Komplett fejlesztőcsomag gyorsíthatja a virtuális valóság terjedését

Bár az Oculus komoly szerepet vállal abban, hogy a virtuális valósághoz a következő év elejére viszonylag sok tartalom is érkezzen, a PC-s fejlesztések már ma sem öltenek túl átlátható formát, köszönhetően annak, hogy rengeteg az eltérő fejlesztőkörnyezet, illetve hiányoznak a virtuális valósághoz tervezett szabványos grafikus API-k.

A problémát annak ellenére mindenki látja, hogy eddig senki sem tett ellene, de most az AMD bejelentette, hogy elkészítik az első komplett fejlesztőcsomagot a virtuális valósághoz, amelyet LDK-nak, azaz LiquidVR Development Kitnek neveznek el. Ez gyakorlatilag egy komplett PC lesz virtuális valósághoz tervezett grafikus alrendszerrel, amelynek szerepét minden bizonnyal a két Fiji GPU-ra épülő Radeon termékminta látja el. Ennek az előnye, hogy lehet tesztelni vele az úgynevezett Affinity multiGPU funkciót, illetve az egyik grafikus vezérlő inaktiválásával a normál, egy GPU-s használatot is.

A legfőbb cél fejlesztések és a végfelhasználói rendszerek összehangolása, hogy a fejlesztők kevesebb nem várt problémával találkozzanak. A fejlesztőcsomag mellett az AMD a partnereinek is megszabja, hogy milyen komplett gépet kínálhatnak a virtuális valósághoz, annak érdekében, hogy ezek ugyanazzal a szoftverkörnyezettel dolgozzanak, amelyet az LDK használ. Így bár a virtuális valóság összességében továbbra is töredezett lesz, de az AMD a saját portáján egységesít, hogy a fejlesztők dolga egyszerűbb legyen. Érthetőbben fogalmazva a töredezettség ténye megmaradt, de amíg a fejlesztő egy olyan környezettel dolgozik, amelynek a futtatási környezetét a végfelhasználó egy az egyben elérheti, addig elvileg megfelelő lesz az élmény. Hosszabb távon nyilván úgyis lesz szabványosítás csak ez még évek kérdése, amit az AMD nem vár meg.

Az LDK-ban némi szerepet vállal a Crytek is, ugyanis a csomag része egy CryEgnine licenc, ezen belül egy a LiquidVR-t támogató 3.8.1-es motorverzió. Az LDK egyébként az Oculus és a Valve csomagját is támogatja, így az Oculus Rift, valamint a HTC Vive szemüvegekkel is működik. Ezenkívül a Sony csomagja is használható a Morpheus szemüveggel. Ennek jelentősége ugyan a PC-s végfelhasználók számára nem lesz, de a fejlesztőknek lehetőséget ad arra is, hogy a PlayStation 4-re is elkészítsék az adott virtuális valóságra tervezett játékot.

Az LDK ára sajnos ismeretlen, és valószínűleg az is marad, hiszen egyedileg rendelhető a szett. Egyébként hasonló csomagokban mindenképp érdemes lenne gondolkodnia az Intelnek és az NVIDIA-nak is, mivel annyira töredezett a PC-s platformon a virtuális valóság iránya, hogy gyakorlatilag képtelenség lesz általánosan jó élményt nyújtani. Ilyen formában, kvázi szabvány hiányában arra kell törekedni, hogy a fejlesztők által használt fejlesztőcsomagokon és a végfelhasználóknál ugyanaz a futtatási környezet legyen.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés