Hirdetés
Nemrég számoltunk be arról, hogy az AMD-vel tervezi a következő generációs Xboxokat a Microsoft, amire maga az AMD is reagált egy friss videobejelentéssel. Ebben Lisa Su, a vállalat elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a redmondiakkal kötött új megállapodással már túl fognak lépni Xbox konzolokhoz tervezett chipeket gyártásán, így készül egy teljes, játékokra optimalizált chipkínálat, amely Ryzen és Radeon technológiákat ötvöz a konzolok, kézikonzolok, PC-k és felhőalapú játékplatformok számára. Ez az ökoszisztéma teljes visszafelé kompatibilitással rendelkezik majd, és AI-t fog alkalmazni a leképezéshez.
A bejelentés némileg megerősíti azt az irányt, amit a ROG Xbox Ally sorozatú kézikonzolok mutatnak, vagyis a Microsoft meghatározott dizájnokat kér majd az AMD-től, amiket a vállalat a célpiacnak megfelelően letervez, és ezekből a platformdizájnokból választhatnak majd a PC-s gyártók a saját, Xbox márkajelzést viselő PC-ik megtervezésénél.
Ezzel a lépéssel a Microsoft egyszerűsíti a fejlesztők számára a piacot, mivel a mostani, igen nagy mennyiségű hardverkínálat mellett lesz pár platformdizájn, amit a játékosoknak szánt Xbox PC-kben használhatnak a gyártók, így az optimalizáció szempontjából hasznos lehet majd ezekre fókuszálni. Hasonló dolgot csinál a Valve a Steam Deckkel, amely technikailag egy PC, mégis igen célirányos optimalizálásokat kap, hogy a játékok a lehető legjobban fussanak rajta. A redmondiak csak kiterjesztenék ezt a koncepciót a teljes piacra, így minden szegmens kaphatna egy-két kiválasztott, alapvetően játékra tervezett hardverplatformot. Ez nyilván a játékosok szemszögéből is leegyszerűsítené a választást, hiszen elég lenne az Xbox plecsnit keresni a PC-k vásárlásakor, amivel biztosak lehetnek abban, hogy célirányosan játékra tervezett rendszert kapnak, méghozzá a Microsoft direkt támogatásával.