Hirdetés

Szupertelefonokba készül az ARM új grafikus magja

Az ARM az elmúlt év végén jelentette be a Mali-T604-es IGP-t, melyet már számos vállalat licencelt, így az első implementációk a következő évben meg is jelenhetnek. Az új Midgard architektúrára nagyon jövőbe mutató, hiszen a jelenleg elterjedt Utgard architektúrához képest bevezette a unified shader felépítést, így jóval hatékonyabb lehet a különböző számítások végrehajtása. A most bejelentett Mali-T658-as fejlesztés a Mali-T604 továbbgondolásának számít, így elsősorban a tempó tekintetében történt komoly előrelépés.


[+]

A Mali-T658-as IGP maximum nyolc darab shader feldolgozóból állhat, melyek az úgynevezett Tri-Pipe metodikát viszik tovább, vagyis a shader egységeken belül a feldolgozás három különböző futószalagra oszlik. Azon belül is az aritmetikai végrehajtók száma az elődhöz képest megduplázódott, így az új shader egységekben már négy darab 256 bites vektoros feldolgozó található. A rendszer továbbra is a tile-based rendering technikát használ a leképzésre, ami a memória korlátozott mérete miatt előnyös lehet az alacsony fogyasztású GPU-k esetében, emellett az aritmetikai végrehajtók támogatják az IEEE-754-2008-as lebegőpontos szabványt, továbbá kezelik a dupla pontosságú feldolgozást is. A másodlagos gyorsítótár mérete egyénileg változtatható, de az ARM shader feldolgozónként továbbra is minimum 32 kB-os kapacitást ajánl a megfelelően gyors működés érdekében.

Az új IGP az elődhöz hasonlóan megfelel az OpenCL 1.1-es specifikációknak, tehát a rendszer akár általános számításra is használható. A többi API esetében az OpenVG 1.0, illetve az OpenGL ES 1.1 és 2.0 lesz támogatva, sőt a Microsoft DirectX 11-es felületére írt programok futtatása is lehetséges. Ezenkívül a Mali-T600-as generáció a Google Renderscript API-ját is támogatja, mely egy alacsony szintű felület a hardver minél jobb kihasználása érdekében.

A teljes kiépítéssel operáló Mali-T658 a vállalat elmondása szerint négyszer gyorsabb lehet a Mali-T604-nél, ami azt jelenti, hogy elméletben 272 GFLOPS-os számítási teljesítmény várható tőle. A szellemi tulajdon már licencelhető, és az ARM kifejezetten ajánlja a nemrég bemutatott Big.Little koncepció mellé, utat nyitva ezzel a heterogén módon programozható szupertelefonok előtt. A rendszer az ARMv8 architektúrával is kompatibilis lesz, így hosszútávon lehet rá építeni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés