Nagyon rárepült a 4K marketingjére a Microsoft

A vállalat natív 4K-t ígér az erősebb Xbox One kezdőcímeihez. De kell-e ennyire az a 4K?

A Sony PlayStation 4 Pro bejelentése után a Microsoft egy rövid ideig hallgatott, de az utóbbi napokban beindult a gépezet, amivel a redmondi óriáscég a Project Scorpio néven emlegetnek, új Xbox One konzol felé próbálja terelni a figyelmet. Erről a vállalat még az E3-on elárulta, hogy nyolc processzormagot fog kapni, 320 GB/s lesz a rendszermemória sávszélessége, illetve a teljesítmény tekintetében 6 TFLOPS fölé lő.

Az első támadást Shannon Loftis, a kiadásért felelős üzletág vezérigazgatója intézte, ugyanis az USA Today számára adott interjúban bejelentette, hogy az erősebb Xbox One kezdőcímei natív 4K felbontásban fognak futni. Nem sokkal később az Eurogamer készített interjút a Albert Penellóval, a Microsoft termékmarketinggel és tervezéssel foglalkozó vezetőjével, aki elmondta, hogy elsődlegesen a 4K-s felbontás miatt választották a 384 GB/s memória-sávszélessége és a 6 TFLOPS-os teljesítményt, de persze nem kényszerítik majd a fejlesztőket semmire, így úgy használhatják a hardver erejét, ahogy akarják. Érdemes megjegyezni, hogy Albert Penello itt már 384 GB/s-ról beszél, míg korábban 320 GB/s volt megadva, de könnyen lehet, hogy az interjú hevében rossz értéket mondott ki az úriember. Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a Microsoft teljesen ráállt arra a stratégiára, hogy a PlayStation 4 Pro nem elég erős a natív 4K-hoz, de az új Xbox One a nyers adatok alapján erősebb gép lesz, így jobban megfelelhet majd ezeknek a követelményeknek.


[+]

Az egyébként nagyon fontos kérdés, hogy kell-e igazából a natív 4K-s leképezés. Ma már rengeteg trükk létezik a kisebb felbontás nagyobba történő felskálázásához, amelyek ráadásul igen hatékonyan működnek. A Sony sokat foglalkozott a 2x2 pixeles blokkok 4x4 pixelre való extrapolálásával, amire egyébként már a Valve is felhívta a figyelmet, hogy ez a technika igen hatékony lehet a virtuális valóság szempontjából is, mivel jóval kisebb lenne a valós számításigény a kisebb felbontás miatt, miközben a képminőségre vonatkozó veszteség csekélynek mondható. És itt a virtuális valóságról van szó, amikor a képernyő a szemhez igen közel lesz, vagyis az említett technikát egy 4K-s tévére alkalmazva sokkal jobb lehet az élmény, pár métere távolságból szinte észre sem lehetne venni a különbséget a natív 4K-s és a felskálázott tartalom között. Tehát önmagában a natív 4K-s leképezés egy konzolnál nem annyira fontos, mert annyiféle trükköt lehet bevetni, hogy a gyakorlatban a felhasználó nem fog érezhetően rosszabb minőséget látni, hacsak nem ül a tévéhez egy méteren belül, de ez egy 4K-s kijelzőnél eléggé valószínűtlen.

Ami fontos a Microsoft számára, hogy a fenti bekezdéssel nincsenek tisztában a felhasználók, tehát nyugodtan ki lehet emelni a 4K előnyeit, a legtöbb ember valóban el fogja könyvelni, hogy a több pixelnek érezhetően jobb minőségű megjelenítés lesz az eredménye. Ezen a ponton nyilvánvaló, hogy a Microsoftnak egy olyan marketinget kell kidolgoznia, amit meg is ért a potenciális vásárló, mert azzal mégse jöhetnek elő, hogy az új Xbox One gyorsabb lesz, mint a PlayStation 4 Pro. Bejelenthetik, de ezt nem tudja milyen előnyhöz kötni a felhasználó. Lehet, hogy furcsa lesz ezt olvasni, de a játékosok zöme nincs tisztában azzal, hogy a sebességet a képkocka/másodperc határozza meg, ezért sem látunk a konzolos marketinganyagokban fps-re vonatkozó utalást. Az vásárlóbázis jelentős része nem tudja feldolgozni ezt az információt, mert nem értenek annyira hozzá, hogy valamihez hasonlítsák. Ez önmagában nem baj, de nyilván egy konzol marketingjének az irányát alapvetően meghatározza. Emiatt lett ennyire erős a Microsoft 4K-s marketingje, mert ez a célzott rétegnek egy feldolgozható információ, és ilyen formában a nagyobb erőt képesek hozzákötni valamihez, jelen esetben a több pixelhez.

Nem mellesleg a 4K-s marketing egy fordulópont lehet a Microsoft számára, mivel ügyesen felépítve a kampányt még akár meg is lehetne győzni a potenciális vásárlókat, hogy a PlayStation 4 Pro helyett az új és erősebb Xbox One lesz az a konzol, amire vártak. Ettől persze nem fog meglódulni az Xbox One szekere, de az igazán nagy igénnyel rendelkező játékosokat megnyerhetik, mert ahhoz nem fér kétség, hogy a Project Scorpio lesz a legerősebb konzol, persze akkor, amikor megjelenik.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés