Hirdetés

Watch Dogs – PS4 Teszt

A digitális korszakban a bosszú angyala fekete kalapot visel és egy szál mobiltelefonnal hackeli izzé-porrá a legkomolyabb biztonsági rendszereket.

Hirdetés

Arany középút vagy zsákutca

Aiden telefonja nem egy mindennapi darab, képes megtalálni a drótnélküli kommunikációval elérhető berendezéseket és feltörni azok védelmét. A forgalomirányító lámpáktól az elektromos zárakon át hirdetőtáblák vezérlőjéig számos eszközt irányíthatunk a segítségével. A szinte mindenhol jelen lévő biztonsági kamerákat átjátszóként használva pedig a fizikailag nem igazán megközelíthető elektronikus eszközök wifi hatókörébe is el lehet jutni. Az egyszerűbb eszközök védelme egyetlen gombnyomásra törik, mint a ropi, a komolyabb cuccok hackelése pedig egy kis logikai játékon keresztül zajlik. Kapcsolók elforgatásával kell a vezérlő jelet a megfelelő helyre irányítani.
Azokon a területeken ahol már meghackeltük az egész város irányításáért (és az emberek folyamatos megfigyeléséért) felelős ctOS kommunikációs tornyait is. A telefon igen gyors arcfelismerő rutinját és irigylésre méltó mobil sávszélességét kihasználva képes a körülöttünk lévő személyek azonosítására, telefonjuk, bankkártyájuk vagy épp autós kódkártyájuk feltörésére. No meg lehet rajta autót rendelni és nem utolsó sorban még telefonálni is.

A Watch Dogs elsődleges jellemzőjének tekinthető hackelés mellett a játékmechanika további elemeit úgy igyekeztek megoldani az Ubisoft fejlesztői, hogy más, a hangsúlyt azokra helyező játékokhoz képest egyszerűsítve, de élvezhetőségükhöz még kellően kidolgozva adtak nekik szerepet a játékban. Úgy érzem valamiféle arany középutat igyekeztek megtalálni, ami még elég élményt ad egy jellemzőt kedvelő, de nem untatják a használatától idegenkedő játékosokat sem. A lopakodás messze nem olyan kidolgozott, mint az MGS szériában, de így is remekül kicselezhetőek a gyanús zajokkal állandó helyükről félre csalható, vagy kitapasztalható útvonalon mozgó őrök. Egyes helyekre csak létrákon, pallókon mászkálva lehet eljutni, de hihetetlen akrobatikus képesség állandó használatára azért nincs szükség, mint egy AC epizódban. Lehetőség van néhány igen hasznos tárgy saját kezű előállítására is, de nem kell három különböző vérengző fenevadat levadászni egy szemüvegtokhoz, mint a Far Cry 3-ban.

Az, hogy ezek arany középutak vagy inkább tévutak persze az adott játékos ízlése, játékstílusa alapján dől el. Míg nekem többségében bejöttek a Watch Dogs főszereplőjének képességei és a hozzájuk kapcsolódó játékmechanika, addig járművek vezetéséhez igen nehezen tudtam hozzászokni. Túlságosan arcade ahhoz, hogy ne csak nyélgázon száguldozva legyen esélyünk lerázni az üldözőket, vagy épp utolérni az üldözöttet. Ugyanakkor nem elég arcade a fizika ahhoz, hogy az autók komolyabb megszokása nélkül ne pattogjunk flippergolyóként a tereptárgyak között és ne kenjük a falra a verdát minden kanyarban. Ráadásul bár több különböző járműosztályból tudunk autókat gyűjtögetni vásárlás, kódkártya feltörése útján vagy küldetés jutalmaként megnyitva azokat – vagy csak simán ellopni az éppen utunkba kerülőt – igazán érezhető különbség inkább csak a gyorsulásban, végsebességben akad, a tapadás, fékek hatékonysága alig tér el a nőknek való kulcstartók és V8-as izomautók esetében.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt

Előzmények