Hirdetés

Egy teljes termékcsaláddal frissült a PowerVR GPU IP-k kínálata

Az Imagination a Series9XE és Series9XM sorozattal lehúz még egy bőrt a Rogue architektúráról.

Az Imagination bemutatta a PowerVR GPU IP sorozat legújabb két tagját, a Series9XE és Series9XM családot. Ezek továbbra a Rogue architektúrára épülnek, ezen belül is a Series8XE sorozatban bevezetett dizájnra, vagyis alapvetően egy ráncfelvarrásról van szó, ami még hatékonyabb és még gyorsabb megoldásokat kínál az érdeklődőknek.

Hirdetés

Mivel az alapok nem sokat változtak, most is elmondható, hogy a számításokat a Unified Shading Cluster (USC) fogja végezni. Egy ilyen egység maximum 16 futószalagot használhat, amelyekben egyenként két darab 32 bites és négy darab 16 bites lebegőpontos feldolgozó található. Ez a teljes Series9 családra igaz, illetve két-két USC-hez tartozik egy-egy megosztott textúrázóblokk. Természetesen a co-issue képesség is megmaradt, így a multiprocesszoron belüli 32 bites és 16 bites lebegőpontos feldolgozócsoport párhuzamosan is munkára fogható.

A vállalat összesen hét licencelhető GPU IP-t jelentett be. Ezeket célszerű két részre osztani, ugyanis a Series9XE sorozat a hatékonyságot tartja szem előtt, így a GE9000, GE9100, GE9210 és GE9420 jelzésű fejlesztések csak a feldolgozók számában különböznek. A specifikáció szempontjából a GE9000 az egyedüli, amely egyetlen USC-t használ, de ebben 16 darab futószalag érhető el egy textúrázócsatornával és egy blending egységgel. A GE9100, GE9210 és GE9420 már rendre kettő, négy és nyolc USC-t tartalmaz, de ezekben 16 helyett csak 8 futószalag lesz, viszont a textúrázócsatornák és a blending egységek száma rendre kettő, négy és nyolc lesz.


[+]

A Series9XM sorozat már inkább a compute teljesítményre fókuszál, tehát elsődlegesen nem a hatékonyság volt a legfontosabb fejlesztési cél, de ettől még nyilván nem fog sokat fogyasztani és sok lapkaterületet sem igényel. A GM9220, GM9240(v1) és GM9240(v2) jelzésű fejlesztések itt is ugyanazt tudják, de más mennyiségű feldolgozóval vagy kialakítással. A GM9220 négy, míg a GM9240(v1) és GM9240(v2) nyolc USC-t használ, és ezekben 16 darab futószalag érhető el minden esetben. A textúrázócsatornák száma rendre négy és nyolc lesz, ugyanakkor a blending egységek tekintetében egy kis kavarásra kell számítani. A GM9220 ebből a szempontból tiszta sor, kap négy feldolgozót, viszont a GM9240-ből kétféle kialakítás lesz, amelyek közül az egyik négy, míg a másik nyolc blending egységgel büszkélkedhet. Ez nem hangzik problémának, de az Imagination ugyanazt a jelzést használja mindkettőre, tehát a termékmegnevezés tekintetében már nem lesz a számozás mögé rakva a zárójeles rész. Így tulajdonképpen a GM9240-ről addig nem lehet tudja megmondani, hogy melyik dizájnnal rendelkezik, amíg az adott eszközt le nem tesztelték a pixelkitöltési sebesség szempontjából.

A teljes Series9 termékcsalád támogatja az OpenGL ES 3.2-t, vagyis eleve rendelkezik tesszellátorral, illetve a Google AEP támogatásához szükséges kiegészítésekkel, emellett a többi API szempontjából a Vulkan, a RenderScript, az OpenVX és az OpenCL 1.2 Embedded Profile érhető el. Az alapkonfiguráció része még az OmniShield technológia, ugyanakkor az PVRIC3 textúratömörítés kezelésének lehetőségét külön kell kérni. Az Imagination bevezette még a mozaikcsoportok támogatását, ami a Series9 termékcsalád egyik fő újítása, és pár egyéb optimalizálás mellett összességében 25%-kal csökkentették a memória-sávszélesség tipikus terhelését. Mindemellett az összes új GPU IP 36 bites címzést támogat, ami javít a rendszerek integrálhatóságán

A vállalat már várja a érdeklődőket a most bemutatott fejlesztésekre vonatkozóan.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények