Radeon X1650 XT - későn kijátszott adu

Hirdetés

Tesztek – II.

A versenyautós játékok megszállottjai számára is tartogatunk meglepetéseket. A Need for Speed: Most Wanted szintén az X1650 XT-nek kedvezett, és a CrossFire, illetve SLI harcában is az AMD nyert, ugyanis az SLI nem működött. Ugyanez mondható el az NFS Carbonról is azzal a különbséggel, hogy míg a MW-ben mindössze 7% volt az X1650 XT előnye a 7600 GT-vel szemben, addig Carbon alatt 66%. Már más tesztoldalak is megállapították, hogy az NVIDIA kártyáival (vagy a driverrel?) van valami gond NFS Carbon alatt, de az is lehet, hogy szimplán az X1650 XT-ben található több pixel shader miatt alakult így az eredmény.

Az Obliviont ezúttal közepes beállításokkal teszteltük, és csak az erdős részen, mely kellően shaderizzasztó jelenet. A hatás nem maradt el, a 7600 GT elég komoly vereséget szenvedett, hiszen még az X1650 Prót sem volt képest legyőzni. A CrossFire ezúttal is jobban szerepelt az SLI-nél, ami az egykártyás eredményeket figyelembe véve nem is meglepő.

Végül lefuttatuk a stratégiai Company of Heroest is, melyben szintén az X1650 XT volt a nyerő, viszont a CrossFire ezúttal elvérzett, valószínűleg driverprobléma lehet a háttérben.

Az Unreal 3-as motorra íródott Roboblitzet azért vettük elő, mert a textúragenerálás egy modern módszerét, a procedurális generálást használja. Ilyenkor a textúrák nem sima bitmapekben tárolódnak, hanem a CPU számítja ki őket matematikai képletek alapján, majd ezek betöltődnek a VGA memóriájába, így a játék jóval kevesebb helyet foglal a merevlemezen. Úgy tűnik, hogy hiába minden, az X1650 XT-t ma nem képes elverni a 7600 GT. Az SLI ebben a játékban sem működött, ellentétben a CrossFire-rel, mely 82%-os gyorsulást hozott.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények