- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
Az én F12-esem is ezt produkálja amit a videón látok, hogy az elején elindul egy fordulaton, majd 10 körül felpörög nem kicsit, utána pedig tartja majd olyan 70 körül újra erőre kap, elvileg nem igazán szabadna érezni ilyen hullámot, könnyebb görgő a gyári 6.2-es helyett 5.9-es vagy 5.5-ös mint az Aerox-ban segítene ezen?
Óra szerint elmegy egészen 90-ig, fölé pedig útviszonytól és hátszéltől függően, Sito Plus kipufogó van rajta, ami elvileg nem igényel semmi egyéb módosítást.
Korábbi F15-ös az ki akart szaladni alólam gázadásra, azon egy Leo Vinci ZX volt.
-
Csillag01
aktív tag
Hali
Rms markarol velemenyek?
Asus Rog Phone 6
-
-
30z.Samu
félisten
Skacok! Lesz valami ebből a rendszámos buliból? Ha igen, mi lesz a rendszám feltétele?
Sic Parvis Magna
-
szentkuti11
addikt
válasz 30z.Samu #48409 üzenetére
Nem tudni, hogy lesz-e belőle valami, majd ősszel eldől.
Szerintem a törvénytervezet két okból jött létre: Az egyik a 125/50 és hasonlók kizárása, a másik pedig a pénzbegyűjtés. Éppen ezért ha lesz rendszám, akkor egy legális 50-es gép esetében nem kötik komoly feltételekhez. Műszaki vizsga sem valószínű, Európa egyéb pontjain sem kell a rendszámos segédmotorokat műszakira vinni.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
nekem 2,6-2,8 körül eszik a 2T aerox, azért ez annyira nem rossz . meg szezononként kb 2 flaska olaj.
tsigalko87: nem kopott a szíjad? hasonló volt nekem is a kopott szíjjal + 6g görgőkkel, de erre csak azután jöttem rá, miután kicseréltem a szíjam újra. akkor a 6g-sek nehezek lettek és 4,9-esek voltak itthon, azzal nagyon patent lett.
[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #48410 üzenetére
Ez az, amitől félek. Az rendben van, hogy kap egy rendszámot X összegért. De ha műszakira kell vinni, ott szerintem sajnos el bukik a kicsike... Nem azért, mert nem működik a fék, lámpa vagy ilyesmi. Hanem mert 26 éves robogó és sajnos itt-ott látszik rajta. Hiába építgetem, szépítgetem, kitalálják, hogy "Ezzel a robogóval életveszély közlekedni." és csókolom.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #48413 üzenetére
Akkor szerinted csak a rendszámért kell fizetni?
Sic Parvis Magna
-
Silverr
aktív tag
válasz szentkuti11 #48413 üzenetére
Szerbia
-
30z.Samu
félisten
Ja igen, meg a másik fele, hogy a motor eredeti papírjai nincsenek is meg. Csak az adásvételi és a kötelező biztosításról a papír. Szerintem ez nem egyedi probléma és lehet, hogy ez gátol is abban, hogy rendszámot kapjon a motor.
Sic Parvis Magna
-
szentkuti11
addikt
válasz 30z.Samu #48414 üzenetére
Na, ez egy nehéz kérdés. Most mondanám azt, hogy igen, de ezzel a gond akkor nincs megoldva, hiszen mi van akkor, ha én a 125-ös akármimet (amiből volt 50-es) 50-esként regisztráltatom-rendszámozom, azt csókolom. Lehetséges, hogy a jelenleg futó típusokat ellenőrzik, hogy valóban 50-esek-e, vagy típusbizonyítványt kérnek váz-és motorszám alapján, ennek költségét nyilván a robogó tulajdonosa fizeti, ezen kívül fizeted a rendszámot, és ha rendszámos gépet veszel, akkor átírási díjakat/ vagyonszerzési illetéket.
Persze ez mind-mind csak feltételezés
Nekem sincs meg a Suzukim összes papírja, import gép, mint az itthon futó 50-esek nagy része. Ha azt mondom, hogy 10 robogósból (segédmotorosból) 8-nak nincs meg, akkor nem mondtam sokat, márpedig a pénzt be kell gyűjteni a rendszámozásból.
(#48415) Silverr: Ezt nem is tudtam, köszi a felvilágosítást.
[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #48417 üzenetére
"hiszen mi van akkor, ha én a 125-ös akármimet (amiből volt 50-es) 50-esként regisztráltatom-rendszámozom, azt csókolom."
Többek között ezt akarják kiküszöbölni. Nincs nekem bajom azzal, hogy a kis motor is rendszámos legyen, valahol jó dolog ez. Csak ha olyan feltételeket szabnak, akkor lehet, hogy jobban járok, ha kategóriát váltok. Jó, azzal így is úgy is jól járok, de most a költség szempontjából nézem. Meg ha emellett kell döntenem, akkor egy jó ideig nem fogok motorozni, mert ugye le kell tenni a jogsit, meg gépet venni utána. És akkor úgy nincs átfedés...
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
D@reeo
aktív tag
válasz szentkuti11 #48413 üzenetére
Horvátország.
Segédmotorra is kell rendszám+ műszaki (azt hiszem évente) -
szentkuti11
addikt
válasz 30z.Samu #48418 üzenetére
Azt sem tartom kizártnak, hogy újra rájönnek, hogy ezt bonyolult lenne megszervezni, aztán az utolsó pillanatban (ők is) behúzzák a kéziféket, és hagyják úgy az egészet, ahogy volt. Nem vagyok a rendszám ellen, de nem biztos, hogy rosszabbul járunk, ha így marad minden.
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #48420 üzenetére
Hát nem egyszerű az eset, az egyszer biztos. De anyagilag valaki jól jár, ha ezt bevezetik... Az lenne a legegyszerűbb, ha mondjuk bemész a hivatalba, átnyújtod az adásvételit, hogy neked erre a motorra kell rendszám (pontosabban nem kell, de muszáj... ) és adnak egyet.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
szentkuti11
addikt
válasz 30z.Samu #48421 üzenetére
Szerintem év végén meg se látszana a kasszában az a néhány milliárd.
Ez tényleg nem lenne rossz, de akkor nem oldódik meg a 125/50 probléma. Pedig az engem is zavar, hogy 15 éves kis ............ (<- mindenki helyettesítse be amit gondol) jogsi nélkül mer' minekazbenzinnelmegynemjogsivalhaha gyerekek 180-as Runnerrel meg 125-ös enduro gépekkel járnak rendszám nélkül.
Szerk.: 4-500 ezer a jelenlegi becslés a segédmotorokra. Ez jóval több, mint az összes forgalomban lévő rendszámos motorkerékpár.
[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #48422 üzenetére
Na ja, számoljuk csak a regisztrációs díjat és számoljunk csak 5-6 ezer forintot. Azért marha sok kis motor van az utakon...
Sic Parvis Magna
-
szőröscica
addikt
Egyébként miért büntetnek meg jobban? Ha motoros jogsi nélkül vezetsz rendszámos 125-öst robeszt, vagy ha segédmotorosként van papírozva a 125-ösöd és azt vezeted sima B. kattal?
Ugye utóbbi esetben lehet jóhiszeműség is, hogy te eleve 50-esként vetted.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szőröscica #48424 üzenetére
Utóbbi jogosítvány nélküli, biztosítás és papírok nélküli.
Míg előző jogosítvány nélküli vezetés...
De ha már van egy rendszámos géped az a 30k fog földhöz vágni?www.dongosofor.hu
-
szentkuti11
addikt
válasz szőröscica #48424 üzenetére
Ha nem követtél el semmi szabálytalanságot, csak megállítanak a rendszámossal, akkor az 4 pont (engedély nélküli vezetés), a rendőr belátása szerint helyszíni bírság, esetleg feljelentés. Ha 125-ösözöl rendszám nélkül, akkor arra még rájön egy magánokirat-hamisítás plusz érvénytelen a biztosításod is, szerintem ez utóbbi súlyosabb.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz huszi.gyb #48425 üzenetére
Csak kíváncsiságból érdeklődtem.
Idén már nem veszek robogót, de tavasszal szeretnék, viszont csak B. kat jogsim van. Viszont jövő nyárnál hamarabb nem tudok elszabadulni B125 tanfolyamra munka miatt ( (gondolom az oktatás megoldható hétvégén, de a vizsga hétköznap megy).Még nem döntöttem egyébként, mivel tavaszig van időm, ezért át tudom rágni a dolgot, de napi összesen 3 km-re elég lenne egy ötvenes is, míg ha a munkahelyre járnék be vele, az 2*20km, oda már kellene a 125-ös.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szőröscica #48427 üzenetére
Napi 3km-re nem vennék motort. Ha többet is jársz vele, akkor oké. Én 4km-re dolgozom, addigra kb bemelegszik, mire odaérek. Viszont suli tőlem 10+km-re volt. Elég volt erre 50ccm, de a 125 jobb lett volna. A lényeg, hogy amikor rövideket megyek érzem a motoron, hogy nem szereti (akku is merül, nem tölt eleget ilyen rövid úton, sok indítózás, ezért is rúgtam többnyire).
www.dongosofor.hu
-
addikt
125, 150, 180, 200cc-nél a 2T vs 4T hogyan viszonyulnak egymáshoz (csak karbi)?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
gabe_
őstag
A piaggio typhoonok fekvő minarelli blokkosak léghűtéssel?
Sovány szakácsban sose bízz!
-
oliwire
őstag
válasz 30z.Samu #48434 üzenetére
Én úgy tudom azonos köbcentinél a 2T erősebb, mint a 4T, csak hát ahogy megyünk felfelé, egy benzintemetővé válik a 4T-vel szemben.
Más:
A robogóm alapjáratának hangja egyik napról a másikra csörgőssé kattogóssá változott, de ugyanúgy megy, magasabb fordulatszámon ugyanolyan a hangja. Mit nézzek meg benne, hogy újra normális alapjáraton legyen a hangja?
-
Skizz
addikt
150-es (esetenként 200-as) Scarabeok miért ennyivel olcsóbbak a 125-ösöknél? B125 átok?
-
Skizz
addikt
válasz szentkuti11 #48447 üzenetére
Nem olyan jó biznisz ez a 125-ös azért... lehet érdemes A2-be fektetni.
Új hozzászólás Aktív témák
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban