X részecske nincs, de reklám van, vagy az sincs?
A digitális hirdetési piac egyik legnagyobb kihívását jelentik azok az emberek, akik nem használják az internetet, így nem jönnek velük szembe a reklámok. A Facebook kezdeményezése, a Free Basics ezen kívánt változtatni, nyilván a saját érdekeit szem előtt tartva. A szűk korlátok közé szorított és részleges élményből nem kért India, annál inkább vevőnek tűnnek a helyiek a Google ingyenes Wi-Fi szolgáltatására a vasútállomásokon.
Hirdetés
A reklámipar egyre jelentősebb ellenfelét a blokkolóprogramokat kínáló cégek jelentik, melyek csak némi támogatásért cserébe hajlandóak átengedni a tartalomszolgáltatók felületeiről érkező hirdetéseket. Itt is a Facebook igyekezett egyedi módszerrel megoldást találni: kedden bejelentették a reklámblokkolókat semlegesítő frissítést. Az Adblock Plus gyártója szinte azonnal kiszervezte az ellencsapást a közösség erejében bízva, csütörtök éjjelre ennek már eredménye is lett. Aztán megint a közösségi oldal üzemeltetői léptek...
Ádáz csata a Facebook reklámaiért és ellenük (forrás: A Facebook nekiment a reklámblokkolóknak)
Az FBI igazgatója arról beszélt a napokban, hogy 10-ből 1 készülék adataihoz nem férnek hozzá a nyomozók a titkosítás miatt, ami tarthatatlan állapot, és kezdeményezni fogják a társadalmi vitát. Kissé demagóg módon úgy fogalmazott, az amerikaiak be fogják látni, a közösség érdekei és biztonsága adott esetben fontosabb, mint az egyén magánélethez fűződő joga. Azért közben a PROHARDVER! lapcsalád tagjain is elindítottunk a HTTPS révén egy új biztonsági réteget, ezen kívül még néhány másik, felhasználóinkat védő fejlesztést eszközöltünk, ezekről itt lehet elolvasni a részleteket.
Az évszázad felfedezésének tartották a részecskefizikusok a Nagy Hadronütköztetőben elcsípett X részecskére utaló jeleket, ám nagyon úgy tűnik, hogy mégsem kell elengednünk a standard modellt, aminek az a jó oldala, hogy eddigi ismereteink továbbra is érvényesek.
Nem kellett fekete lyuk, az X részecske eltűnt két mérés között (forrás: Felszívódott az évszázad felfedezése)
A Google önvezető autós részlegéről három kulcsember távozik, a pletykák szerint egyre többeknek van elegük abból, hogy a keresőóriásnál csak kísérletezgetnek, és talán nem is foglalkoznak komolyabban azzal, hogy pénzt csináljanak a közel 3 millió gép vezette kilométer tapasztalataiból, fejlesztéseiből. Nem lenne rossz pedig, mert az oroszok épp a minap bírságolták meg a Google orosz leányvállalatát nagyjából 2 milliárd forintnak megfelelő rubelre, a versenyszabályok megsértése miatt.
Az Uber a változó jogi környezetből menekülve önként távozott Magyarországról bizonytalan időre, és már épp el is felejtettük volna őket, amikor kiderült, a startup az Európai Bizottsághoz fordulva nyújtott be panaszt amiatt, mert álláspontjuk szerint a törvénymódosítások célja kifejezetten az ő ellehetetlenítésük volt.
A Telekom a fesztiválozókra gondolt, amikor nyári mobilnetes akcióját meghirdette, most augusztussal a Vodafone is lépett, náluk a booking.com oldalon szállást foglalók kapnak 1 GB extra adatkeretet, ha a megfelelő linken regisztrálnak.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!