Elindul a Google Ad Exchange – DoubleClick reloaded

A Google tegnap bejelentette, hogy jelentős mértékben átalakítják internetes hirdetési gyakorlatukat, ami nagy vonalakban azt jelenti, hogy a tavaly felvásárolt DoubleClick korábbi technológiáján javítva, azt saját megoldásaikkal kiegészítve a grafikus hirdetések piacára is belépnek.

Hirdetés

A tavaly márciusban több mint hárommilliárd dollárért felvásárolt DoubleClick jó üzlet volt a Google számára, mivel e cég technológiája kiválóan kiszolgálta a vállalat igényeit, noha kezdetben leginkább csak abban segített, hogy a kereső találatai összerendezhetőek legyenek szöveges hirdetésekké, valamint ezek menedzselését is megkönnyítette. A Google vezetői feltehetően úgy gondolták – talán már a felvásárlás idején –, hogy a mindinkább kép- és videoigényű felhasználók esetében hatékonyabb lehet a grafikus megjelenítés. A tegnapi bejelentéskor Neil Mohan, a Google termékmenedzselésért felelő alelnöke elmondta, jelentős újításról van szó, amely keretén belül összehangolják a DoubleClick rendszerét a Google már meglévő megoldásaival.

ad_exchange

Ez nem csak azt jelenti, hogy a grafikus hirdetések számára megnyitják az utat, hanem azt is – hiszen ebben a keresőcég a legjobbak közé tartozik –, hogy az új verzióban a hirdetők számára olyan lehetőségeket biztosítanak, melyek akár monopohelyzetbe is hozhatják a Google-t ezen a piacon. Ezek közül a két legfontosabb: a célzott hirdetések magas szintű megoldása, illetve egy fejlett eszköztár a hirdetési hatékonyság ellenőrzésére; az „új DoubleClick” – hivatalos nevén Ad Exchange – össze lesz kapcsolva a Google már bevált rendszereivel, az AdWordsszel és az AdSense-szel. A változtatást a cég szerint az indokolja, hogy az online hirdetések több mint negyven százaléka azért nem éri el célját, mivel a hirdetők nem ismerik a hatékony reklámozási technológiákat, illetve nem áll rendelkezésükre ilyen megoldás.

Az Ad Exchange-nek nevezett lehetőség valóban nevezhető akár forradalminak is, mivel az eddigi lehetőségek kombinációja valami egész új környezet megteremtéséhez vezetett. A Google egy olyan könnyen kezelhető, számtalan ponton testre szabható hirdetési lehetőséget hozott létre, amely első ránézésre roppant vonzó lehet a hirdetők számára, akik egyrészt könnyedén tudnak tervezni, ugyanakkor minden lehetőségük megvan arra, hogy kampányaik hatását pontos statisztikákkal mérjék.

A Google elnök-vezérigazgatója, Eric Schmidt roppant fontosnak tartja a változtatást, s optimistán azt nyilatkozta, hogy az új megoldás „a cég legújabb milliárdos üzlete lesz”.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

  • A Google megvette a reCaptchát

    Két legyet egy csapásra: az internetvállalat nem csupán szolgáltatásainak védelmi szintjét növelheti, hanem könyvdigitalizációs programjában is hasznosítani tudja a reCaptchát.

  • A vállalatok rámozdultak a Google Docsra

    A szolgáltatás egyelőre nem szorítja ki a Microsoft Office-t a munkahelyekről, azzal párhuzamosan használják – de egyre több helyen.

  • Jegyzeteljünk a weboldalakra: ez a Google Sidewiki

    A Google megindította őszi dömpingjét, egyszerre több fronton támadnak, de a legfontosabb talán a böngészők és a Wikipedia összeházasítása.

Előzmények