Az NVIDIA elérhetővé tette a WHQL aláírással rendelkező 416.81-es meghajtót, amely egyrészt a Battlefield V-höz kínál frissített profilt, de fontosabb változás, hogy végre kipofozza a Turing architektúrára épülő GeForce-okat, amelyek mostantól normális terhelés nélküli fogyasztás mellett működnek több csatlakoztatott kijelzővel, továbbá a GeForce RTX 2080 Ti is kapott G-Sync technológiával kapcsolatos javítást, illetve a HEVC videók lejátszása sem fog akadozni.
Hirdetés
Az eszközillesztő további hibákat is korrigál, így például a DirectX 11-es játékokban a G-Sync nem fog többet kifutni a tartományából az egérkurzor miatt, valamint javult az ARK: Survival Evolved és a Shadow of the Tomb Raider esetében a stabilitás, a The Witcher 3: Wild Hunt, a Monster Hunter: World és a Far Cry 5 mellett pedig a grafikai hibák szűntek meg. Konkrét hardverekre vonatkozóan gondnak számított, hogy ha a hanglejátszás le lett állítva egy GeForce GTX 970-en, akkor többcsatornás módból sztereóra válthatott a rendszer. Ezt elvileg a korábbi meghajtó is orvosolta, de most a gyakorlatban is várható változás az említett VGA-n, illetve a GeForce GTX 1060 is kapott egy hasonló jelenségre reagáló frissítést. Végül az SLI konfigurációba kötött NVIDIA Titan X rendszereken működni fog az NVENC.
Az új meghajtóhoz tartozó dokumentáció, illetve maga a driver – a megfelelő adatok megadása után – letölthető az NVIDIA szerveréről, illetve elérhető a GeForce Experience-en keresztül.
Az eszközillesztő a 64 bites Windows 10 (hardverfüggően a Fall Creators frissítéstől), 8.1 és 7 operációs rendszerekre telepíthető, és a GeForce 600, 700, 900, 1000, 2000 és a Titan szériás termékekkel rendelkező felhasználók hasznosíthatják. Ezenkívül az illesztőprogram tartalmazza a 9.18.0907-es verziójú PhysX drivert is. A mobil GeForce-oknál a notebookgyártók döntésétől függ, hogy az adott gépre telepíthető-e a hivatalos meghajtó.