Hirdetés

Az XAudio2 API alól is kihasználható lesz az AMD TrueAudio

Az AMD TrueAudio számít az egyes új generációs Radeon VGA-k egyik legfontosabb újításának, amiről az alábbi oldalon bővebben írtunk. Egy héttel korábban azonban a GenAudio csak annyit árult el, hogy az Audiokinetic Wwise és a Firelight fmod middleware-ekhez lesz támogatás egy beépülő modul formájában, ami lefedi a piac egy részét, de számos fejlesztő a Microsoft XAudio2 rendszerét használja, aminek a támogatásáról egyelőre mély hallgatásba burkolóznak az érintettek.

Hirdetés

Ezzel kapcsolatban kérdezősködtünk a fejlesztők körében, és kiderült, hogy lesz a Microsoft XAudio2 middleware-hez is egy beépülő modul, amivel kihasználható lesz az AMD TrueAudio technológia. Pontos dátum ezzel kapcsolatban nincs, de állítólag novemberben a GenAudio vagy a Microsoft bejelenti a támogatást. Úgy tűnik, hogy a fejlesztők örülnek a széleskörű elérhetőségnek, mivel ezzel lehetőségük lesz PC-re is átmenteni az Xbox One SHAPE nevű blokkjának hangzásvilágát, sőt, akár javíthatnak is rajta, bár első körben ez talán nem olyan fontos szempont.

A TrueAudio számára a három legelterjedtebb middleware támogatását élvezve nyitott a terep, de azt azért továbbra is ki kell emelni, hogy a rendszert csak az AMD Radeon R7 260X és R9 290, illetve 290X támogatja, tehát a hardver oldalán azért több szegmenst is le kellene majd fedni. A játékok oldaláról érkező támogatással úgy néz ki, hogy nem lesz probléma, mivel a technológiát biztosan kezelik majd a Dying Light, a Thief, a Murdered: Soul Suspect, a Lichdom, a Star Citizen és a Sonic & All-Stars Racing Transformed című alkotások.

Hirdetés

Előzmények