A felhasználók véleménye megoszlik a többmonitoros technológiákról. Az Eyefinity képességei a munka szempontjából kétségtelenül előnyösek, de a játékok mellett a kijelzők keretei zavarhatják a játékosokat. Ettől függetlenül az úgynevezett szélesvásznú játék nagy sikert aratott, így nem meglepő, hogy a Galaxy megpróbálja lemásolni a technológiát. Mint ismeretes az NVIDIA is kínál saját, Surround névre keresztelt megoldást, de ez csak SLI konfigurációban érhető el, vagyis egy GeForce GPU mellett a támogatás lehetetlen.
Hirdetés
A Galaxy lényegében néhány trükköt vetett be, így megpróbálták a mérnökök kitolni a GeForce GPU-k határait. Két kártya érkezik, melyek közül az olcsóbb megoldások piacán a DirectX 10.1-es API-t támogató GeForce 210 fog versenyezni. Az világos, hogy ez a termék nem a játékokhoz készült, de munkára tulajdonképpen megfelelő alternatíva lehet. A GF218-as lapkára épülő VGA 16 stream processzort, valamint 8 Gather4 utasítással kompatibilis textúrázó csatornát rejt.
Galaxy GeForce 210 Multi-Monitor (forrás: TechConnect) [+]
A gyártó a passzív hűtésű megoldást két VMM1402-es vezérlővel turbózta fel, ami a termék hátlapján található két darab DMS59-es kimenetet kezeli. Ezekre az aljzatokra két adapter köthető, amelyek összesen négy DVI csatlakozót eredményeznek. A kártya tehát maximum négy monitort támogat, melyek maximális felbontása 1920x1080 pixeles lehet.
A játékosokat inkább a GeForce GTX 560 Ti fogja izgatni, mely már a DirectX 11-et kezelő GF114-es lapkára épül, és 384 CUDA magot illetve 64 textúrázó csatornát alkalmaz. A mag-, shader- és effektív memória-órajel 820, 1640 és 4000 MHz lesz. Az 1 GB-os GDDR5-ös fedélzeti tárral felszerelt kártya hátulján egy DVI, egy Displayport és négy mini HDMI interfész található. A termék maximum négy megjelenítőt kezel, melyek maximális felbontása 1440x900 lehet, de három kijelző meghajtása mellett a monitoronkénti 1680x1050-es felbontás is elérhető.
Galaxy GeForce GTX 560 Ti Multi-Monitor (forrás: TechConnect) [+]
Természetesen több monitor mellett mindkét VGA-n korlátozva van a képfrissítési frekvencia, ami maximum 60 Hz lehet. Ez persze az állandó háttérvilágítást használó kijelzők korában egyáltalán nem jelent problémát. Mindenképpen meg kell jegyezni, hogy nem szabad Eyefinity-hez mérhető konfigurálhatóságot várni, mivel a megjelenítők kezelése a Windows helyi menüjében hajtható végre az asztal kiterjesztésével.
A Galaxy a fentebb részletezett VGA-k forgalmazását a következő hónapban kezdi meg, az ajánlott fogyasztói árakról azonban nincs információ.