Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hori-zoli
tag
Érdekes dolog ez az ellenőrzés!!
Nekem volt egy full gyári 50-s Runner-em, ami lazán ment 80km/h!!
Semmi tuning a motorban, se sehol!!
Akkor engem azzal megbüntettek volna?? Miért, mert gyorsan megy?? -
kcsa
veterán
válasz hori-zoli #48153 üzenetére
Nemzeti kategória. Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Ez a tervezési sebesség kitétel jó dolog, elég megfoghatatlan hivatalos állásfoglalás nélkül. De 80-at egyrészt biztosan nem ment a Runnered, másrészt SZÁMOMRA azt jelenti a fenti idézet, hogy normál körülmények között tud menni 45-el (esetleg ötvennel lejtőn hátszéllel), de ennél többel nem igazán. Ha ennél gyorsabb, akkor nem felel meg az SMKP kategóriának, hiába 50cm3.
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz hori-zoli #48153 üzenetére
Igen, mert a tervezési sebessége nem lehet nagyobb, mint 45 km/h.
Németországban van azt hiszem több kismotoros kategória, a rendszám nélküliek csak nagyon kis sebességgel tudhatnak haladni, ami a nálunk elterjedt 50-es, hogy megy akár 70-80-nal is, az mér rendszámköteles. -
huszi.gyb
senior tag
Ezzel nem értek egyet... Tervezési sebesség... Tact is megy most 70km/h-t. Ettől függetlenül ritkán megyek annyival mert sem a felfüggesztés, sem a fékek, sem a motor nem arra lett tervezve. Ha tönkre akarom vágni, akkor lehet nyelezni 500km-en át, de nem tesz jót neki... Valójában az 50-60km/h az ami kényelmes motornak, sofőrnek... Fölötte már koncentrálni kell az úthibákra.
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
bajnokpityu
félisten
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #48158 üzenetére
Nincs rendszám...
Mondjuk tegnap Majával is elmentem egy mérős rendőrautó mellett... Óra szerint 70-nel ( max kicsit lehetett több, tehát pont a büntetési határ környékén). A szerencse az, hogy szemből mért...
Köcsög autósok nem szóltak, pedig jöttek páran szembe... Én azért jeleztem a többieknek.(#48159) bajnokpityu: Pirosnál beállt mellém (Majával voltam 180ccm, 4T, multivar, 4Road) egy rendszám nélküli gép (talán valami Malaguti lehetett, passz). Nézem, hogy ez sem 50-es... Zöldnél nyélgázon alig bírtam otthagyni... Ezek miatt kell az ellenőrzés...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Persze, reális lehet, hogy akkor tegyünk bele valamit, ami miatt nem megy xkm/h fölé... Hogy ez most CDI, Vario, karbi...
Igaz, hogy itthon nem divat figyelembe venni az ész érveket (kerékméret, kopottság, fékek...) Mivel a Tacton már utolsó szezonosak a gumik, dobfékes, és 10"-osak a kerekek, nem fogok vele 70km/h-val menni tartósan... Nem beszélve arról, hogy mennyit pörög (és persze jobban is eszik). Lehet szabályozni, de akkor meg kéne adni, hogy pontosan milyen körülmények közt is mérik.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
[Troll] És ha max 50-et megy? Akkor nem végsebességre gyúrnának, hanem gyorsulásra. 600 000Ft-ért lenne olyan Aerox, ami 2sec alatt van 50-en. [/Troll]
Ha elektronika tiltja simán... Talán varioban is meg lehet úgy oldani, hogy gyengébb ne legyen, csak ne csússzon tovább a szíj...www.dongosofor.hu
-
-
kcsa
veterán
Anno Simson esetében sokkal banálisabb okokból rendszámoztak - ha rá tud ülni két ember, akkor nem SMKP.
Szerintem ezzel egyenértékű az, hogy ha egy robogó 80al tud önerejéből haladni, akkor az nem SMKP.
-
hori-zoli
tag
válasz bajnokpityu #48159 üzenetére
Megcáfollak, mert a gyujtás gyári volt nem tiltásmentes!
A variónál benne volt az alátét!
Én kivettem, lepróbáltam a motort, de semmi látványos változás és vissza raktam.Ennyi!!
-
Skizz
addikt
Alkuszi meghatalmazás feltöltése után mennyi idő míg kapok valami letölthető doksit arról, hogy úton van a biztosítás? Pénzt elutaltam, csak az összes nyomtató és szeknner beszart a környéken és nem tudom, hogy most már van -e értelme kapálózni, ha este venném meg a robeszt és kéne hazajönnöm vele. Addig lehet még ebből valami?
-
kcsa
veterán
Én is úgy terveztem múlt vasárnap, hogy csak hazaugrok anyámtól, aztán tudjuk mi lett a vége. Na.
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #48178 üzenetére
Jah, már egész jól. Jobb kezem még van hova javuljon, de összességében már semmi komoly.
De kb. hasonló válaszra számítottam
125/50-es történetem is van- kolléga mesélte a napokban hogy ment hazafelé autóval, előtte robogós, aztán hopp - árokba hajtott. Emberünk rosszul lett, beájult - cukros. Jöttek mentők, rendőr, aztán nem elég hogy összetörte magát és járművét is, kapott rendes feljelentést is, mert se rendszám, se papírok.
Papírok kellenek na
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #48185 üzenetére
Nekem meg a gép gyári papírjaiból derült ki, hogy a 125/50-nek vett gép jó lesz
150/50-nek is. Na ez ugye még egy lépcsővel növelte volna a regadóját (anno
vmi 80-100K-ra), ha papírozásra került volna a sor: így inkább lemondtam róla...
Mármint a gépről. Így lett a Maja: arra is 130K körül volt a rendszám, de ez van.Régen volt, igaz se volt. Szerk: azóta vágom, hogy a szívatója volt rossz.
Meg kapott némileg emelt fényű izzót, amivel a műszakin is virított (ahogy kell).(A xenonról már nem is beszélve, mert az már elég rég nem volt benne, LOL...)[ Szerkesztve ]
-
XSiGma
aktív tag
Mennyi idő lehet manapság a komplett B125
lehúzásjogsi?[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz XSiGma #48189 üzenetére
30-50k attól függően, hogy elég-e a két gyakorlati óra (kismotorozol-e), vagy sem. Én nulláról kezdtem, összesen 8 órát vezettem (+1 a vizsga), így mindennel együtt, kézbe a papír 53k-ban állt meg tavaly (a motort ők adták természetesen a gyakorláshoz)
(#48191) XSiGma: ja bocs, benéztem: tavaly a jelentkezéstől a gyakorlati vizsgáig kb. 3 és fél hét volt, meg még plusz 12 nap alatt jött meg a papír postázva. Mindez Kalocsán.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
vico03
tag
válasz XSiGma #48191 üzenetére
Nekem a beiratkozástól számítva 3 hónap múlva lett a kezembe a jogsi és úgy hogy minden elsőre sikerült.
Véleményem szerint ha "jó iskolát választasz" és mindenben szerencsés, gyors vizsgaidőpontok, egyből sikeres vizsgák, az előírt óraszámú vezetés...stb. akkor akár 1-1,5 hónap alatt meg lehet szerezni. -
vico03
tag
válasz #TOTTI #48193 üzenetére
Mikor valaki sikeres forgalmi vizsgát tesz, utána bemegy a Közlekedési Hatósághoz, ahol ugye bejelenti a sikeres vizsgát, onnan másnap Okmányiroda vagy Kormányhivatal ahonnan elküldik Pestre a kérvényt a KEK KH -nak és majd csak 10-15 napon belül küldik vissza, tehát csak ez a kis "tortúra is legalább 1,5 hét.
Én jómagam most 1 hónappal ezelőtt mentem ezen keresztül, de javítsatok ki ha nem így van.
Beiratkozástól számítva a jogosítvány kézbevételéig eltelt idő minimum 1, és legfeljebb 3 hónap, 2-3 hét véleményem szerint kizárt....... ahhoz már nagyon bennfentesnek kellene lenni, mind az autósiskolában, mind a NKH-nál, mind az Okmányirodában mind a KEK KH -nál..... -
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #48195 üzenetére
Úgy, hogy ugyanaz a kereskedő, aki 300-zért "rámsózta", 150-ért beszámította (!)
a Majába.* A VÁM-ossal telefonon beszéltem. Szóval még nem élesedett a dolog:
Mondjuk személyesen enyhén ciki lett volna, hogy akkor most erre rendszámot.*: volt némi "értékvesztése" a motornak 1 év alatt, nem? Az is tanulópénz volt...
[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
Na megérdeklődöm itt is, hátha gyakoribb hiba volt valakinél.
Tegnap elboltoltuk huszi kollégával a Tactot, kb. 15km-t mentem vele mindenféle hiba nélkül (ő előtte ennél többet), majd egyszercsak útközben lefulladtam, minden előzetes jel nélkül, elszállt minden. Valahogy kisirültem az út szélére, nagy nehezen berúgtam (mármint a motort), majd mentem kb. 50 métert és megint ugyanez, itt már nehezebben indult. 2-3 perc múlva megint próbálkoztam, pöcc-röff, 5 percet álltam mellette, hibátlan alapjárata és tökéletes gázreakciója volt. Megegyeztünk, hogy túlságosan téptem neki, mentem újabb 10-12km-t 40-50 között, majd megint lefulladtam, szintén alig sikerült életet lehelni bele. Utána később, éjjel, hazafele 5-6km, normál tempóban, emelkedőkkel hiba nélkül telt.
Van valami tippetek? Mi szar gyertya-koszos karbi valamelyikére tippeltünk. Bár a gyertya zsír új benne.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Autós topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Android szakmai topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Tippmix
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!