HDR (High Dynamic Range)

A képpontok megjelenítéshez használt színeket három alapszín, a vörös, a zöld és a kék árnyalataiból keverik össze. 32 bites színábrázolás esetén (ahol a színcsatornáknak egyenként 8 bit jut) színenként 256 különböző árnyalat áll rendelkezésre, ami elegendőnek tekinthető az élethű ábrázoláshoz. Viszont a teljesen sötét és a vakítóan világos között csak 254 különféle átmenet lehetséges, holott az emberi szem ennél sokkal többet képes megkülönböztetni.

A magas dinamikatartomány lehetővé teszi egy olyan, nagy pontosságú frame puffer mód használatát, amelynek segítségével több fényértéket lehet ábrázolni. Többféle HDR szabvány létezik, a legelterjedtebbek az FP16, az FP32, az int10b és az RGBE. A legjobb képminőséget az FP32 tudja előállítani, ennek megfelelően ezen eljárásnak van a legnagyobb erőforrásigénye.


HDR kikapcsolva és bekapcsolva [+]

Hirdetés