A Sony furcsa döntésre szánta el magát. A PlayStation 4 Pro a PlayStation 4-hez írt játékok során az eredeti konzol specifikációit állítja be, vagyis csökkentett órajelekkel és letiltott egységekkel dolgozik. Elvileg tehát egy PlayStation 4 Pro konzolra nem felkészített játék az új gépen pont ugyanúgy fut, mint az alapmodellen.
Hirdetés
A fentiektől függetlenül persze az elején voltak problémák a PlayStation 4 Pro teljesítményével, de ezt az újabb firmware-ekbe épített meghajtók korrigálták, tehát ma már az elmélet nagyrészt megegyezik a gyakorlattal.
A Sony koncepciója eredetileg az volt, hogy a játékfejlesztők különálló formában adnak ki frissítéseket a régebben megjelent játékokhoz, hogy valamilyen módon kihasználják a PlayStation 4 Pro extra képességeit. Ezt sok fejlesztő megtette, de nem mindenki, és ez lehet az oka annak, hogy a vállalat a következő nagy frissítésbe épít egy úgynevezett boost módot. Ezt a beállítások menüben lehet opcionálisan bekapcsolni, és ha így tesz a felhasználó, akkor a PlayStation 4 Pro konzol az eredeti konzolra írt játékoknál nem állítja vissza az órajeleit.
A megerősített grafikus vezérlőbe épített egységek felét ettől függetlenül nem tudja majd használni, tehát a változás csakis az órajelekre vonatkozik. Amennyiben a fejlesztők el szeretnék érni az extra shadereket, akkor ahhoz tényleges programfrissítésre lesz szükség.
A boost mód egyébként nem biztos, hogy gyorsít, ugyanis számos PlayStation 4-re kiadott játék képszámítása korlátozott 30 vagy 60 fps-re, és ilyenkor hiába a magasabb órajel, a szoftverbe épített korlát miatt nincs haszna.