Hirdetés

The Witcher - Bemutató

A CD Projekt nagyot alkotott RPG fronton, amikor megjelentette a The Witcher 2: Assassins of Kings című játékot. Lássuk most az előzményeket.

Bevezetés és telepítés

A tavalyi év egyik kiemelkedő színvonalú szerepjátéka volt a lengyel CD Projekt RED által készített The Witcher 2: Assassins of Kings című program, melyről annak megjelenésekor készítettem egy tesztet. Ennek apropóján most elővettem az első részét is, ami abból a szempontból is különleges, hogy teljesen magyarított, azaz még a szinkront is anyanyelvünkön hallgathatjuk benne. Elsőre picit furcsa volt, de utána egész jópofa lett így játszani.

A készítők munkáját dicséri az is, hogy némelyik szereplő egész poénos "tájszólással" beszél, amit hallgatva bizony néha elkapott a röhögőgörcs. És bár eddig még nem volt szerencsém sok magyar nyelvűre szinkronizált játékhoz, ezek közül vitathatatlanul a Witcheré volt a legjobb munka, amit eddig hallottam. Már csak a poén kedvéért is érdemes kipróbálni, de persze a játék önmagában is nagyon jó, akinek nem tetszik a magyar szinkron, az angolul is hallgathatja, szóval mindenkinek ajánlom kipróbálásra.

A The Witcher történetéről nem sokat fogok mondani, akit érdekel, annak ajánlom elolvasásra a játék alapjául szolgáló könyveket. Az első kötet Vaják - Az utolsó kívánság címmel megrendelhető a CD Galaxis oldaláról és egyéb könyvesboltokban. A sztori lényegét megnézhetitek a fentebb linkelt bevezető videóban, ami röviden elmeséli a játék történetének előzményeit.

A játéknak jelenleg egy kibővített, Gyémánt Kiadású változata kapható, ami már sajnos nem tartalmazza a megjelenéskor hozzá mellékelt térképet és Zenei CD-t. Viszont nekem sikerült a karácsonyi akció alatt 3K-ért megvenni pár más játékkal együtt (Talán lesz azokról is bemutató később), ennyit kétségkívül megért.

A játékot két lemezen kapjuk, melyből egyik a Bővített Kiadás extra tartalmát hordozza, míg a másik korongon a telepítőt találhatjuk meg. A The Witcher telepítést követően mintegy 8,5 GB helyet foglal el merevlemezünkön, ami ma már elfogadott mennyiségnek számít. Miután feltettük a játékot, érdemes ellátogatni a hivatalos oldalra, és onnan letölteni a frissítést.

Ezt követően a The Witcher című játékot már DRM mentesen használhatjuk, tehát nem kell a meghajtóban lennie a lemeznek, nyugodtan feltehetjük azt polcunkra az Assassins of Kings mellé. A készítők megérdemlik, hogy mindkét epizódot eredetiben vegyük meg, hiszen manapság egyre kevesebb kiadó készít honosítást programjaihoz, szinkront pedig még annyian sem.

Grafika és beállítások

A The Witcher című RPG játék 2007. októberében jelent meg, majd 2008. szeptemberben egy bővített kiadás is készült belőle, melyben két bónusz küldetéssel, valamint a szerkesztőprogrammal toldották meg az alapjátékot. A programot a BioWare által készített Aurora Engine működteti, ami még mai szemmel nézve sem csúnya látványvilágot tár elénk. Ugyan az átvezető videók nálam valamitől kissé "csíkosnak" tűntek, azonban ez annyira nem volt zavaró.

A játékot én 1920x1200-as felbontásban teszteltem, és még mindent maximumra állítva sem tapasztaltam lassulást. Viszont elég sűrűn fordult elő nálam - nem tudom miért -, hogy néha 1-1 másodpercre megállt a játék harcok közben. Mintha akkor töltötte volna be a lejátszani kívánt hangokat és egyéb elemeket.

A karakterek kidolgozása kellemesre sikeredett, azonban sajnos kevés modellt használtak az elkészítésükhöz, így majdnem minden kereskedő, katona, paraszt és egyéb nem fontos NPC gyakran ugyanúgy néz ki. A külső területeket elég jól megtöltötték tereptárgyakkal és élőlényekkel, habár a lehetséges mozgásterünket itt is alaposan leszűkítik a kerítések és egyéb akadályok.

Háromféle kameranézet közül választhatjuk ki a nekünk szimpatikus módot: a távoli izometrikus, közeli izometrikus és váll-fölötti nézet áll rendelkezésünkre. Mindenki megtalálhatja a neki legmegfelelőbbet: aki a hack & slash nézőpontot szereti, az válassza az elsőt, akik a közelebbi, akciójátékokra jellemző nézetet választják, azoknak ott a második, de a váll-fölötti TPS kamerát is használhatják azok, akik közelről akarják követni az eseményeket. Ekkor Geralt nem a képernyő közepén áll, így nem takarja ki az előttünk lévő területet, tehát Gears of War rajongóknak ideális választás.

Hirdetés

Párbeszédek során válik leginkább láthatóvá, amikor a kamera közelről mutatja a szereplőket, hogy sajnos a modellek kidolgozása hagy némi kívánnivalót maga után. Azt megérti az ember, hogy magyar beszédhez nem igazították a szereplők szájmozgását, azonban néhol picit zavaró annak gyenge animációja. A fontosabb szereplők esetében szerencsére erre figyeltek, azoknál az átvezetőknél, ahol ilyen karakterek vannak együtt, a látvány néha nagyon is hangulatos. A bevezető videó pedig egyenesen gyönyörű, pláne magyar szöveggel, látszik, hogy annak elkészítésére sok időt fordítottak.

Most pedig térjünk rá a játék kezelésének bemutatására. Először a játék kezelőfelületéről és irányításáról ejtek néhány szót.

Kezelőfelület, irányítás és harc

A kiválasztott kameranézet függvényében picit módosulnak az irányításra használt gombok, de a kijelzők ugyanazokat az információkat mutatják minden esetben. A játék fő képernyőjének bal felső részén láthatjuk a Witcher medálunkat, valamint mellette az életerőnket, kitartásunkat és mérgezettségi szintünket kijelző csíkokat. Tulajdonképpen itt karakterünk állapotát követhetjük nyomon, az aktív effekteket, szintlépéshez szükséges XP mennyiséget és hasonló kijelzőket.

Alatta helyezkednek el a viselkedés- és fegyverválasztó ikonok. Ezeket fogjuk leggyakrabban használni, hiszen az ellenfeleink típusa alapján kell majd váltogatnunk harcstílusaink és fegyvereink között. Később még erre visszatérünk, most haladjunk tovább lefelé, ahol utoljára a megtanult Jelek ikonjait vehetjük szemügyre. Ezen jelek leginkább varázslatoknak foghatók fel, melyek segítségével megkönnyíthetjük Geralt számára feladatai végrehajtását, de akadnak bizonyos pontok, ahol csak ezek alkalmazásával tudunk továbbhaladni.

Jobb oldalon felül láthatjuk a minitérképet, ami Geralt közvetlen környezetét és az ott található fontosabb helyszíneket jelöli. Körülötte találhatóak a Tárgylista, Napló, Karakter, Térkép és Meditációs képernyők ikonjai, valamint egy Idő és helyzetjelző is, melyből megállapíthatjuk, hogy épp milyen napszakban és helyszínen járunk. A Biztonságosnak jelzett területeken Geralt nem veheti elő fegyverét és nem használhatja a Jeleket sem, hacsak előtte valaki rá nem támad.

Most térjünk rá a harcra. A The Witcher harcrendszere főként képességeinkre alapoz, tehát nem attól leszünk sikeresebbek, mert gyorsabban kattintgatunk az egérgombbal, hanem hogy miképpen fejlesszük karakterünket, valamint milyen küzdőstílust és segédeszközöket használunk. Mielőtt rátérnék a támadási stílusokra és fegyverfajtákra, előbb mindenképpen meg kell említenem egy fontos dolgot: közeli és távoli izometrikus nézetben point & click módszerrel történik az irányítás, míg váll-fölötti nézetben az akciójátékoknál megszokott WASD stílus működik.

A küzdelem során bármikor megállíthatjuk az időt, majd kiválaszthatjuk a kívánt fegyvert és harcstílust. És erre szükségünk is van, hiszen nem hiába van háromféle stílus és kétféle fegyver a játékban. A különféle típusú ellenfelek sikeres legyőzéséhez ismernünk kell annak képességeit is. A harc menete nem túl bonyolult: szimplán kattintsunk rá bal gombbal arra, akit meg akarunk támadni (Veszélyes területen mindenkit megtámadhatunk, csak a zölddel jelölt barátainkat nem), majd miközben Geralt elkezdi csapkodni az áldozatot, figyeljük a kurzor változásait és az ellenfél sebződését.

Pár sikeres találat bevitelét követően pár pillanatra megváltozik a kurzor, a kard formájú ikon piros-sárga színű kiemelést kap, ez jelzi számunkra a következő támadássorozat indításának megfelelő idejét. Ekkor kattintsunk ismét az egérrel. Ha jól csináltuk, Geralt egy kombinált támadást (kombót) mutat be, melynek során sokkal eredményesebben sebzi ellenfelét. Amennyiben viszont a szemben álló fél alig-alig sérül még sikeres támadások után sem, úgy küzdőstílust kell váltanunk. Először nézzük a fegyvereket:

  • Neutrális állapot = A legfelső ikonra kattintva aktiválhatjuk az alapértelmezett módot, ilyenkor Geralt elteszi fegyvereit. Így tudunk interakciókat kezdeményezni, azaz ha fel szeretnénk venni valamit a földről, használni szeretnénk valamit vagy beszélgetni akarunk egy NPC-vel, akkor ezt válasszuk ki.
  • Acélkard kiválasztása = Alapértelmezett fegyverünk egy kard, melyet főleg emberi ellenfelek sikeres legyőzésére tervezték. A természetfeletti rémségek ellen viszont ez mit sem ér, oda már komolyabb fegyverre lesz szükségünk.
  • Ezüstkard kiválasztása = A Witcherek híres ezüstkardját főképp a túlvilági élőlények legyőzésére készítették (Ilyenek pl. a vámpírok, nekrofágok és élőhalottak). Mivel könnyű fegyver, így a nehéz acélkardokkal ellentétben egy kézzel is lehet használni.
  • Tőrök és nehézfegyverek = Lehetőségünk van a két fő kardunk mellé másodlagos gyilkolóeszközöket is használni. Egyszerre maximum négy fegyver lehet nálunk, nincs lehetőségünk újabbak felvételére csak akkor, ha eldobjuk a régit. Így amikor újat találunk és szeretnénk kicserélni, előbb a régit kell kidobni. Azonban arra is figyeljünk, hogy a különféle harcstílusok csak az ezüst és acélkarddal működnek, mással nem.

Most pedig lássuk a különféle támadási stílusokat:

  • Erős stílus: Főleg a lassabb, nehéz páncélzatú ellenfelek esetében alkalmazható hatékonyan. Ekkor a sebzésen van a hangsúly, a találati pontosság erősen lecsökken. Kisebb, mozgékony ellenfelek ellen szinte hatástalan.
  • Gyors stílus: A fentebb említett erős stílus ellentettje. Használatával megnövekszik a találati pontosság és a csapások gyorsasága. Egyedül így van esélyünk a kisebb, könnyű páncélzattal rendelkező, de gyorsan mozgó célpontok eltalálására. Miután a sebzés lecsökken, így nagyobb ellenfelekben gyakorlatilag nem okozhatunk kárt.
  • Csoportos stílus: Amikor több ellenfél vesz körül, érdemes csoportos stílusra váltani. Ilyenkor széles csapásokat osztunk, melyekkel több célpontot is sebzünk egyszerre. Egyetlen hátránya van ennek a stílusnak: a hátulról érkező támadások ellen védtelenebbek leszünk, így figyeljünk rá, hogy lehetőleg ne kerüljön senki mögénk.

A küzdelem során nem kell foglalkoznunk a védekezéssel, hiszen ahogy fentebb már említettem, statisztikáink határozzák meg védelmünk szintjét. Kellően magas értékek és megfelelő képzettségek esetén Geralt automatikusan kivédi a reá mért csapásokat. Most térjünk rá a Jelek ismertetésére, majd azt követően foglalkozunk a küldetésekkel is, elvégre azért harcolunk, hogy teljesíthessük azokat.

Jelek, küldetések, térképek és a Medál

Bár Geralt nem mágus, de a Witcherek is tudnak pár alapszintű képességet használni, miután megtanulták azokat. Ezeket a varázslatokat Jeleknek hívják és általában mágikus körök segítségével sajátítják el őket. Bár alapvetően a szörnyek elleni harc során vethetőek be, némelyik Jel más szituációkban is hasznos lehet. Lássuk most ezek ismertetését:

  • Aard Jel = Egy erős lökéshullám, ami hátrataszítja az ellenfeleket. Csatában akkor hasznos, amikor több ellenfél fog körbe, így egy kis levegőhöz juthatunk. De kiválóan alkalmazható különféle akadályok elhárítására is.
  • Quen Jel = Egy mágikus pajzs, ami ideiglenesen sebezhetetlenné teszi Geraltot, így könnyebben tud védekezni és főzeteket használni. Viszont amint megtámadunk valakit, azonnal elmúlik a hatása.
  • Yrden Jel = Földre helyezhető, mágikus csapda, ami különféle káros hatásokkal hátráltatja ellenfeleinket. Ha felfejlesztjük, nagyobb hatótávval és többféle sebzéssel fog rendelkezni.
  • Igni Jel = Alapállapotban egy enyhe pirokinetikus hullám, ami a tűzre érzékeny ellenfelek számára okozhat kellemetlen perceket. De ha felfejlesztjük, akkor akár mindent lángra lobbanthatunk magunk körül. Alkalmazható tábortüzek meggyújtására is, ha nincs nálunk kovakő.
  • Axii Jel = Ellenfeleink agyát manipulálhatjuk segítségével. Használhatjuk elbűvölésre, kábításra és megfélemlítésre, míg magasabb szinten még az ellenfeleinket is átállíthatjuk a mi oldalunkra, hogy egy ideig társaik ellen harcoljanak.

Utunk során találunk különféle Erőhelyeket, ahol megtanulhatjuk vagy felerősíthetjük ezeket a Jeleket. Akárcsak a különféle képességeket, a Jeleket is fejleszthetjük, miután sokkal erősebbé és hatékonyabbá válnak. Most térjünk rá a küldetéseink végrehajtására, valamint az abban segítséget nyújtó naplók, térképek és egyéb eszközök leírására.

A The Witcher alapvetően szerepjáték, tehát időnk tetemes részét a kapott küldetések megoldása fogja kitenni. Néha ezek eléggé komplikáltak lehetnek, ráadásul sokszor előfordul, hogy egy megkezdett feladatunkat addig nem oldhatjuk meg, amíg a másikat be nem fejezzük. Egy idő után meglehetősen kuszává válhatnak megoldatlan dolgaink, de szerencsére velünk van a Naplónk, melyben minden információt megtalálunk.

Aktív küldetéseink között akadnak nyomon követhetőek is, ezeket csillaggal jelölik. Ha bekapcsoljuk a követést, akkor a minitérképünkön mindig láthatjuk annak aktuális célállomását, tehát nem fogunk eltévedni. Ráadásul a térképen is jelölésre kerülnek a fontosabb pontok, melyekre ha kétszer rákattintunk, kijelölésre kerülnek és megjelennek a minitérképen is. Összesen négy aktív kijelölt pontunk lehet egyszerre.

A küldetéseinken felül Naplónkba feljegyzésre kerül minden információ, melyekkel Geralt gyarapította tudását kalandjai során. Legyen szó karakterekről, szörnyekről, alkímiai összetevőkről vagy egyéb háttér információkról, itt mindent megtalálhatunk. Azok a játékosok, akik szeretnek információkat gyűjteni a The Witcher világáról, különösképpen fogják értékelni ezt a lehetőséget.

Végül essen szó a Witcher Medálunkról is. A farkasfejet mintázó ikonról olvashatjuk le Geralt jelenlegi állapotát. A piros csík természetesen az életerőnket jelképezi, amennyiben ez elfogy, akkor karakterünk meghal. Alatta egy sárga csíkon az állóképesség látható, ez a különféle harci mozdulatok és Jelek használatához szükséges, amennyiben elfogy, úgy addig nem használhatjuk őket, amíg fel nem töltődik.

A zöld csík jelzi mérgezettségi szintünket. Minél több főzetet használunk, annál több káros anyag kerül szervezetünkbe. Egy idő után szervezetünk hatástalanítja a mérgeket, ám mielőtt újabb főzetet szeretnénk inni, figyeljünk oda rá, hogy ne legyen magasan mérgezési szintünk, mert nem csak képességeink szenvednek csorbát, de bele is halhatunk.

Végül pedig a Witcher medálon lévő, kör alakú, kék színű kijelző mutatja megszerzett tapasztalati pontjainkat. Amikor teljesen feltöltődik, szintet lépünk. Ám más szerepjátékoktól eltérően itt nem oszthatjuk azonnal szét megszerzett pontjainkat, előbb egy nyugalmas helyet (tábortüzet) kell keresnünk és Meditációs módba lépni. A meditáció nemcsak szintlépésre, hanem italok keverésére, valamint pihenésre is szolgál, ezalatt Geralt visszanyeri erejét és megszabadul a méreganyagoktól. Végül pedig amennyiben egy küldetést éjjel kell megoldanunk, így nem kell addig várni, meditálással gyorsan eltelik az idő.

Meditáció, alkímia és szintlépés

A Meditáció nagyon fontos részét képezi Geralt életének. Tábortüzek mellett tudunk meditálni (ehhez kovakőre is szükségünk lesz, hogy tüzet csiholjunk), ilyenkor tudjuk kipihenni sérüléseinket, a szintlépés során szerzett pontjainkat is csak így oszthatjuk el, valamint a különféle főzeteket is kizárólag meditáció közben tudjuk elkészíteni.

Miután a kaland kezdetén Geralt elveszítette emlékeit, így első szintről indulunk. A későbbiekben, ahogy haladunk előre és ismét elsajátítjuk régen ismert képességeinket, egyre több pontot kapunk, melyekből fejleszthetjük karakterünket. Ezeknek a pontoknak három fajtája van: bronz, ezüst és arany. Minden 10. szint elérése után lépsz át a következő rangba, ekkor költhetsz pontokat az erősebb képességeid fejlesztésére is.

Tulajdonságpontokat mutagének elfogyasztásával is nyerhetünk, ám alaposan meg kell fontolnunk, mire költjük azokat, hiszen a játék során nem fogunk elegendő ponthoz jutni hogy minden tulajdonságunkat maximálisra fejlesszük. Kalandjaink elején a bronz pontokból létrehozzuk karakterünk alapjait, melyet később a játék legnagyobb részében megerősítünk ezüst pontokkal, hogy azután végül arany pontok segítségével váljunk ismét erős Witcherré.

Ahhoz, hogy a létező legtöbb pontot megszerezhessük, minden küldetést igyekeznünk kell megoldani. A városok fogadói előtt mindig érdemes egy pillantást vetni a hirdetésekre is (lásd képen), sok extra tapasztalatot, pénzt és egyéb értékes tárgyakat szerezhetünk segítségükkel. Szintlépésnél figyeljünk oda arra is, hogy a játékstílusunknak megfelelő ágat fejlesszük. Geralt alaptulajdonságai mellett számtalan egyéb úton is fejlődhet, nem csak kardforgatásra, hanem alkímiára és a mágikus Jelek minél jobb fejlesztésére is költhetjük pontjainkat.

Térjünk rá most az alkímiára. A Witcherek egyik leghasznosabb segítőtársai - a kardokon kívül - a különféle főzetek, melyekkel nagyban megkönnyíthetjük Geralt életét. Számtalan módon juthatunk alkímiai alapanyagokhoz, melyekből a megfelelő receptek elsajátítása után rengeteg fajta főzetet készíthetünk. Háromféle keveréket különböztetünk meg: a főzeteket, az olajokat és a bombákat.

Összesen hatféle alkotóelemet találhatunk: Vitriolt, Hydragenumot, Rebist, Étert, Quberith-et és Vermillont. Ezek az alapanyagok sok mindenből kinyerhetőek, így a recept nem egy bizonyos növényi, állati vagy szörnyből való részt jelöl meg, hanem csak a kért alapanyagok listáját. Amelyik főzethez megvan minden összetevő, azt rákattintva, majd alul a "Keverés" kiválasztásával tudjuk elkészíteni.

Mi magunk is kísérletezhetünk új típusú keverékek létrehozásával, azonban arra figyeljünk, hogy a legtöbb főzet egyben erős méreg is, amennyiben túl sokat fogyasztunk belőle, könnyen kárt tehetünk képességeinkben. A mérgezettségünket mutató kijelző közepén áthaladva egyre jobban elgyengülünk, ilyenkor piros foltok jelennek meg a képernyőn, melyek egyre inkább növekednek, ahogy jobban megmérgezzük magunkat. Amennyiben nem sikerül kigyógyulnunk, akár meg is halhatunk, tehát csak óvatosan a kísérletezgetéssel.

A főzetekkel Geralt tulajdonságait tudjuk megváltoztatni, akár véglegesen is, amennyiben sikerül a megfelelő mutagént kikevernünk. De ezenfelül készíthetünk különféle olajokat is, melyek fegyvereink számára biztosítanak extra támadási képességet. Amennyiben egy ellenfél érzékeny az elkészített olajra, amit felkentél pengédre, úgy igencsak "örülni fog" a kardod élével történt találkozást követően.

Bár eredetileg nem a Witcherek képességei közé tartozik, de a megfelelő receptek megszerzését követően Geralt képessé válik pár alapvetőbb bomba elkészítésére is. Ezekkel főleg a csoportban támadó ellenfelek számára okozhatunk meglepetést, megmérgezhetjük, felgyújthatjuk őket, amitől azután pánikba esnek és szerteszét szaladnak.

Tárgylista, párbeszéd és minijátékok

Lassan végére érek ennek a kicsit hosszúra sikerült bemutatónak, így most essék szó tárgyainkról is, melyek szintén nélkülözhetetlenek feladataink teljesítéséhez. A fegyverekről már korábban beszéltem, így most erre nem pazarlok sok szót. Elég annyi, hogy minden fegyvert és tárgyat a neki szánt rekeszbe tudjuk csak pakolni. Hátizsákunk meglehetősen limitált, ezért ügyeljünk rá, hogy rendet tartsunk batyunkban, főleg abban az esetben rizikós ez, amikor alkimistának tanulunk és sok alkotóelemet cipelünk magunkkal.

A tárgyaink szerencsére egymástól elkülönítve tárolódnak, így mindig tudni fogjuk, melyiket mire tudjuk felhasználni. Amennyiben a rendelkezésünkre álló hely megtelt, de szeretnénk újabb tárgyakat felvenni, három választásunk van: letétbe helyezhetjük őket a fogadósoknál, eldobhatjuk azokat, amik nem kellenek, valamint eladhatjuk őket kereskedőknek.

Arra azonban figyeljünk, hogy a kereskedők nem vesznek meg minden szemetet, amit hurcolunk magunkkal. A fogadósok például csak ételt vásárolnak és adnak el, a kovácsoknál tudunk fegyvert és páncélt venni vagy készíttetni (ércek kellenek hozzá), míg az alapanyagokat nagyrészt alkimistáktól szerezhetjük be.

A The Witcher című szerepjátékban kiemelt szerep jutott a párbeszédeknek is, így ismét egy újabb pont, ami miatt az angolul nem tudó játékosok számára érdemes lehet kipróbálni a programot. A dialógusok közben nemcsak válaszok vagy kérdések között dönthetünk, hanem különféle ikonok segítségével egyéb lehetőségek is választhatóvá válnak.

Lehetőségünk van többek között kereskedelemre, tárolásra, fizetésre, vesztegetésre, ajándékozásra, pihenésre és hasonló cselekedetekre. Szintén így aktiválhatjuk a különféle minijátékokat is, melyekkel extra pénzhez juthatunk. Ezek többfélék lehetnek, ivóversenytől kezdve az ökölharcon át egészen a kockajátékig. Lássuk most ez utóbbit példa gyanánt.

A kockapókert - így hívják - tulajdonképpen úgy kell elképzelni, mint ötlapos pókert kártya helyett dobókockával játszva. Miután mindenki megtette a tétet, gurítani kell az öt darab kockával, majd ezt követően a kijött eredmény függvényében (Egy pár, két pár, stb.) lehetőségünk van maximum 4 kocka újradobására.

Minél több azonos értékű kocka jön ki, annál többet ér. Tehát ha az első gurítás után van két párunk (Pl. két 3-as és 5-ös), akkor érdemes őket megtartani és csak azt dobni újra, aminek nincs párja. Amelyik kockát újra szeretnénk gurítani, azt jelöljük ki az egér jobb gombjával, majd alul a gurításra kattintva újra dobhatunk velük. Az nyer, akinek a végén több egyforma értékű kockája van.

Természetesen az eddig felsorolt lehetőségeken kívül egyéb módok is kínálkoznak pénzszerzésre vagy fejlődésre. Így aki elég szabadidővel rendelkezik, az akár hónapokat is elszórakozhat a játékkal, hiszen meglehetősen tartalmasra sikeredett. Most lássuk a véleményt és ezzel le is zárom a bemutatómat.

Vélemény és ajánlás

A Witcher című szerepjáték két részével a CD Projekt RED bebizonyította, hogy igenis van létjogosultsága a honosított játékoknak. Az Assassins of Kings esetében is kiemelkedő színvonalú magyar feliratot készítettek hozzá, biztos vagyok benne, hogy amennyiben lesz harmadik rész, úgy azt is magyarul élvezhetjük majd.

Példát vehetne róluk az Electronic Arts, aki a Mass Effect első két részét követően a harmadikhoz sajnos már nem készít magyar feliratot. Persze sokan vannak, akiket zavarnak a magyar feliratozásból adódó kacifántos fordítások, azonban gondolniuk kellene arra is, hogy nem mindenki tud annyit angolul, hogy egy szerepjátékot végigjátsszon és meg is értse annak történetét.

Szerencsére nem mindenki gondolkodik úgy, mint az EA. A CD Projekt RED csapata már csak emiatt is megérdemli, hogy kifejezzük irányukban eziránt érzett tiszteletünket és megvásároljuk a The Witcher című szerepjátékuk mindkét részét. Nem fogjuk megbánni.

Személy szerint örülnék, ha lenne folytatása Geralt kalandjainak. Amennyiben kijön a Witcher 3, én biztosan az elsők között fogom azt megvenni, hiszen az eddigiek alapján biztosra vehetem, hogy egy igényes és tartalmas csomagban fogom azt kézhez kapni, megfelelő áron (Nem úgy, mint a ME3-nál, ahol nem ér meg 17K-t a CE). A Witcher 2 Limited Edition tartalmáról és áráról mindenki példát vehetne, hiszen a normál áron kínált játékhoz annyi extrát pakoltak, amit máshol még a CE mellé sem adnak.

Egy szó, mint száz: mindenki, aki még nem játszott a The Witcher című játékkal, nyugodtan próbálja ki, hiszen egyrészt valóban kiváló minőségű programról van szó, kiemelkedő támogatottsággal (Vegyük csak azt a rengeteg plusz tartalmat, amit ingyen adtak a Witcher 2 mellé 2.0 Patch néven), ráadásul teljesen DRM-mentesen, ami miatt sokszor a becsületes úton vásárló játékosok szívtak.

Hirdetés

Új korszak a hálózati adattárolásban – Bemutatkozik a Synology DS925+

PR Ez a sorozat új mércét állít fel a hálózati adattárolásban: nagyobb teljesítmény, szorosabb ökoszisztéma-integráció és vállalati szintű megbízhatóság – mindezt kompakt méretben.

Azóta történt

Előzmények