Hirdetés

Itthon is tarolnak a digitális kamerák

Az értékesítés fellendülése annak köszönhető, hogy a 2003-ban eladott 200 ezer digitális kamera több mint kétszerese az előző évinek, és idén további 300 ezer értékesítése prognosztizálható – derül ki a GfK adataiból. Ennek magyarázata, hogy a magyar kormány pénzzel támogatta a magánszemélyek digitális kamera vásárlásait múlt évtől 2004 tavaszáig. Az Oktatási Minisztérium Sulinet programja elsősorban fiatalok körében terjeszti az információs technológiát. A program keretében az állam minden magyar polgár IT-vásárlásaiból visszatérített 180 ezer forintot, a digitális kamera azonban ez év márciusában kikerült a programból.

Értékben ez a piaci szegmens 22,5 milliárd forintról 28,5 millárdra növekedhet 2004-ben. A digitális kamera boomja ellensúlyozza a hagyományos kamera forgalmának lassú csökkenését. A tavaly eladott 120 000 hagyományos kamera 20 százalék mínuszt jelent az egy évvel korábbihoz képest. Idén a negatív trend folytatódik, és 100 000 vagy esetleg még kevesebb darab eladására lehet számítani ebben a szegmensben. Értékben a hagyományos kamera piaca meghaladta 2003-ban a 2 milliárd forintot, idén azonban 1,5 milliárd körül várható.

Fotófilmekből a múlt évben kb. 6 millió darabot adtak el Magyarországon, ami több mint 5 milliárd forint forgalmat jelent. A negatív trend itt is folytatódik, ahogyan egyre inkább teret hódít a digitális fényképezőgép. Ennek következtében erre az évre 5 milliárd forintnál alacsonyabb forgalomra számítunk ebben a szegmensben Magyarországon.

Hirdetés

Azóta történt

Hirdetés