Miért gyengélkedik néhány játékban az Xbox One?

Az Xbox One esetében érdekes tényező, hogy a konzol néhány játékban nem hozza a PlayStation 4-nél alkalmazott felbontást, pedig a hardver ereje igazából megfelelőnek tűnik az igényekhez. A legtöbb elemző szerint a probléma forrása a kevés ROP blokk, hiszen ebből a szempontból a Sony konzolja majdnem kétszer olyan erős, de valójában a gond összetettebb ennél, viszont szerencsére nem is igazán hardveres eredetű.

Hirdetés

A Trials sorozat fejlesztéséért felelős RedLynx programozójától megtudtuk, hogy a mai játékok esetében, különösen a modern hardvereknél már nem túl lényeges a ROP blokkok összesített ereje. Ez leginkább csak a shadow mapok számításánál lehet limitáló tényező, de ez is kezelhető az asszinkron compute képességgel, amit ugyanakkor a mai motorok még nem igazán használnak.

A RedLynx programozója szerint manapság teljesen általános úgy tervezni egy játékot, hogy a háromszögek raszterizálásán kívül minden compute shaderben lesz írva, és a mai modern grafikus architektúráknak is ez fekszik, kiemelve a korlátlan erőforrásokkal rendelkező konzolos opciókat. A compute shader pedig direkten a memóriába ír a ROP-okat megkerülve, amelyek így nem korlátozhatják a rendszer teljesítményét. Ez a jövőben még kedvezőbb lesz, mivel az új generációs motorok 60-70%-a csak compute shader lesz. A fennmaradt kódokban talán lehetséges, hogy a ROP egységek összesített teljesítménye enyhén korlátozza a végleges tempót, de a konzolokban található AMD GCN architektúra kifejezetten úgy van megtervezve, hogy a jellemzően használt feladatokban az átviteli teljesítmény duplázott legyen. Például a GCN architektúra esetén a G puffer leképzése kétszer gyorsabb bármilyen más architektúránál, még akkor is, ha a ROP-ok száma megegyezik.

A fentiek mellett megtudtuk, hogy az Xbox One konzolt jelenleg leginkább a kiforratlan fejlesztőkörnyezet hátráltatja, de magában a hardverben is számos hasznos erőforrás található, amelyek jelenleg még elérhetetlenek. Ez erősíti azt a feltételezést, hogy ezt a konzolt a Microsoft nem igazán a 2013-as esztendő végére tervezte, csupán kiadták kényszerből válaszként a PlayStation 4-re. Ez viszont jó hír, hiszen a fejlesztőkörnyezet javításával a hardverből is egyre többet lehet majd kihozni. Ugyanakkor a PlayStation 4 ettől még erősebb hardver marad, csupán pár feladatban lehet gyorsabb az Xbox One az eltérő felépítésnek köszönhetően.

Előzmények

Hirdetés