Direkten optimalizál a Smart Access Memory-ra az Assassin's Creed Valhalla

Ez az első játék, amely programkód szintjén igyekszik megkönnyíteni az AMD új technológiáinak működését.

Az AMD még az előző hónap végén jelentett be két új technológiát. Az egyik a rendkívül méretes gyorsítótárnak számító Infinity Cache, míg a másik a Smart Access Memory, ami a GPU teljes VRAM-ját láthatóvá és koherensen kezelhetővé teszi a processzor számára. Bár egyik rendszer sem igényel a működéshez direkt optimalizálást, a vállalat sem titkolta, hogy lehet a programkód szintjén ezekre úgy tervezni, hogy végeredményben sok relatíve előny biztosítsanak.

Az első játék, amely ezekre már az optimalizálás oldaláról is figyelt az az Assassin's Creed: Valhalla. Az Ubisoft a leképezőt úgy módosította, hogy az ideális legyen Infinity Cache-nek, vagyis minél nagyobb legyen a találati arány, ezzel pedig igen sok esetben megússza a hardver, hogy a memóriáig menjen az adatért. A rendszer jellegzetességei miatt a legnagyobb előnyt majd a 4K-nál kisebb felbontások adják, de persze sok pixel számítása mellett is van pozitív hatás.

A Smart Access Memory esetében szintén direkt segíti a megírt programkód a technológia működését, így a legtöbb játék alapján átlagosnak számító 5-6%-os előny helyett 15-20% közötti gyorsulást is képes hozni a rendszer.

Természetesen a megfelelő működéshez szükség van a szóban forgó játék legújabb javítócsomagjára, illetve a megfelelő hardverek megléte (Ryzen 5000-es CPU- és Radeon RX 6000-es GPU-család) esetén a legfrissebb alaplapi BIOS-ra.

Úgy tudjuk, hogy az Ubisoft még nagyon nem mélyedt el a lehetőségekben, így az aktuális eredményeket gyorsan, minimális, de célirányos optimalizálással hozták össze. Megvan tehát az esélye a további javulásra, ugyanakkor az Infinity Cache és a Smart Access Memory is annyira új, hogy előbb pontosabban meg kell ismerni a működésüket.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés