HARDVER - Avagy mi duruzsol a dobozban
Nem mindenki szereti a száraz nyers adatokat, de véleményem szerint mindenképp muszáj megemlítenünk, főleg egy újgenerációs konzolnál, hogy mit is találhatunk a motorháztető alatt. Főleg amiatt is fontos infókról van szó, hisz az Xbox 360 után eléggé más architektúrát kaptunk a ONE-nal.
Mint többeknek ismert, az X360 egy Power PC alapú konzol volt, míg az Xbox ONE lelke egy 2 modulos, 8 magos speciális AMD Jaguar APU, amely 1,75 Ghz-en ketyeg. Rendszermemóriaként 8GB DDR3-as RAM-ot kapunk, amelynek sávszélessége 68,3 GB/s. Mindezek mellett egy speciális, 109 GB/s sávszélességű SRAM is található a lapkán.
Hirdetés
A főmemóriából 3 GB az operációs rendszer számára van fenntartva, a maradék 5 GB használható a játékokhoz.
A grafikus egység, vagyis a GPU feladatát egy egyedi, GCN architektúrájú AMD látja el, amelynek az órajele 853 Mhz, 12 számítási egységgel, 768 GPU maggal 1, 31 TFLOPS teljesítménnyel. Akiket esetleg érdekelne a részletesebb technikai információ, azoknak ajánlom Abu85 egyik korábbi Prohardveres cikkét amely egyéb infót is elárul nekünk.
Operációs rendszerként két független OS-t kapunk (Xbox OS, módosított Windows 8 kernel), ezeket a Microsoft egyedi Hyper-V hipervizora fogja össze. A Windows az alkalmazások, az Xbox OS a játékok futtatására szolgál.
Az elődjével ellentétben a ONE már a premierkor egy nagyobb, 500GB-os merevlemezt tartalmaz, amelynek egyetlen nagyobb hátránya lehet, hogy a gép megbontása, így a garancia elvesztése nélkül nem bővíthető. Bár nem tűnik kevésnek a tárhely, de azért az újgenerációs játékot több 10 GB méretűek is lehetnek, így egy idő után megtelhet a HDD. Hogy lesz-e javított verziója a gépnek, amelyben cserélhető lesz ez az egység, az egyelőre a jövő zenéje, de vélhetőleg igen.
Optikai meghajtó terén is történtek változások, lévén a Microsoft végre elhagyta a DVD formátumot, és ők is áttértek a Blu-ray formátumokra. (A korábbi HD-DVD mint ismeretes elveszítette a harcot a Blu-ray-jel szemben.)
A gép mellé a csomagban találtunk egy Kinect 2.0 nevezetű kiegészítő kütyüt is, amely most már fullHD-ban érti a dolgát és ami fontos szerepet játszhat az új rendszer működésében, viszont bár a csomag része, a konzol működéséhez nem kötelező használni. De miért is ne tennénk?
Természetesen az, hogy egy gép kinézetre kinek hogy tetszik az szubjektív, szerény véleményem szerint tökéletes volt ez a dizájn választás, lévén a minimalizmussal nem kevés embert meg tudnak venni. Méretre sem lehet egy rossz szavunk sem, talán a súlya egy kicsit több lett mint az elődnek, de ezen nem is lehet csodálkozni, lévén a korábbi gépek hibáiból tanulva, mondhatni tökéletes és csendes hűtést kapott az Xbox ONE.
Mint korábbi hírekben is lehetett olvasni, a Microsoft 100 millió dollárt költött a kontroller fejlesztési ideje alatt, amíg végül a mostani dizájnt elérték. Több száz ezer játékostárs nevében mondhatom szerintem, hogy az Xbox 360 irányítója szinte tökéletes volt, így jogosan várhattuk el, hogy az utód is valami hasonlót mutat majd fel. Sikerült neki. Túlzott, drasztikus változásokat nem láthatunk a kontrolleren, de véleményem szerint sikerült az előd legjobb tulajdonságait egybegyúrni és kicsit még extrákkal is megfejelni.
Fogása sokat nem változott, a legkényelmesebb joy-nak tartom mostantól. Az impulse trigger is érdekes és élvezhető újdonság, de ami személy szerint rám a legnagyobb benyomást tette, az az analóg karok kisebb módosítása. Bár PS4-et nem fogtam még a kezeim között, de nem hiszem, hogy ennél jobbat tudnak majd csinálni. Elképesztően kényelmesek lettek.
A konkurenciával ellentétben az irányítóba továbbra is két darab cserélhető ceruzaelem, vagy akkumulátor helyezhető.
Legvégül a dobozban egy újradizájnolt mono headset-et is találhatunk, amelyről különösképpen túl sokat nem lehet mondani. A feladatát elvégzi, kinézetre szebb mint a 360-as elődjéé, plusz a némító és a hangerő gombok értelmesebb helyen találhatóak.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!