Licencelhető az új Mali GPU

Kevesen tudják az ARM-ról, hogy nem csak alacsony fogyasztású CPU architektúrákat terveznek, hanem a visszafogott étvágyú GPU-k piacán is aktív résztvevők. A Mali nevű megoldások, már számtalan reinkarnációt éltek meg, és most megérkezett a legújabb változat, mely egyben a legerősebb is.

Hirdetés

A Mali-T604 számottevő fejlődésen ment keresztül. A rendszer továbbra is a tile-based rendering technikát használ a leképzésre, ami a memória korlátozott mérete miatt egyértelmű döntés szokott lenni az alacsony fogyasztású GPU-k esetében. A Midgard architektúrára épülő mag maximum négy darab shader feldolgozóból állhat, melyek az úgynevezett Tri-Pipe metodikát használják, vagyis a shader egységeken belül a feldolgozás három különböző futószalagra oszlik. Emellett a fejlesztés aritmetikai végrehajtója támogatja az IEEE-754-2008-as lebegőpontos szabványt, továbbá kezeli a dupla pontosságú feldolgozást is. A másodlagos gyorsítótár mérete egyénileg változtatható, de az ARM shader feldolgozónként minimum 32 kB-os kapacitást ajánl a megfelelően gyors működés érdekében.

Az újdonság az ARM első olyan GPU-ja, mely megfelel az OpenCL 1.1-es specifikációknak, tehát a rendszer akár általános számításra is használható. A többi API esetében az OpenVG 1.0, illetve az OpenGL ES 1.1 és 2.0 lesz támogatva, sőt a Microsoft DirectX felületre írt programok futtatása is megoldható. Az új Mali-T604 a vállalat elmondása szerint közel ötször gyorsabb a korábbi generációnál, ami komoly előrelépés, amellett, hogy az energiaigény közel azonos maradt. A szellemi tulajdon már licencelhető, és a hírek szerint a Samsung le is csapott az újdonságra, ami vélhetőleg a dél-koreai óriás következő generációs SoC fejlesztésének lesz a része.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Azóta történt

Előzmények