IFA 2018: a Panasonic a mesterséges intelligenciára fókuszál

A vállalat gőzerővel dolgozik azon, hogy a személyi asszisztenseket minél több termékébe bedobja.

Ellentétben a korábbi évekkel, a Panasonic a 2018-as IFA-ra semmilyen komolyabb termékújdonsággal nem készült. Elsősorban azokat a modelleket mutatták be, amelyekkel tavasszal a Panasonic Convention eseményen már találkoztunk, illetve itt lehetett először megnézni a pár hónappal ezelőtt már bejelentett Technics Ottava S hangrendszer.


[+]

De ez nem jelenti azt, hogy a vállalat mérnökei ne dolgoznának gőzerővel. Mint ahogyan azt Szegner Gábortól, a Panasonic európai televíziós részlegének kommunikációs vezetőjétől megtudtuk, a konszern gőzerővel dolgozik azon, hogy a mesterséges intelligenciára épülő személyi asszisztens technológiákat beépítse hangeszközeibe és televízióiba. A Google Assistant és az Amazon Alexa támogatásáról van szó, amelynek köszönhetően a modellek képesek egymással kapcsolatot teremteni, egy közös rendszert létrehozni, és lehetővé válik a hanggal történő vezérlés is. Egyelőre még az út elején járnak, tehát még csak az működik, hogy mondjuk parancsszavakkal lehessen csatornát, forrást váltani, vagy növelni a hangerőt, de a jövőben jóval komplexebb feladatok végrehajtására is alkalmasak lesznek a modellek. Például, ha látunk majd egy színészt a képernyőn, akkor a rendszer fel fogja ismerni, hogy milyen ruha van rajta, és kérésre kilistázza azokat a boltokat, vagy webáruházakat, ahol az megvásárolható. Szegner Gábor elmondása szerint a közeljövőben már ugrásszerű fejlődést tapasztalhatunk majd, és hozzátette azt is, hogy jelenleg is Berlinben tartózkodnak a Google és az Amazon mérnökei, akik együtt dolgoznak a Panasonic munkatársaival.

Előzmények

Hirdetés