Az AMD még az év elején mutatta be a FreeSync 2 technológiát, amelynek a neve ellenére több köze volt a HDR-hez, mint a variálható frissítési frekvenciához. Az új eljárás célja a megjelenítő oldali tone mappingra vonatkozó igény megszüntetése, mivel meghatározott egy olyan specifikációt, amelyet a kijelzőgyártóknak követni lehet, így a kompatibilis kijelzők a játék oldalán számolt tone mapping eredményét direkten képesek megjeleníteni, ráadásul úgy, hogy az eredmény megfelelő lesz. Ez számottevő mértékben csökkenti a képmegjelenítés késleltetését, hiszen megszüntet egy specifikált formában felesleges tone mapping fázist, továbbá a megjelenített tartalom meg fog egyezni azzal, amit a fejlesztő valóban meg is akar jeleníteni, mivel a kijelzőbe épített tone mapping nem módosítja a végső képet.
Hirdetés
A mai HDR-t támogató kevés PC-s játékok azonban nem így működik, vagyis a HDR-es kijelzőbe épített tone mapping mindenképpen módosítja grafikus vezérlő által küldött képet, ami egyrészt növeli a késleltetést, másrészt némileg megváltoztatja a fejlesztő által megálmodott végeredményt. Az AGS szervizkönyvtár 5.1.1-es verziójával azonban mostantól kérhetők a FreeSync 2-t támogató konfigurációk arra, hogy ezt ne tegyék meg, és szimplán rakják ki a grafikus vezérlő által küldött képkockát, ami garantálja, hogy a felhasználó azt fogja látni, amit a fejlesztő meg akart jeleníteni. A rendszer automatikusan működik, vagyis ha a FreeSync 2 támogatása be van építve egy játékba, és a megjelenítés is egy FreeSync 2-t támogató rendszeren történik, akkor a kompatibilis program mindenféle extra beállítás szükségessége nélkül ebben a módban fog működni.
Bár a FreeSync 2 vitathatatlanul az AGS 5.1.1 legnagyobb újítása, pár egyéb extra is bekerült. Többek között shader intrinsic functions gyűjtőnéven emlegetett, korábban bevezetett shader kiterjesztések kiegészültek két új függvénnyel (scan és reduce), amelyek a DirectX 11 és 12 API-k alatt érhetők el, és minimum a Radeon Software 17.9.1-es verziója kell a működésükhöz. Ezek jó alapot biztosítanak az olyan algoritmusok hatékony implementációjára, amelyek a wave-ek lane-jei közötti adatmegosztást igényelnek.
Lényeges újítás, hogy a AGS szervizkönyvtár az új frissítéssel könnyebben integrálható. Az AMD ugyanis számos statikus csatolású könyvtárat biztosít a különböző fordítókat és C futtatási környezeteket figyelembe véve. Ezek lefedik a legtöbb igényt, de a vállalat nem zárkózik el olyan fejlesztői eszközök támogatásától sem, amelyekre az AGS 5.1.1 még nem kínál statikus csatolású könyvtárat.
Végül a DirectX 11 API-t használó játékok esetében elérhető az applikáció regisztrációját lehetővé tevő kiterjesztés. Ezzel az elterjedtebb videojáték-motorokat (Unity, CryEngine, Unreal Engine) használó fejlesztők kapnak egy lehetőséget arra, hogy elmondjanak bizonyos információkat a grafikus eszközillesztőnek az alkalmazásaikról, ami potenciálisan segít a meghajtónak jól kezelni az adott programot. Az ilyen a lehetőség azoknak a fejlesztőknek kedvez igazán, akik olyan játékot adnak ki, amelyek arányaiban nem lesznek annyira népszerűek, hogy a gyártók azonnal foglalkozzanak velük, és biztosítsanak egy megfelelő profilt. Az applikáció regisztrációjával azonban erre nem feltétlenül van szükség, mivel specifikus profil nélkül is jó teljesítményre késztethető a driver.