Hirdetés

Nagyon jól működik az ASTC textúratömörítés

Az ARM és az NVIDIA által közösen fejlesztett ASTC textúratömörítés az OpenGL 4.3-es API-ban debütált. Egyelőre nem kötelező támogatni, de technika bárki által ingyenesen elérhető, így teljesen szabványos megoldásról beszélhetünk, amit idővel minden cég hardvere le fog kezelni.

Hirdetés

Az elméletről már lehetett olvasni a fentebb linkelt hírben, de ideje megnézni a gyakorlatot, amit az ARM az idei CES-en prezentált is. A demonstráció a videó közepén lesz érdekes, amikor látható, hogy a tömörítetlen textúrákhoz képest a szabványban jelenleg elfogadott ETC2 több mint kétszeres előrelépést képvisel szinte minden paraméter tekintetében. Ennek megfelelően a tömörített textúrákat gyorsabb betölteni, illetve csökkentik a memóriára és a memóriabuszra rótt terhet és ezzel a fogyasztást is. Az ASTC azonban még az ETC2-nél is kétszer jobban muzsikál szinte minden tekintetben.

A videó végén látható, hogy a képminőség mennyit változik a tömörítetlen textúrákhoz képest. Mivel veszteséges tömörítésről van szó, így mindenképp számolni kell némi minőségvesztéssel, de ami érdekes, hogy a ASTC a képminőség szempontjából jobbnak tekinthető az ETC2-nél annak ellenére, hogy kevesebb erőforrás használatával is beéri.

A gyakorlatban is bebizonyosodott, hogy az ASTC egyértelműen a jövőt képviseli, ráadásul korábban már kiderült, hogy technikailag jobb minőséget kínál a széles körben elterjedt S3TC-nél is, ami mindenképp felkeltheti a fejlesztők figyelmét.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Előzmények