A kötelezően aktív sugárkövetést az Ubisoft már biztosította korábban az Avatar: Frontiers of Pandora című játékban, de az nem követelte meg a hardveres sugárkövetést, vagyis szoftveres formában a régebbi VGA-kon is üzemképes volt. Megjelent azonban az első, nagy költségvetésű videojátékot PC-re, amely kötelezően épít a hardveres sugárkövetésre, vagyis ennek nincs szoftveres formában elérhető alternatív kódútja.
Konkrétan az Indiana Jones and the Great Circle című alkotásról van szó, amely minimum AMD Radeon RX 6600, GeForce RTX 2060 SUPER, vagy Intel Arc A580 VGA-t igényel, 8 GB VRAM mellett, és ez így 1080p-s felbontáshoz, illetve alacsony részletességű grafikai beállításokhoz lesz elég a fejlesztők szerint.
A jövőben valószínűleg több cím is lesz, amely kötelezően követeli majd meg a hardveres sugárkövetést, ami igazából egy reális fejlődési irány, mert a modern VGA-k ezt már támogatják, így nincs sok értelme kerülőutakat kínálni erre a funkcióra.