Hirdetés
A professzionális grafikus megoldásokat fejlesztő 3Dlabs elkészült új generációs vizuális processzorával. A Wildcat Realizm VPU 150 millió tranzisztorból áll és támogatja magas szintű shadereket használó API-kat – így az OpenGL Shading Language-et és a Microsoft DirectX 9.0 HLSL-t. Tovább növelhető a VPU-t használó kártyák számítási teljesítménye az új chiphez társítható Vertex/Scalability Unit (VSU) segítségével, amely egy PCI Express x16 interfészt támogató, akár két VPU vezérlésére is alkalmas izmos vektorprocesszor.
Az AGP8X interfésszel kompatibilis, legfeljebb 512 MB GDDR3 memóriát kezelni képes Wildcat Realizm VPU támogatja a színkomponensenkénti 32 bites – pixelenként 128 bites – precizitású lebegőpontos feldolgozást, amely rugalmasan váltogatható a komponensenként 16 bites számítással. Az erőteljesen párhuzamos architektúrájú chip vertex shader egysége 16 vertex, míg fragment shader egysége 48 pixel feldolgozására képes egy időben. A lapka támogatja továbbá a 3Dlabs által már a P10 esetében is alkalmazott virtuális memóriarendszert, amely immár 256 GB tárterület címzését is lehetővé teszi.
Sajátos megoldás a VPU mellett használható VSU, amely tulajdonképpen a feldolgozás korai szakaszát végző "fél grafikus processzor" és egy intelligens vezérlő kombinációjának is tekinthető. Ez a chip PCI Express-vezérlővel és két vertex shader egységgel rendelkezik, és egy 4,2 GB/sec sávszélességet biztosító crossbar kapcsolón keresztül csatlakoztatható a VPU-khoz – legfeljebb kettőhöz. A VSU használatakor a VPU(-k) vertex egységei nem működnek, azok munkáját a VSU végzi el.
A Wildcat Realizm architektúrára épülő videokártyák a gyártó közleménye szerint az év derekán jelennek meg.