Hirdetés

Sacred Gold - Nosztalgia bemutató

A Diablo sikerén felbuzdulva sokan kíséreltek meg hack & slash RPG játékot alkotni, több-kevesebb sikerrel. A Sacred egyike volt a legjobbaknak.

Hirdetés

Felszerelés, harc és végszó

A Sacred egy vérbeli hack & slash játék, vagyis szinte mindig több ellenfél támad ránk egyszerre, néha akár az egész képernyőt is betölthetik, pláne, miközben az egyiket üldözve magunkra húzzuk a többit is. Bár egy idő után felhagynak üldözésünkkel, a pályák annyira tömve vannak ellenféllel, hogy addig kétszer annyian csatlakoznak helyettük. Egy nehéz páncélzatba öltözött gladiátor nem fut gyorsan, de neki nem is kell. Viszont a kevesebb életerővel rendelkező karaktereknél figyeljünk oda a megfelelő súly/védelem értékre is!

Kalandozásaink során rengeteg különféle tárgyat találunk/szerzünk/kapunk, melyek értéke a szeméttől kezdve a használhatón át egészen a valódi ritkaságig terjedhet. Ám sajnos "a hack & slash játékok Murphy-törvénye" itt is működik, vagyis általában a megtalált, valóban értékes holmik legtöbbje nem a mi karakterünk számára készült. Ráadásul itt még nem tehetjük azt meg, hogy betesszük ládánk közös rekeszébe és a másik karakter használhatja. A Diablóhoz hasonlóan itt is nevük színe alapján különböztetjük meg az értékesebb holmikat. A szürke értéktelen, a játék elején jobb, mint a semmi, de már ekkor is érdemes fehérre lecserélni, ezek az alapképességű tárgyak. Kékkel jelölik az értékesebb, már különleges képességgel bíró darabokat, de a valódi kincsek a sárgák, zöldek és aranybarnák.

A zöld színű darabok egy szett részei, melyekből minél többet viselünk, annál több és erősebb bónuszt adnak alaptulajdonságaikon felül. Ezeket a tárgyakat legtöbbször küldetések után kapjuk, így érdemes minél több feladatot teljesíteni, extra jutalom reményében. Az aranyszínű holmik igazi legendás darabok, saját névvel rendelkeznek, ráadásul nagyon jók az alaptulajdonságaik, ezért bónuszértékeinket nagyon megdobják. Amikor egy talált tárgyat felpróbálunk a régi helyett, figyeljük karakterünk értékeit kijelző számokat. A legutoljára legyőzött ellenfél portréjánál látunk egy Attack és Defense értéket, valamint egy To Hit százalékot.

Ez a két érték a legfontosabb, ugyanis ezek minél magasabbak, annál nagyobb eséllyel találjuk el az ellenfeleket (ezt jelzi a To Hit), valamint ők egyre kevésbé tudnak megütni minket. A támadási és védelmi értéket szinte minden befolyásolhatja, tárgytól kezdve képzettségen át egészen a tulajdonságokig. Alatta láthatjuk a Weapon, Combat Arts és Resistance értékeket. A Weapon aktuális fegyverünk sebzését mutatja, az ikonok előtte pedig jelzik annak fajtáját (méreg, tűz, mágia, fizikai). Minél fényesebb egy ikon, annál nagyobb részben jelöli a sebzés mikéntjét. Ha rávisszük a kurzort, kiírja a pontos értékeket.

A Resistance sor a mi ellenállásunkat mutatja a különféle sebzésekkel szemben, itt is a minél magasabb szám a jobb, viszont azt is figyeljük, hogy az ellenfelek által használt támadások ellen legyünk minél védettebbek. Ellenfeleinket kijelölve azok életerőcsíkjának végén láthatjuk az ikonokat, melyek védelmének erejét és típusait mutatják. Minél átlátszóbb egy ikon, annál kevésbé ellenálló a kijelölt ellenfél az ellen a támadás ellen. A szimbólumok szintén mutatják az ő sebzésének típusát is, így tudhatjuk, milyen védelemre lesz szükségünk ellene.

A főbb ellenfeleknek, akárcsak a képeken látható sárkányoknak, sokkal több életerejük és keményebb védelmük van, érdemes megfelelő fegyvert választani ellenük, valamint a képességeink segítségével védetté tenni magunkat az ő támadásaival szemben. Sárkányok ellen egyébként bevált taktika, hogy minél kevesebb ideig tartózkodjunk méreg-, tűz-, jég-, vagy hasonló leheletükben, és távolról sorozzuk meg őkelmét, így viszonylag kis sérüléssel megúszhatjuk a küzdelmet (Persze előtte nem árt megtisztítani a terepet, nincs idegesítőbb, mint amikor a behemót sárkány mellett erősködik pár nyeszlett vakarék, akit magunkra húzunk harc közben és nyugodtan tud minket csapkodni, míg igyekszünk kitérni a lehelet elől).

Vannak tárgyak, melyek foglalatokkal rendelkeznek, ahová a kovács tud nekünk gyűrűket, amuletteket, rúnákat behelyezni, így azok tulajdonságai összeadódnak. Ha nincs kéznél semmi, akkor meg tudjuk vele növeltetni védelmünket, valamint fegyvereink és képességeink sebzését. Ha már szóba kerültek a rúnák: képességeinket nem tanuljuk vagy feloldódnak szintlépésekkor, hanem a talált rúnákkal tudjuk őket fejleszteni. Vannak rúnamesterek, akiknél be tudjuk váltani a nem nekünk valókat megfelelőre. Kettőért és 100 aranyért cserében egy véletlenszerű rúnát kapunk, háromért és 500 aranyért véletlenszerű, de már nekünk jó darabot, míg négyért és 2000 aranyért mi választhatjuk ki, melyiket kérjük.

Szintén itt tudjuk kombinálni képességeinket, akár egyszerre négyet is, majd azokat gyorsbillentyűre rakva és aktiválva komoly pusztítást tudunk véghez vinni az ellenfél soraiban (például kombináljuk a démon négyféle sebzést és ellenállást turbózó képességét). Viszont arra készüljünk fel, hogy a regenerálódási időt nagymértékben megdobja (persze erre való a Concentration főzet, így nem lesz vele probléma). Nem esett még szó a lovaglásról, de személy szerint én nem sokat használtam, jobban szerettem gyalogolni, ráadásul a démon repülés képességével még gyorsabb, mint lóháton. Persze, aki szeretné kipróbálni, tegye. Még lószerszámot is vehetünk rá, amivel tulajdonságait megnöveljük...

Mindent összevetve szerintem a Sacred Gold egy olyan klasszikus, aminek minden hack & slash rajongó gépén ott a helye. Mert bár azóta jelentek már meg sokkal szebb grafikával ellátott programok is, ám legtöbbjüknél ahogy javult a külcsín, úgy romlott a belbecs is. Legjobb példa erre a Dungeon Siege. Az első két része nagyon jól sikerült, míg a harmadikban már a grafikán kívül gyakorlatilag semmi nem volt. Behatárolt területek és leegyszerűsített játékmenet jellemezte az újabb epizódot. Reménykedjünk benne, hogy a Deep Silver által nemrég bejelentett Sacred 3 nem jut a Dungeon Siege 3 sorsára, és nemcsak grafikailag, de játékmenet és bejárható területek tekintetében is megfelelő utódot kapunk, ami méltó elődei nevét viselni.

Hirdetés

Új korszak a hálózati adattárolásban – Bemutatkozik a Synology DS925+

PR Ez a sorozat új mércét állít fel a hálózati adattárolásban: nagyobb teljesítmény, szorosabb ökoszisztéma-integráció és vállalati szintű megbízhatóság – mindezt kompakt méretben.

Azóta történt

Előzmények