Újra küld VGA-kat a Hardware Unboxednek az NVIDIA

A nagy médiavisszhang után gyorsan meggondolta magát a cég.

Az NVIDIA az elmúlt héten közölte a Hardware Unboxeddel, hogy a raszterizálásra fókuszáló méréseik miatt kizárják őket a Founders Edition VGA-k teszteléséből. Erről részletesen az alábbi hírben írtunk, és nem csak mi, az eset médiavisszhang igen jelentős volt a világ minden táján, többek között a Hardware Unboxed közvetlen konkurensei is élesen kritizálták az NVIDIA-t azért, hogy megpróbálja a független médiának megszabni, hogy miképpen tesztelhet, ezzel elvéve a függetlenséget, ami végső soron az olvasói és nézői bizalom elvesztéséhez vezet.


(forrás: Hardware Unboxed Twitter)

A Hardware Unboxed nemrég arról számolt be, hogy az NVIDIA meggondolta magát, és bocsánatot kérnek a korábbi levelükben leírt tartalmakért. Ez azt jelenti, hogy a szóban forgó média továbbra is kap majd Founders Edition VGA-kat, illetve természetesen megőrizhetik a függetlenségüket, így a saját belátásuk szerint tesztelhetik a hardvereket. Utóbbi egyébként sem forgott veszélyben az elmúlt napok eseményei alapján.

Azt nem tudni, hogy az NVIDIA-n belül lesz-e az esetnek következménye, egyelőre valószínűleg az volt a fontos, hogy kifelé elkezdjék oltani a PR részlegük jelentős hibája által keletkezett tüzet, belsőleg pedig várhatóan kivizsgálják a történteket. Ezt minden bizonnyal komolyan veszi a cég is, hiszen azzal, hogy a Hardware Unboxed a nyilvánosság felé fordult, felmerülhet sokakban a kérdés, hogy még hány médiának ír az NVIDIA PR részlege ilyen leveleket, és ezek közül mennyi újság érzi azt, hogy nem lenne esélyük egy ekkora cég ellen küzdeni, így elfogadják a feltételeket. Mindez alapvetően csökkentheti a felhasználók médiába vetett bizalmát, ami egyértelműen nem érdeke egyik félnek sem, elvégre a független tesztek felfoghatók egyfajta speciális reklámnak, amelyek alapvetően hozzájárulnak az adott termék szélesebb körű ismertségéhez. Ebből profitál a sajtó, profitál a gyártó, és persze profitál a felhasználó is, de mindez arra a bizalmi tényezőre épül, hogy a potenciális vásárló elhiszi, hogy az adott sajtó független értékrendszer alapján végzi a vizsgálatait, és a gyártó ezt nem próbálja meg befolyásolni etikailag megkérdőjelezhető eszközökkel.

Természetesen egy gyártónak nem kötelessége egyetértenie minden független teszttel, de ha esetleg úgy érzik, hogy egy adott média nem igazán úgy vizsgálja a termékeiket, ahogy azt szeretnék, és át akarnak adni az olvasók felé más üzeneteket is, akkor annak az etikailag teljesen elfogadható módja egy interjú lehetőségének felajánlása. Ezt azért egyáltalán nem szokás visszautasítani a sajtó oldaláról, és ilyen formában lehetőség adódik a kérdéses részek kifejtésére, ami esetlegesen egy vitát is generálhat, de ezek teljesen normális dolgok, az interjú végére álláspontok akár közeledhetnek is. Ezzel a módszerrel mindegyik fél jól jár, hiszen a gyártó elmondhatja az üzenetét a szóban forgó sajtóban, amely vissza is kérdezhet, ha valamivel nem ért egyet, és nem mellesleg az olvasót vagy a nézőt az egész még szórakoztatja is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés