Nagyon gyengék lettek a PlayStation 3 eladási adatai áprilisban

A márciusi hónapban már a Sony is pozitívan tekintett a PlayStation 3 globális eladásaira, és külön kiemelték, hogy japánban brillírozott a fekete erőgép. Az áprilisi eladások azonban kijózanító pofonként hathattak a vállalat vezetésére. A legerősebb japán konzol szereplése katasztrófaként fogható fel az Egyesült Államokban, még az öregedő PlayStation 2 is megelőzte, nem kicsi fölénnyel. Bár a Sony sokszor nyilatkozza, hogy az Egyesült Államokra nem koncentrál teljes erőbedobással, ez gyakorlatilag kozmetikázás a részükről, hiszen mégiscsak a legnagyobb felvevőpiacról beszélünk.

Az elemzők szerint a PlayStation 3 a szolgáltatásokhoz viszonyítva aránytalanul drága. A Sony a marketinget mindeddig a termék brutális elméleti erejére és technikai fölényére építette fel. A Microsoft azonban másképp közelítette meg a dolgot, és a fejlesztőkkel való exkluzív kapcsolatok kiépítésére koncentrált, továbbá az Xbox 360 olcsóbb áron volt kapható, ami talán a legfontosabb előny a manapság tapasztalható gazdasági válság idején. Az elmúlt évek alatt kiderült, hogy a redmondi óriáscég stratégiája bizonyult nyerőnek, ami természetesen meg is látszik az eladási adatokon.


A következő hónap talán jobb lesz

Az Egyesült Államok vásárlóbázisa továbbra sem kedvez a Sonynak, ennek köszönhetően a PlayStation 3 rendszerekből áprilisban mindössze 127 ezer példányt vásároltak, ami csak a PlayStation Portable (PSP) 116 ezres eredményét múlja felül. Az egyetlen vigasz a PlayStation 2 kifejezetten jó, 172 ezres eladási mutatója, mely minden bizonnyal a rendszer 100 dollár alá csökkentett árának köszönhető. Ez azonban valahol rossz hír is a Sonynak, hiszen tökéletesen mutatja, hogy mennyire érzékeny az árra a piac. A dobogó két legfelső fokát szokás szerint a Nintendo bérli, a Nintendo DS-ből 1 040 000, a Wii-ből pedig 340 000 példányt adtak el. A bronzérmet a Microsoft Xbox 360 rendszere szerezte meg 175 ezres eladási adatával.

Szerencsére a Sony tudja, hogy hol a probléma gyökere, és az esetleges árcsökkentés mellett az eddigi stratégiáját is megváltoztatja. A PlayStation 3 fejlesztőeszközei komoly mértékben javulnak, ami egyszerűbbé teszi majd a munkát a stúdiók számára. Ezenkívül előny lehet a terméknek, hogy a PAL régiókra Sony exkluzivitást élvez majd a nyár egyik nagyon várt játéka, a Ghostbusters. Bár ez a fajta politika etikailag hagy némi kívánnivalót maga után, egy üzleti alapokra építkező világban pontosan erre van szükség.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés