Revenge of the Savage Planet teszt

Egy dolgot magányosan felderíteni embert próbáló feladat. Igaz, ez egyszer már sikerült, úgyhogy most rögtön négy planétát kell gyarmatosítanod!

Szemet fogért

Az utóbbi években igen sok „létesíts otthont egy új, idegen bolygón” felállású játék jelent meg, de a Revenge – ahogy előtte a Journey is – ezek nagy részétől különbözik abban, hogy itt nem kell hagyományos értelemben véve craftolni, építkezni és farmot létesíteni. A Revenge a szabad expedíciókról szól, a négy bolygót átölelő küldetéslánc leküzdéséről, a teleportállomások eléréséről, minden állatfaj befogásáról (az erősebbeknél ez a sérülékeny pontjuk abuzálását is megköveteli), mindenféle mocskos kis céges titok leleplezéséről. Felszerelésünk fejlesztéséhez ugyan szükség lesz nyersanyagokra is, de erre mindig jutott; maga a legyártás pedig csak egy gombnyomás a menüben, nem kell ténylegesen kovácsolni. A játék végén már triplaugrálva suhanunk a levegőben, a bárhová – igen, a nyílt égboltba is – kilőhető vonóhorog megnyitásával pedig jobbára megszűnnek a vertikális felépítésű térképek bejárásával kapcsolatos problémáink.

[+]

Az egyetlen kifejezetten gyenge pont a játékban továbbra is a harc, az ugyanis roppant egyszerű maradt. Egy szál pisztolyunk van, mégpedig túlzottan aktív célzáskövetéssel, és hiába sokszínűen maflák a különféle lények, igazi ellenállást nem nagyon tudnak kifejteni. A legtöbb földi lény nem tud megbirkózni azzal, ha egy derékig érő sziklára állunk, a repülő jószágok lövedékét pedig igen hamar megtanuljuk visszaütni. Bár négyféle spriccelhető folyadék és ugyanennyi bombaszerűség áll rendelkezésre, ezek mind a harcon kívüli feladatokhoz hasznosak igazán (oké, a lávaköpő közvetlen találata minden lényt azonnal megöl). Látszik, hogy a designerek próbálkoztak, hiszen van teleportáló és robbanó lény, az egyik hallucinogén felhőt bocsát ki, a másik pedig egyenesen nyelvével megragad és lenyel minket – de ez csak színház, valójában esélyük sincs kis pisztolyunk ellen. A legtöbbet kepeszteni talán azon bogárlények ellen kell, akikről csak hátulról lehet letörni a páncélt – de igazi problémát ők okoznak.

[+]

Hirdetés

A négy bolygó kellemes változatosságot biztosít, még akkor is, ha a színvilágon és a konkrét feladatok apróságain kívül olyan jelentős eltérések nincsenek köztük. Rendben, a Zenithian Rift a maga mély jégbarlangjaival, perzselő lávatavaival és repülő szigeteivel egy kicsit elüt a többi helyszíntől. A Revenge of the Savage Planet humorával akar még hódítani – rögtön azzal, hogy a dögönyöznivalóan aranyos, gömböc formájú ellenfelek milyen brutálisan pusztulnak el (hátramaradó hatalmas szemeik lassan gurulnak a lejtőn). Hihetetlen munkát öltek az élőszereplős videók leforgatásába is: ezek nagy része teljesen őrült (de tényleg, ritkán látott mértékben elvadult) reklámfilm, de még a különféle céges ismerőseink is borzalmasan elmaszkírozva, bizarr jelenetekben próbálnak irányítani minket. Engem úgy istenigazán nem tudott elkapni ez a humor, de az is biztos, hogy ez segít abban, hogy maradandóbb legyen a játékélmény – aki megnézi a világ legszaftosabb hamburgeréről szóló promóciós kisfilmet, az biztos nem fogja a játékot elfelejteni!

[+]

Papíron a Revenge rendelkezik még egy nagy újítással: van benne kétfős kooperatív mód is. Bár ez igényes módon opcionálisan crossplatform kiépítésű, valamint online és osztott képernyőn is működik, különösebben sokat nem tesz hozzá az élményhez – és ennek is főleg az az oka, hogy a csaták pár pillanat alatt véget érnek, így a két játékos egész egyszerűen nem tudja segíteni egymást. Nincs összjáték tehát, hanem csak egymás mellett lehet ugrándozni, lövöldözni és a ládákat nyitogatni – cseppet sem rossz ez, de igazi plusz élményt nem is nyújt.

[+]

A Revenge of the Savage Planet inkább több lett elődjénél, de érezhetően jobbá nem vált. A rajzfilmes bohóságot és a brutális humort már az is keverte, és bár a négy bolygó tényleg növeli a változatosságot, a hosszabb játékidő túlságosan széthúzza, lelassítja a fejlődést. Könnyed hangulatú és könnyű játékmenetű alkotás lett az új Savage Planet, ahol az egyetlen feszültséget az jelenti, hogy a következő fontos upgrade-hez mennyit kell kepeszteni. Szórakoztató, de a tényleg eszetlen videókon túl semmi egyedi nincs benne – aki szerette az eredetit, az persze ezt is kedvelni fogja, de újoncoknak csak akkor tudom minden megkötés nélkül ajánlani, ha Game Passon keresztül lényegében ingyen ki tudják próbálni.

A Revenge of the Savage Planet PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, valamint Xbox konzolokra jelent meg. A játék az első naptól kezdve része a Game Pass szolgáltatás kínálatának.

A tesztjátékot a kiadó-fejlesztő Raccon Logic biztosította.

Bényi László

Összefoglalás

Igazi stíluskavalkád, hisz van benne akció és felfedezés, lakberendezés és szkennelés, mindez nyílt világban, metroidvania-elemekkel. Igényes munka, amely hozza a kötelezőt, sőt, a legvégére már kellően élvezetes közlekedést kínál – de igazán kiemelkedőt még így sem tud felmutatni. Sőt, a harcrendszere olyan elemi egyszerűségű, hogy azon még a kooperatív mód sem tud segíteni.

A Revenge of the Savage Planet legfőbb pozitívumai:

  • A négy bolygó rengeteg felfedeznivalót kínál;
  • sokféle feladattípus keveredik benne;
  • tényleg elmebeteg reklámvideók egész tömege.

A Revenge of the Savage Planet legnagyobb hiányosságai:

  • A harcrendszer zavaróan egyszerű;
  • a kooperatív-mód igazi összjátékot nem hoz;
  • igényes, de igazán új ötlet nincs benne.

Előzmények