Nem tervezési hiba az egyes asztali Ryzen processzorok Linux alatti viselkedése

Az AMD küldött egy jó processzort a Phoronix számára, amely pontosan ugyanarra a steppingre épül, és az működött.

A hónap első felében számoltunk be arról, hogy extrém terhelésre hibákba futnak Linux alatt az egyes asztali Ryzen processzorok. A problémát nagyon nehéz volt megfogni, mert natív Windows környezet alatt például nem jött elő, ahogy az is furcsává tette az egészet, hogy számos felhasználó még Linux alatt sem panaszkodott hibákra, sőt, konkrétan a környezeti hőmérséklet sem mindegy. Ezek miatt már az eredeti hírben is kifejtettük, hogy a hitelesítési teszt lehet a bűnös, ugyanis egy processzort a dobozolása előtt egy komplett tesztsorral ellenőriznek, és ekkor határozzák meg a lapka paramétereit is, egészen konkrétan ez alapján mondják meg az adott lapkáról, hogy melyik tényleges termékjelölést kapja meg. Az új termékeknél viszont ez a tesztsor nem mindig olyan robusztus, mint a korábbi modelleknél, mivel új architektúráról van szó. Az előbbiek következtében előfordulhat, hogy az adott modell hitelesítésénél a tesztek nem fednek le minden eshetőséget, így esetlegesen olyan paraméterezést kaphat egy lapka, amelyet bizonyos körülmény mellett nem bír el.

A fentiek mellett a "korai Ryzen modellek" jelző is új értelmet nyer, ugyanis az AMD a Phoronix számára küldött egy olyan Ryzen lapkát, amely hibátlanul működik az alábbi GitHub oldalon megosztott szkripttel is, miközben a stepping revízió nem változott, vagyis a hardver tekintetében a lapka pontosan ugyanaz maradt.

A fentiek alapján gyakorlatilag biztos, hogy valamikor megváltozott a hitelesítési teszt, ami igazság szerint nem egy ritka dolog a processzorgyártásnál. Egy adott termék gyártása során ez jellemzően többször módosul, ugyanis a gyártók laborkörülmények között szinte mindig találnak olyan új hibákat, amelyekre reagálnak egy-egy ilyen módosítással, csak nem kötik az orrunkra.

Az AMD hivatalosan azt javasolja, hogy ha valaki belefutott a hibába egy adott Linux disztribúcióval, akkor jelentkezzen az AMD Customer Care szolgáltatáson keresztül és kicserélik a processzort. Nagyobb reakció ezzel kapcsolatban valószínűleg nem lesz, ugyanis az AMD bevallása szerint a probléma csak a felhasználóbázis egy kis részét érinti. A vállalat külön kiemeli, hogy a gyors ügyintézés érdekében mindenképpen a Customer Care szolgáltatást érdemes használni, mivel a kereskedők bevonásával egy csere nagyon sokáig tartana. Fontos kiemelni, hogy messze nem mindegyik "korai Ryzen modell" érintett, ami azt jelenti, hogy ha egy adott processzor nem mutatja a hibát az AMD-nél, akkor visszaküldik a feladónak. Emiatt érdemes csak a valóban érintett hardvereket garanciáztatni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés