Az ARM kezébe került a Geomerics

Az ARM bejelentette, hogy felvásárolták a Geomerics néven ismert céget. A név lehet, hogy nem mond semmit, és az sem kizárt, hogy az olvasóink az általuk fejlesztett Enlighten technológiáról sem hallottak még, de röviden összegezve ez egy olyan globális illuminációt biztosító implementáció, amelyre többek között az Epic és a DICE épít rendre az Unreal Engine 3 és 4, illetve a Frostbite 2 és 3 motor kapcsán. Az ARM és a Geomerics azonban már nagyon régóta együtt fejleszti a rendszert, ami kölcsönösen előnyös, így gyakorlatilag csak idő kérdése volt, hogy a brit processzortervező cég mikor kebelezi be egyik legkedveltebb partnerét.

Az ARM a felvásárlással kapcsolatban elmondta, hogy a Geomerics a megszokott formában működik tovább. Persze kisebb változtatásokat nem zárnak ki, de az útiterv alapvetően nem módosul. Az ARM elmondta, hogy továbbra is kiszolgálják a Geomerics partnereinek igényeit, így az Enlighten technológia továbbra is licencelhető az érdeklődő játékfejlesztők számára.


Geomerics Enlighten az ARM Mali-T604-es IGP-jén

A nagy kérdés, hogy miért van szüksége az ARM-nak a Geomerics technológiájára. Ez még sajnos nem teljesen tiszta, hiszen az eddigi partnerségük kapcsán is szoros köteléket építettek ki az Enlighten fejlesztése kapcsán. Minden bizonnyal az ARM azon tervéhez van köze a gyors akvizíciónak, ami az ultramobil eszközökre készült játékok grafikai minőségének masszív javítását tűzte ki célul. Ezzel kapcsolatban a Geomerics számos kutatást folytatott, ami azokat a lehetőségeket vizsgálta, melyekkel a mobil integrált grafikus vezérlők nem túl acélos memória-sávszélessége valamilyen szinten tehermentesíthető. Az egyik ismert kutatásuk az úgynevezett lightstack leképző, ami tulajdonképpen a PC-s DiRT: Showdown és GRID 2 játékokban alkalmazott forward+ technika ötleteit hasznosítja a mobil hardverekhez igazítva.

Ezek a fejlesztések az ARM számára nagyon értékesek, hiszen tehermentesítik a mobil eszközök memóriáját, annak árán, hogy az új generációs ultramobil IGP-k igen jó hatékonyságú általános számítási képességeire építenek. Ezen a területen az ARM Mali-T600-as és -T700-as sorozat igen acélosnak mondható, így a Geomerics szoftveres fejlesztéseit nagyon gyorsan át lehetne ültetni a gyakorlatba. A lightstack leképző hátránya egyébként, hogy csak az ARM legmodernebb IGP-in fut, de előny, hogy az implementáció mellett alkalmazható normál forward leképző is, vagyis a többi hardveren is futna minden erre építő játék, csak éppen gyengébb grafikai részletesség mellett.

Az ARM a felvásárlással szabadon felhasználhatja a Geomerics kutatásait, amelyek között állítólag az árnyékokkal kapcsolatos problémákra is találhatók megoldási javaslatok. Ezeket a cég a saját előnyeire fordíthatja, így az új generációs mobil játékok kihasználhatnák a Mali-T600-as és -T700-as sorozat egyedi képességeit, melyek manapság jórészt parlagon hevernek az említett hardverekben.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés