OpenGL-re és virtuális valóságra gyúr a CryEngine 3.8.1

Hirdetés

A Crytek belehúzott, így a CryEngine 3.7 után bejelentették a CryEngine 3.8.1-es verziót, amely annyira radikális változásokat nem kínál, mint az előzőleg kiadott opció, de így is fontos újításokról beszélhetünk. A videojáték-motor legújabb verziója hivatalosan is támogatja az OpenGL API-t, így a fejlesztők mostantól Linuxra is kiadhatják a játékokat. A fejlesztéshez egyébként továbbra is szükség van a Windowsra, mivel például a Sandbox Editor csak a Microsoft operációs rendszerén érhető el.

Az új verzió extrája még voxeles volumetrikus köd effekt, amely az aktuális opcióknál jobb minőséget kínál a köd megjelenítésére, illetve lényeges újítás a nyolcsúlyos GPU vertex skinning. Utóbbival a négysúlyos vertex skinninghez képest komplexebb animációk hozhatók létre a grafikus vezérlőt használva, vagyis teljes egészében felszabadítva a processzor erőforrásait. Mindezek mellett javult a parallax occlusion mapping önárnyékolása is.


A Crytek jövőképe a virtuális valósággal kapcsolatban

Az új CryEngine egyik legfontosabb újítása még az Oculus Rift hivatalos támogatása. Utóbbira vonatkozóan már korábban is voltak részletek, illetve az E3-on bemutatott, Robinson: The Journey játékból származó demonstráció is ennek segítségével futott az AMD LiquidVR rendszerén keresztül. Ebből egy röpke részletet lehet látni a fenti videón. Az hivatalos támogatás megjelenésével mostantól a licencelők is készíthetnek Oculus Rifhez való demonstrációkat és játékokat. Az alapok elsajátítását egy beépített példa segíti.

A CryEngine 3.8.1 a megszokott előfizetési modellben érhető el a meglévő és az új ügyfelek számára a Steam platformon keresztül.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés