Elérhető lesz a Vulkan API a Nintendo NX-en?

A Nintendo még idén jelentette be, hogy NX kódnéven fut a cég legfontosabb projektje, amely egy 2016-ban érkező új asztali konzol lesz. Erre vonatkozóan a fejlesztők már meg is kapták az előzetes dokumentációt, amely alapján dolgozhatnak a startra készülő programokon. Illetve az is kiderült már, hogy még idén elérhetők lesznek a Nintendo NX előzetes verziói.

Általában egy nagyobb konzol startja előtt legalább egy évvel körvonalazza a gyártó, hogy a fejlesztők a start pillanatában milyen szoftveres alapokra számíthatnak. Persze ezek a jövőben fejlődhetnek, de a startra készülő játékok szempontjából nagyon fontos tudni, hogy mi az, ami biztosan elérhető lesz a konzolon. Információink szerint a legfrissebb kiadott dokumentáció tartalmazza a Vulkan API-ra való utalást is, ami azt jelenti, hogy a Nintendo NX a speciális, rendkívül alacsony szintű hardverelérése mellett egy szabványos API-t is támogatni fog.

Utóbbi a Nintendótól váratlan lépés, mivel a cég mindig is bezárkózott a saját API-jaira, de abszolút megmagyarázható egy ilyen döntés, mert ezzel megkönnyítik a fejlesztők munkáját annak érdekében, hogy kiadják a multiplatform játékaikat az NX-re.

A multiplatform játékok hiánya például a Nintendo Wii U egyik legnagyobb gondja volt, mivel a legtöbb kiadó egyszerűen úgy gondolta, hogy olyan mértékű befektetést igényelne a portolás, hogy azt a kiadott játék nem tudja úgy visszatermelni. A Nintendo NX esetében ez a költség elvileg jóval alacsonyabb lesz, és kisebb összeg mellett a legtöbb kiadó hajlandó kockáztatni, hiszen hosszabb távon azzal csak jól járnak, ha a PlayStation 4 és az Xbox One mellett lesz egy harmadik nagyon elterjedt konzol, amelyre játékokat lehet kiadni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés