Tegnap írtunk arról, hogy megköveteli a hardveres sugárkövetést az új Indiana Jones, ami azt tekintve, hogy a kompatibilis VGA-k milyen régóta érthetők el, tulajdonképpen egy vállalható tényező a fejlesztők részéről. A friss hírek szerint ugyanakkor lesz egy másik aspektusa a játéknak, mivel az előzetes adatok alapján nagyon memóriagyilkos lesz, ha valaki komolyabb grafikai részletességet akar beállítani.
Hirdetés
Információink szerint még natív Full HD felbontásban is 12 GB VRAM lesz a belépő, hacsak nem elégszünk meg az alacsonyabb grafikai szinttekkel. Leginkább a textúrarészletesség csökkentésével lehet ezen az igényen faragni, ugyanis a program viszonylag egyszerű módon kezeli ezt a tényezőt. Úgy tudjuk, hogy a játék előre lefoglal egy fix tartományt, ami az adott grafikai szinthez optimális. Teljesen mindegy, hogy ez az adott pillanatban ki van-e használva, a memóriamenedzsment nem engedi meg, hogy oda bármilyen más információ kerüljön a textúrákon kívül. Ez egy viszonylag öszvér megoldás, de a program számára valószínűleg optimális. Ami a valós gondot jelenti az az állandóan aktív sugárkövetés, ami sajnos szintén erőteljesen terheli a VRAM-ot, így a 8 vagy 10 GB-os VGA-kon, a magasabb grafikai szinteken nem lesz elég helyük ezzel a specifikus memóriamenedzsmenttel a textúráknak.
Ez viszonylag rossz hír az egyes VGA-k tulajdonosainak, viszont az kedvezőnek számít az az információ, hogy 16 GB VRAM-nál azért nem igazán igényel többet a játék még 4K-s felbontásban sem. Alapvetően tehát nem beszélhetünk arról, hogy nagyon memóriazabáló lenne, pusztán a memóriamenedzsment működési tartománya van szűkre szabva. A jelenlegi adatok szerint a 8 GB-os VGA-k esetében az előre lefoglalt terület Full HD felbontáson a medium textúrarészletességre elég.
Ha az adott grafikai beállítás nem fut ki a VRAM-ból, akkor a program kifejezetten szépen fut, de ha egy picit is kevés a videomemória, akkor gyorsan és sokat esik a sebesség. Ilyen szempontból az új Indiana Jones nagyon speciális játéknak számít, a VRAM kapacitása jelentős mértékben meghatározza a kapott élményt, szinte ez az egyetlen paraméter, amire figyelni érdemes a megfelelő hardver kiválasztásakor.