Hirdetés

Szinte mindent elárult a FidelityFX Super Resolution 3-ról az AMD

A forráskódot a cég később fogja kiadni, de az eljárás már két játékban tesztelhető.

Az AMD még augusztus végén közölt részleteket a FidelityFX Super Resolution 3-ról, amelyeket a cég most kiegészített pár új információval, miután a Forspoken és az Immortals of Aveum című játékokhoz kiadott frissítésben megjelent az eljárás.

Mint ismeretes a felskálázó eljárás három nagyobb modulból áll. Ott az alapot biztosító, felskálázásért felelős rendszer, amit kiegészít a képkocka generálását megoldó Fluid Motion Frames technológia, illetve a késleltetést csökkentő Radeon Anti-Lag+. Természetesen a felskálázás már nem számít akkora újdonságnak, így a lényeg a Fluid Motion Frames, amely a FidelityFX Super Resolution 3 fejlesztőkörnyezetében kerül szállításra, tehát a játékba lesz beépítve, és a megfelelő adatokkal táplálva két számolt képkocka közé generál egy újat, tehát működési elvben hasonló a DLSS 3-hoz.

Hirdetés

[+]

Friss adat, hogy a képkocka generálását tekintve vannak különböző lehetőségek a felhasználói felület kezelésére, így ezt nem szükségszerű generálni, amivel kikerülhetők az ezzel kapcsolatos képi hibák. Ilyen formában a generálás pusztán a tényleges képkockaadatokból történik meg, és ezekhez külön hozzáadhatók az egyéb, felhasználói felülettel kapcsolatos információk. A rendszer viszonylag sok lehetőséget ad a fejlesztők számára, hogy miképpen kombinálják a kínált funkcionalitást, így az adott leképező működéséhez lehet igazodni.

A megjelenítés érdekében a FidelityFX Super Resolution 3 saját swapchaint is alkalmaz, amit az AMD szerint nem kötelező használni, de ajánlott, mert a DirectX 12 swapchaint nem képgeneráláshoz tervezte a Microsoft. Az AMD implementációja hatékonyabban kezeli a képgenerálással kapcsolatos feladatokat, illetve a keletkező valós és generált képkockák egyenletes megjelenítését. Sőt, a rendszer arról is dönthet, hogy a felhasználó valós vagy generált tartalmat lásson, mikor melyik az előnyösebb. Normál esetben ezek felváltva követik egymást, de opcionálisan el lehet tőle térni.

Az AMD kiemelte, hogy vertikális szinkron használata mellett a rendszer a beállított frissítési frekvenciához igazodik, és olyan gyorsan küldi ki a számolt vagy generált képkockákat, amilyen gyorsan annak értelme van. Mivel a tartalom fele generált, ez okozhat cikk-cakkos jellegű grafikonokat a képszámítás idejét tekintve, de eközben a képkockák megjelenítése egyenletes. Vertikális szinkron nélkül a helyzet bonyolultabb, erre több lehetőséget kínál a rendszer, de végeredményben van egy ütemezési algoritmus, ami a képkockákat igyekszik egyenletesen a kijelzőre küldeni. Ez a képszámítás idejét elemezve egyenletesebb grafikont eredményez majd, ugyanakkor alacsony frissítési frekvenciát támogató kijelzők esetében ennek nincs igazán haszna.

Mivel a számos lehetőség van a működést tekintve, az AMD szerint az az optimális, ha a fejlesztők maguk döntenek az implementációs lehetőségekről, figyelembe véve a saját leképezőjük működését. Erre elég sok beállítást kínálnak a FidelityFX Super Resolution 3-ban, így jól lehet igazodni a különböző körülményekhez.

A késleltetést tekintve a FidelityFX Super Resolution 3 alapból nem kínál ilyen megoldást, az AMD erre vonatkozóan nem javasol semmit a fejlesztőknek, mivel az AMD Software-ben szállítanak Radeon Anti-Lag és Anti-Lag+ funkciókat, amelyek csökkentik a képgenerálással megnövekvő késleltetést. Ami fontos, hogy a fejlesztők alkalmazhatnak bármilyen egyéb megoldást erre, a rendszer alapértelmezetten kompatibilis mindenféle alternatívával, így például a külön beépíthető NVIDIA Reflexszel, vagy az egyéb driveres megoldásokkal, gondolva itt azokra, amelyek szimplán csak a flip queque méretét csökkentik. Fontos ugyanakkor, hogy az AMD a tesztelést csak az Radeon Anti-Lag és Anti-Lag+ szolgáltatásokra végzi el, így minden egyéb alternatíva kiértékelése az adott program fejlesztőjének a terhére történik, de elméletben nem lehet gond.

A FidelityFX Super Resolution 3 forráskódját az AMD később nyilvánosságra fogja hozni, egyelőre azonban még ez nem érhető el.

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement
  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények