Hirdetés

Jön az OpenCL és az OpenGL a DirectX 12-re

A Collabora a Microsofttal együttműködve tenné futtathatóvá az egyes, OpenGL és OpenCL programokat, a megfelelő implementációval nem rendelkező rendszereken.

A Collabora bejelentette, hogy egy ideje már egy közös projekten dolgoznak a Microsoft partnereként. Ennek a lényege, hogy a maximum OpenCL 1.2-re és OpenGL 3.3-ra épülő alkalmazásokat futtathatóvá tegyék a DirectX 12 implementációkon keresztül is. Ennek azért van értelme, mert az említett két Khronos Group API-t egyre kevésbé használják majd a jövőben, főleg az OpenGL-t, így az egyes cégek kevés figyelmet fordíthatnak a natív implementációkra, vagy akár ki is vehetik a támogatást a meghajtókból, így téve olcsóbbá ezek fejlesztését. A DirectX 12 n keresztül azonban még így is megmaradna a programok futtathatósága.


[+]

A működés a Mesa 3D-re épít, amely számos API-t implementál nyílt forráskódú módon. Ehhez vették a Gallium interfészt és a NIR-t, előbbi az OpenGL-hez, míg utóbbi az OpenCL-hez kínál alapréteget, a kódok átfordítását pedig az LLVM és a SPIRV-LLVM-Translator, valamint a D3D12 Translation Layer felhasználásával oldják meg, amelynek az eredménye DXIL köztes kód lesz. A D3D12 Gallium meghajtó is felhasználásra kerül, amely az OpenGL parancsokból, a NIR segítségével generál D3D12 parancspuffereket, amelyeket a DirectX 12 implementációk értelmezni tudnak.

A Collabora egyelőre a munka elején jár, és a jelenlegi cél átmenni az OpenGL 3.3-ra és az OpenCL 1.2-re vonatkozó hitelesítési teszten. Ezután jöhet az alkalmazásokkal való kompatibilitás javítása. A tervek között szerepel még a fő Mesa kódgyűjteménybe való beolvasztás is.

  • Kapcsolódó cégek:

Előzmények

Hirdetés