A DirectStorage API-ra is épít a Forspoken PC-s portja

A megjelenést ugyan májusról októberre tolták, de technológiailag sok újítást bevállal a fejlesztés.

Talán sokan emlékeznek még a Luminous videójáték-motorra, amelyről a legtöbbeknek talán az Agni's Philosophy nevű technikai demó jut eszébe, amit még a 2012-es E3-on prezentált a Square Enix. Szó se róla, igen komoly erődemonstráció volt, de azóta szinte nem is hallani róla. Persze most valószínűleg többekben felmerült a Final Fantasy XV című játék, amely papíron a Luminous motort használta, de valójában az egy igen problémás fejlesztésnek számított, mivel a Square Enix a rendszer egyes részeit saját technológiára cserélte, így ennél a programnál számos limitációval kellett megküzdeni, ami meg is látszott a grafikai minőségen.

Készül azonban a Forspoken című játék, amit a Luminous Productions jegyez, és ez már tényleg az aktuális Luminous motorverziót használja, ráadásul teljes pompájában. Noha az első demonstráció óta eltelt tíz év, tehát igazán nem kapkodták el fejlesztést az érintettek, azt azért jó látni, hogy a technológia nem végezte a süllyesztőben. Ez olyannyira igaz, hogy a Luminoust jelentősen felújították, és teljesen a PlayStation 5-re szabták, lesz azonban egy Windows platformra kiadott PC-s port is.

Információink szerint a fejlesztők komoly nehézségekkel küzdöttek a PC-s kiadás kapcsán, mivel maga a játék nagyon építkezik a PlayStation 5 SSD technológiájára. Ugyanakkor a Microsoft már készül egy erre a problémára reagáló DirectStorage API-val, és a Forspoken az első játékok egyike lesz, ami ezt támogatni, sőt, igényelni fogja. Emellett sugárkövetést is kap majd, amivel szebb árnyékok várhatók.

A jobb teljesítmény érdekében az új Luminous motorverzió nagymértékben épít az aszinkron compute-ra, illetve VRS-t is alkalmaz, plusz a manapság elmaradhatatlan felskálázás is beépítésre kerül. Utóbbival kapcsolatban csak annyit tudni, hogy az AMD-féle FidelityFX Super Resolutiont biztosan implementálni fogják.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés