Vanquish

Hirdetés

Konklúzió...


Az arzenálunk meglehetősen kicsi, két dolgot tekintve: csak három féle fegyver lehet nálunk, illetve a használható fegyverek száma sem túl sok. Mindezt azzal a magyarázattal kapjuk, hogy a fegyverek a ruhához lettek tervezve, és mind egytől egyig prototípusok, bár így számomra nem volt túl érthető, hogy miért vannak elszórva mindenfelé tucatjával, illetve hogy a ruha egyszerre csak három tervrajzot tud eltárolni egyszerre. A teljes arzenálunk olyan szokásos fegyverekből épül fel, mint a könnyű géppuska, nehéz gépágyú, sörétes, rakétavető vagy egy-két hipi-szupi japanizált fegyver, mint a nyílpuska, amivel célzol, majd felfelé lő, és gyönyörű csíkban ívesen találja el az ellenfeleket. Úgy éreztem magam, mintha valami újszerű Gundam játékban lennék.


A vizuális megjelenésre nem igazán lehet panasz, maximum a béna blur az, ami zavaró tud lenni. Semmi Platinumos túlzással nem találkoztunk, nem volt vérfürdő vagy túlzottan töltött szexualitás a játékban, mint más címeknél. A quicktime eventek mind egytől egyik bukták lesznek elsőre, annyira látványosan és igényesen kidolgozott az összes, és a játék mellett szóljon, (vagy ne) hogy olyan esetekben, ha nem sikerül az event, nem kell előröl kezdenünk a tizenkilenc gomb egymás utáni lenyomkodását Simon mondja stílusban, hanem bárki bevégezhető mezei sebzéssel is. A zene néha nagyon hozzáad a hangulathoz, néha nagyon zavaró a japán midiszerű prüntyögés. A fegyver hangok teljesen korrektek, de a szinkron egyszerűen banális. De azon a szinten banális, hogy ha a fejlesztőknek kiadták, hogy legyenek nagyon kemény egy soros szövegek, ők kimentek a helyi könyvesboltba, ahol megkeresték a „one-liner” részleget, nyugodtan elsétáltak az „Ahhhnold” könyve mellett, ránéztek a Steven Segal könyvre, kezükbe vették, és elolvasták a Jason Statham könyv hátulját, majd letették, és berakták a kosárba a Lorenso Lamas korai évei könyvet, majd erre alapoztak. Lehet az volt az a túlzás, amit az előbb hiányoltam? Egyszerűen azon a szinten volt, amikor már nyöszörögtünk a fájdalomtól, akár a főhős, akár a támogató karakterek szólaltak meg. Ami pedig a sztorit illeti, még nem tudtam eldönteni, hogy mi is történt. Vagy briliánsan megkomponált felvezető egy mégbrilliánsabb játéksorozathoz, vagy egyszerűen csak tényleg 5 sorban elmesélhető a sztori a végkifejletig, ahol pedig az outro mindent visz.


Végül pedig a hiányosságok. A Bayonetta egy másik műfaj, ott a végigjátszás, a sztori, az összevisszaság mind a játékhoz és a stílushoz tartozik. Azt igenis végig fogod játszani többszörösen, csak hogy minden fegyver, minden képesség ki legyen maxolva, hogy a tizenötödik kosztüm is meglegyen. Itt egy végigjátszás alatt kimaxolod a fegyvereket, és ennyi. Ha újra végigjátszod, csak a magasabb nehézség miatt fogod, és itt a játék legnagyobb negatívuma. Nincs sem kooperatív, sem kompetitív multi, ami az újrajátszási élményeket megadná. Ha biztosra vennénk, hogy lesz folytatás, ha lenne coop, már ott figyelne a polcomon a collectors, elvégre az év egyik legnagyobb meglepetése lett a játék.


Mindezek után amit még fontos kiemelni, az a fejlesztő Platinum. Összesen négy játékot hoztak össze eddig, olyanokat, mint a Vanquish, a Bayonetta, vagy a Mad World. Megmutatták rátermettségüket, és sokoldalúságukat, amiben eddig sem kételkedtünk, elvégre olyan nevek vannak a csapatban, mint Shinji Mikami, Atsushi Inaba, vagy Hideki Kamiya. Mit várhatunk ez után? Egy új részt cooppal, és még egy jópár hasonlóan EREDETI játékot, mint az előbb felsoroltak.


A játék Xbox360-as verzióját a Konzolvilág konzol webáruház és szaküzlet biztosította a számunkra, ahol ti magatok is beszerezhetitek a legújabb játékokkal együtt.

Értékelés
9 Játékmenet:
Az első meglepetés után folyamatosan pörgő akció vár mindenkire, minimális pihenő mellett. Az irányítás nem megszokott, de annál intuitívabb, az összképbe pedig még az sem zavar bele, hogy sokszor kaotikus a csatatér. Gyönyörűen felépített lineáris TPS, aminél még a mára mindenhol agyonerőltetett bullet-time sem zökkent ki az átlagos pörgésből.
9 Hangulat:
Nagyon japánnak tűnik elsőre, ami sok embert hamar elijeszthet, de ha túltettük magunkat a kezdeti sokkon, egy új játékstílus bontakozik ki előttünk, ami nagyon hamar meghódíthatja a teljes piacot. Az egyik legkorrektebben összerakott játék a közelmúltból, olyan átható Sci-Fi hangulattal, ami egy olyan világot mutat be, amit nem láttunk még nyugati fejlesztőktől.
9 Grafika:
Egyszer-egyszer túlzásokba esik a játék, de ezt leszámítva a megjelenítési stílus egyben van. Kamera mozgatásnál a blur picit zavaró lehet, de ezt leszámítva semmi zavaró dologgal nem találkozunk. A világ, amit megjelenik körülöttünk látványában maximálisan hozzáad a játékélményhez
7 Hangok:
A zenék néha nagyon jól el vannak találva, néha zavaróak, a környezeti hangok tökéletesen illeszkednek, viszont a szinkronszinészeket még mindig nem döntöttem el, hogy el kéne tiltani a munkájuktól, vagy tényleg fegyverrel kényszerítették arra, hogy mindent érzelemmentesen (vagy épp ripacskodva), barátok közt stílusban adjanak elő.
8.5 Összességében:
Egyértelműen az év egyik legnagyobb meglepetése, briliáns játékmechanikával, eye-candy megjelenítéssel és átvezetőkkel, a stílushoz nélkülözhetetlen nagyon rossz egysoros szövegekkel. Ha lenne benne multi, az év játéka titulusért versenyezhetne, ennek a hiányával viszont csak egy emlékezetes játék az év végéről. A stílus elkötelezettjeinek kötelező, mindenki másnak pedig érdemes kipróbálni, csak hogy felkészüljenek az elkövetkező idők trendjeire.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt