Egy teljes termékcsaláddal frissült a PowerVR GPU IP-k kínálata

Az Imagination a Series9XE és Series9XM sorozattal lehúz még egy bőrt a Rogue architektúráról.

Az Imagination bemutatta a PowerVR GPU IP sorozat legújabb két tagját, a Series9XE és Series9XM családot. Ezek továbbra a Rogue architektúrára épülnek, ezen belül is a Series8XE sorozatban bevezetett dizájnra, vagyis alapvetően egy ráncfelvarrásról van szó, ami még hatékonyabb és még gyorsabb megoldásokat kínál az érdeklődőknek.

Mivel az alapok nem sokat változtak, most is elmondható, hogy a számításokat a Unified Shading Cluster (USC) fogja végezni. Egy ilyen egység maximum 16 futószalagot használhat, amelyekben egyenként két darab 32 bites és négy darab 16 bites lebegőpontos feldolgozó található. Ez a teljes Series9 családra igaz, illetve két-két USC-hez tartozik egy-egy megosztott textúrázóblokk. Természetesen a co-issue képesség is megmaradt, így a multiprocesszoron belüli 32 bites és 16 bites lebegőpontos feldolgozócsoport párhuzamosan is munkára fogható.

A vállalat összesen hét licencelhető GPU IP-t jelentett be. Ezeket célszerű két részre osztani, ugyanis a Series9XE sorozat a hatékonyságot tartja szem előtt, így a GE9000, GE9100, GE9210 és GE9420 jelzésű fejlesztések csak a feldolgozók számában különböznek. A specifikáció szempontjából a GE9000 az egyedüli, amely egyetlen USC-t használ, de ebben 16 darab futószalag érhető el egy textúrázócsatornával és egy blending egységgel. A GE9100, GE9210 és GE9420 már rendre kettő, négy és nyolc USC-t tartalmaz, de ezekben 16 helyett csak 8 futószalag lesz, viszont a textúrázócsatornák és a blending egységek száma rendre kettő, négy és nyolc lesz.


[+]

A Series9XM sorozat már inkább a compute teljesítményre fókuszál, tehát elsődlegesen nem a hatékonyság volt a legfontosabb fejlesztési cél, de ettől még nyilván nem fog sokat fogyasztani és sok lapkaterületet sem igényel. A GM9220, GM9240(v1) és GM9240(v2) jelzésű fejlesztések itt is ugyanazt tudják, de más mennyiségű feldolgozóval vagy kialakítással. A GM9220 négy, míg a GM9240(v1) és GM9240(v2) nyolc USC-t használ, és ezekben 16 darab futószalag érhető el minden esetben. A textúrázócsatornák száma rendre négy és nyolc lesz, ugyanakkor a blending egységek tekintetében egy kis kavarásra kell számítani. A GM9220 ebből a szempontból tiszta sor, kap négy feldolgozót, viszont a GM9240-ből kétféle kialakítás lesz, amelyek közül az egyik négy, míg a másik nyolc blending egységgel büszkélkedhet. Ez nem hangzik problémának, de az Imagination ugyanazt a jelzést használja mindkettőre, tehát a termékmegnevezés tekintetében már nem lesz a számozás mögé rakva a zárójeles rész. Így tulajdonképpen a GM9240-ről addig nem lehet tudja megmondani, hogy melyik dizájnnal rendelkezik, amíg az adott eszközt le nem tesztelték a pixelkitöltési sebesség szempontjából.

A teljes Series9 termékcsalád támogatja az OpenGL ES 3.2-t, vagyis eleve rendelkezik tesszellátorral, illetve a Google AEP támogatásához szükséges kiegészítésekkel, emellett a többi API szempontjából a Vulkan, a RenderScript, az OpenVX és az OpenCL 1.2 Embedded Profile érhető el. Az alapkonfiguráció része még az OmniShield technológia, ugyanakkor az PVRIC3 textúratömörítés kezelésének lehetőségét külön kell kérni. Az Imagination bevezette még a mozaikcsoportok támogatását, ami a Series9 termékcsalád egyik fő újítása, és pár egyéb optimalizálás mellett összességében 25%-kal csökkentették a memória-sávszélesség tipikus terhelését. Mindemellett az összes új GPU IP 36 bites címzést támogat, ami javít a rendszerek integrálhatóságán

A vállalat már várja a érdeklődőket a most bemutatott fejlesztésekre vonatkozóan.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés