Hirdetés

A nagy cégek megkenik az Adblock Plust, hogy átengedje a reklámjaikat

Hirdetés

A médiatémákkal foglalkozó német Horizont weboldal a napokban igyekezett utánajárni egy blogger állításainak, aki nemrég nagy hatású bejegyzésében azt állította, hogy a népszerű Adblock Plus reklámszűrő szolgáltatás üzemeltetői valójában „maffiakapcsolatban” állnak a hirdető cégekkel.

Azt, hogy valóban vannak nagy cégek az úgynevezett „white list”-en, a engedélyezési listán, azt az üzemeltető, az EYEO Gmbh vezetője is elismerte, ám a támogatási szerződésekről, illetve ezek működéséről meglehetősen homályosan nyilatkozott. Az ingyenes „elfogadható hirdetések”, vagyis a fehér lista eredetileg azért jött létre, hogy a kis cégek és blogok ne szenvedjenek kárt a reklámtiltás miatt. Ám a Horizont rámutat arra, hogy a lista menedzselési nehézségei miatt bevontak ebbe nagy cégeket, akik viszont fizetnek azért, hogy reklámjaikat az Adblock Plus ne tiltsa. A Horizont szerint a meg nem nevezett partnercégek egyike a Google.

A cikk állításaira egyelőre sem az EYEO, sem a Google nem reagált még.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Előzmények