A magyar Kishonti Informatics bejelentette, hogy elérhetővé vált a GFXBench 5.0-s tesztprogram, amely szokás szerint a legújabb ultramobil eszközök leterhelését célozza meg, de ezúttal főszerephez jutnak az explicit API-k.
Hirdetés
A GFXBench 5.0 új, Aztec Ruins című tesztjének előnye, hogy rendkívül jól skálázódik, így amellett, hogy számos grafikus API mellett mérhetők össze az egyes mobil grafikus vezérlők, akár asztali szintre is érdemes elmerészkedni, mivel a sebesség ugyan kimagasló lesz, de a skálázódás miatt az összehasonlítás nem szenved csorbát.
Az Aztec Ruins egy normal tier és egy high tier tesztet tartalmaz. A kettő között a részletesség a különbség, ugyanis az előbbi nagyjából feleannyi háromszöget dolgoz fel, illetve feleannyi shaderre vonatkozó munkát végez, mint az utóbbi. Ez a különbség nagyjából igaz a memória terhelésére is, illetve amíg a normal tier Full HD-s felbontásban számol, addig a high tier WQHD-ben.
A GFXBench 5.0 az átlagfelhasználóknak ingyenesen használható, és letölthető a Google Play áruházból. Ez OpenGL ES vagy Vulkan API-t tartalmaz, de elérhető a program Windows 7, 8 és 10 operációs rendszerekhez készült asztali verziója is, amely futhat normál OpenGL, DirectX 11, DirectX 12 vagy Vulkan API-n. A macOS-re és iOS-re tervezett verzió csak Metal API-t támogat.