Az AMD a TrueAudio API-t a 2013-as esztendő őszén jelentette be. A technológia képességeit az alábbi oldalon részletesen elemeztük, de nyilván ennek kihasználásához direkt támogatás szükséges a fejlesztők részéről. Emellett a hardver szempontjából is olyan megoldás kell, amiben megtalálható a TrueAudio hardveres blokkja. Első körben ide tartozik a Kaveri APU, illetve a VGA-k szempontjából az Radeon R7 260 és 260X, illetve R9 290 és 290X, de később nyilván szinte mindegyik AMD hardver megkapja a rendszert.
Hirdetés
A TrueAudio technológiával elég sok koncepciót meg lehet valósítani, így nehezen behatárolható az az irány, hogy a fejlesztők hosszú távon hogyan fogják használni. A legvalószínűbb koncepció, hogy a TrueAudio az Microsoft Xbox One és a Sony PlayStation 4 konzolokhoz tervezett multiplatform játékok hangzásvilágának direkt másolatát kínálja majd PC-ben.
Lista a már megjelent TrueAudio API-t használó játékokról (bizonyos programoknál csak egy frissítés telepítése után érhető el a funkció):
- Lichdom Battlemage
- Sonic & All-Stars Racing Transformed
- Thief
Az érkező játékok szempontjából az alábbi lista árulkodik a várható támogatásról. Ide csak a hivatalosan bejelentett alkotások kerülnek fel, illetve természetesen a megjelenésig ez akár változhat, de a hivatalos állásfoglalás miatt ennek kicsi az esélye.
Lista az érkező, hivatalos forrásból elismert TrueAudio API-t használó játékokról vagy frissítésekről:
- Star Citizen