Hirdetés
Az Apple WWDC-n bejelentette a Game Porting Toolkitet, amely egy megfelelő alapot teremt arra, hogy Windows operációs rendszerre írt játékokat lehessen futtatni macOS-en. Maga a rendszer a Wine-alapú CrossOver forráskódjára épít, és a különböző API hívásokat, illetve a x86/AMD64 utasításokat macOS-en elérhető alternatívákra, valamint Apple Siliconra fordítja le, méghozzá valós időben.
A fentiek lehetővé teszik az alkalmazások módosítás nélküli futtatását, amivel többek között gyorsan ellenőrizhető, hogy mennyire futna jól az adott program, így mérve fel azt, hogy egy natív port elkészítése mennyi munkát igényelne. Ez azért fontos, mert az Apple a Game Porting Toolkitet elsődlegesen a fejlesztőknek szánja, noha semmi sem akadályozza meg a felhasználókat a használatában.
Maga a rendszer DirectX 12-re írt programokat is támogatja, de fontos észben tartani, hogy az efféle eszközök nem általános megoldások, tehát számtalan hibát generálhat a fordítás folyamat, így ettől még nem lesz azonnal a játékosok optimális alternatívája a macOS, de első lépésként nagyon is fontos bejelentésről van szó.