Olympus XZ-1 – velkám bek, Olympus!

Külvilág, ergonómia

Aki eddig figyelemmel kísérte az Olympus ultrakompakt és kompakt gépeinek termékvonalait, az bizonyára észrevette, hogy évek óta (gyakorlatilag a C-5050 óta) nem található egyikben sem olyan tudású és minőségű masina, mint a konkurenciánál. Hogy ezek közül csak párat említsünk: Canon S95, Canon G12, Nikon P7000, Samsung EX-1, Panasonic LX5 és társaik. Aki pedig ezek között is olyan fényképezőre vadászik, amelyiknek igazán fényerős optikája van, az csak és kizárólag a Samsung masináját vehette számításba. Eddig.

Furcsa lelkivilága lehet az Olympus tervezőmérnökeinek, hiszen nem minden kompakt fényképezőjükről mondható el, hogy igazán szép lenne. A szépség megítélése persze egy erősen szubjektív dolog, de úgy gondoljuk, az XZ-1 kapcsán eléggé egyöntetű, pozitív vélemény alakult ki a neten, mióta felröppentek az első „kémfotók” a gépről. És valóban, az XZ-1 formavilága már a képeken is elismerést érdemel. Hát még kézben tartva!

Az összetevők és a kivitelezés is tökéletes – lenne, ha nem lenne izzasztó a gépváz elülső felülete. Hiába kényelmes a gép fogása (mert az), ha pár pillanaton belül azt vesszük észre, hogy ujjaink alatt gyöngyözni kezd az előlap. Ez ugyan nem okoz különösebb gondot, hiszen elejteni emiatt nem fogjuk a készüléket, csak egyszerűen nem illik bele az összképbe.

Az F1.8-2.5-ről induló i.Zuiko optika tisztességes méretű frontlencsével rendelkezik, az optika tubusát pedig egy óriási körgyűrű veszi körbe. Ennek a hatalmas paraméterező tárcsának összesen 47 kattanásnyi az értéktartománya, ugyanis ennyi kell ahhoz, hogy teljes 360°-ban tengelye körül megforduljon. Sajnos nem lehet szabadon funkciót hozzárendelni, de erről majd kicsit később. Az objektív mellett balra fent látható kis LED az AF segédfénye, amely igen erős fényt bocsát ki.

Az Olympus nem aprózta el a szerényen csak „Alkotónak” (Creator) becézett új gépcsaládja első tagját, az XZ-1-et. A hátoldalon például először a gyártó történelmében 3”-os OLED kijelző terpeszt, melynek ráadásul a felbontása is rendben van a maga 610 000 képpontjával. Találunk itt még egy paraméterező tárcsát, egy dedikált filmfelvétel-indító nyomógombot és a bal felső sarokban a beépített, felugró villanó reteszelőjét. De ez még nem minden, hiszen a nagyon fontos részlet fölött sem szabad elsiklanunk, hogy immár az XZ-1 is felszerelhető mindenféle jóval (de leginkább a gyártó fenomenálisan jó elektronikus keresőjével), ugyanis ő is megkapta az Olympus első generációs (E-P2, E-PL1) „accessory port”-ját.

Oldalt, kis műanyag ajtócska mögött HDMI és USB 2.0 aljzatokat találhatunk.

Alul, a fém állványmenet mellett körömmel nyitható retesszel ellátott ajtó alatt lapul a kissé soványka LI-50B típusú akku, amely 3,7 V, 925 mAh teljesítményével hozzávetőlegesen 300-330 kép készítésére elég. Az XZ-1-et SD, SDHC, illetve SDXC memóriakártyákkal etethetjük (belső memóriával is rendelkezik a masina, de annak kapacitására vonatkozó adatot sehol sem találtunk).

Az XZ-1 igen kecses felépítésű fényképező lett. Bár nagyobb, mint például a Pana LX5, azonban vékony, mégis sikerült beletuszkolni egy apró, de annál hasznosabb villanót, melyet igény szerint aktiválhatunk.

A váz tetőlapján balról jobbra haladva a következő egységeket láthatjuk: vaku, vakusaru, bekapcsológomb, kioldó az azt ölelő zoomgyűrűvel, s végül a módválasztó tárcsa.

Az Olympus XZ-1 mellett nem lehet elmenni csodálat nélkül. Hasonlóan éreztünk anno a Samsung EX-1 teszteléskor, ami szintén olyan finom masina, a „must have” kategóriába tartozik. OLED kijelző, F1.8-ról induló i.Zuiko optika, alumínium előlap, meseszerű összeszerelési minőség – az egész gép egy kisebb mérnöki remekmű. Látszik, hogy a gyártó apait-anyait beleadott az XZ-1 fejlesztésébe. Szépsége mellett ergonómiája sem rossz, egyedül a kézizzasztó előlapi felületbe köthetünk bele, de igazából ez is csak szőrszálhasogatás. Egy szó mint száz, az XZ-1 felépítésében, kivitelezésében és formavilágában nem nagyon találhatunk kivetnivalót.

Adatlap

Olympus XZ-1
Érzékelő típusa, mérete CCD, 1/1,63"
Effektív felbontás 10 MP
Optika i.Zuiko (ekv. 28-112 mm) 4x
Optika kezdő fényereje (W-T) F1.8 - F2.5
Képstabilizátor van
Képstabilizátor jellege szenzoreltolásos, mechanikai
Záridő 1/2000 - 60 mp
LCD 3" OLED kijelző 614 000 képpontos felbontással
Belső memória van, n.a.
Támogatott memóriakártyák SD, SDHC, SDXC
AF típusa 11 mezős CCD kontrasztérzékelős AF
AF módok arcérzékelés, szpot, iESP, követő, MF, makró, szupermakró
AF élességállítási tartománya n.a. (kb. 2 cm-től)
ISO érzékenységtartomány auto, ISO 200-6400 1/3 és 1 FÉ lépésekben
Fénymérés módja TTL nyitott rekeszes mérés, 324 mezős érzékelő (ESP, szpot, középre súlyozott)
Fehéregyensúly auto, egyérintéses, fehéregyensúly-kompenzáció (+/-7 lépés A-B, G-M tengelyen), egyedi fe. (2000-14000 K-ig), izzó, fénycső1, fénycső2, napfény, vaku, borult, árnyék, víz alatti
Vaku 30 cm-8,6 m-ig (ISO 800 mellett)
Vakuüzemmódok auto, vörösszem, derítő, derítő vörösszemmel, lassú szinkron, első-második redőnyre, manuális, +/-2 FÉ fényerő kompenzáció 1/3 FÉ lépésekben
Exponálás egy kép, sorozat, sorozat H1, sorozat H2, képsor (fehéregyensúly vagy expozíció), önkioldó (2 és 12 mp)
Üzemmódok P, A, S, M, iAuto, művészi szűrők, sémák, kevés fény, egyedi
Scene üzemmódok portré, e-portré, tájkép, éjszakai felvétel, éjszakai felvétel + portré, beltéri felvétel, naplemente, önarckép, sport, dokumentum, panoráma, tűzijáték, vízpart és hó, víz alatti makró felvétel, háziállat, ételfotózás, többszörös expozíció, víz alatti nagylátószögű felvétel
Első kép elkészítésének ideje 3,5 mp
Két kép közötti idő 1,71 mp (összes felvételi mód, mindegy, hogy csak JPEG, vagy RAW+JPEG, vagy csak RAW)
Felbontás 3648x2736, 3200x2400, 1280x960
Nyers (RAW) fájl van, ORF (tömörített)
Effektek mágikus szűrők: élénk, természetes, életlenített, fekete-fehér; fekete-fehér üzemmódban szépia, kék, lila, vagy zöld; sárga, narancs, vörös, zöld FF árnyalás
Videófelvétel van, AVI (motion JPEG)
Videó minősége 720p @ 30 fps, VGA @ 30 fps
Videó maximális hossza 7 perc HD, 14 perc SD, illetve 2 GB fájlméret
Extrák OLED kijelző, vezeték nélküli vakuvezérlés, paraméterezőgyűrű az optika körül, F1.8-as optika
I/O interfész USB 2.0, HDMI
Áramellátás LI-50B Li-ion akku (3,7 Volt, 925 mAh)
Méret 110,6 x 64,8 x 42,3 mm
Tömeg 275 g (akkumulátor és memóriakártya nélkül)
Bruttó fogyasztói ár 139 990 Ft
Garancia 2 év

Menürendszer

Új géphez új menü jár – az XZ-1-ben látottak teljesen eltérnek a gyártó többi masináinál megszokottaktól. Ha jellemezni kellene, a kompaktokban és a m4/3 vázakban látottakat gyúrta össze a tervező, így jött létre a jelenlegi rendszer.

Részletességében messze nem kínál annyit, mint a cserélhető optikás márkatársak. Fő menüpontból itt négy van: fényképező menü, mozgókép menü, lejátszás menü és beállítási menü. Az első pontban az összes olyan paramétert megtaláljuk, melyek a képalkotással kapcsolatosak. Ilyenek például a képi üzemmódok, a fehéregyensúly, a vaku beállításai, a képstabilizátor, az AF segédfény és hasonlók.

A második pont terjedelmét tekintve igen szegényes lett, összesen két paramétert találhatunk benne. Az első a mozgókép felbontása, a második pedig a hangfelvétellel kapcsolatos.

A lejátszás menüpontja sem kifejezetten duzzad a tartalomtól. Itt olyan pontokat láthatunk, mint diavetítés, szerkesztés, nyomtatás, törlés és hasonlók.

Az utolsó pontban azokat a funkciókat találhatjuk, melyek a fényképező általános működésére vonatkoznak. Itt formázhatjuk le a memóriakártyát, illetve a beépített memóriát, meghatározhatjuk az USB kapcsolat jellegét, engedélyezhetjük, hogy a kikapcsolt fényképező a lejátszás gombra bekapcsoljon-e, ki- és bekapcsolhatjuk a rendszerhangokat, de itt található az igen hasznos pixel mapping is, aminek segítségével a halott vagy beragadt pixeleket „szüntethetjük meg”.

Képeink nézegetése közben igen sok információt kérhetünk a kijelzőre: hisztogram RGB-re osztva, expozíciós adatok, felbontás, kép oldalarány, képi stílus, fehéregyensúly, dátum és idő stb.

A masinával és a fotózással ismerkedők pedig tippeket is kérhetnek a fényképezőtől. Összesen ötöt programoztak bele az XZ-1-be: gyermekfotó, állatfotó, makró, ételfotó és portré.

Fotózás közben a főképernyőt háromféle képen „telíthetjük” adatokkal: vagy csak az élőképet látjuk vagy csak az élőképet alapvető expozíciós adatokkal, vagy az élőképet segédráccsal, hisztogrammal és a létező összes paraméterrel (például: vaku állapota, vaku expozíciós értékei, ND szűrő állapota, fókusz módja, arcérzékelés állapota, választott fotózási mód, expozíciós értékek, primer gyűrű funkciója, képi stílus stb.).

Természetesen a gyorsmenüről sem kell lemondani, ez megjelenésében követi a gyártó többi gépét. Itt közvetlen hozzáférést kapunk az ISO értékhez, a képi stílushoz, a fehéregyensúlyhoz, a kép oldalarányhoz, a felbontáshoz stb.

Az Olympus XZ-1 menürendszere könnyen használhatóra sikerült. A szükséges paramétereket mind megtaláljuk benne anélkül, hogy a mérnökök a m4/3-os vázakhoz hasonló módon túlbonyolították volna.

Működés

Első dolog, ami feltűnt az Olympus XZ-1 használata során, hogy roppant gyors a működése. Bár feléledési ideje – tehát, mire elkészül bekapcsolás után az első kép – nem tartozik a leggyorsabbak közé (3,5 mp), sőt meglepően lassú volt a mezőnyben, a többi működési késleltetés száma alacsony és rövid intervallumú. Így például az egyes képek készítése között csupán 1,71 mp-et kellett várni független attól, hogy csak JPEG, csak RAW, illetve JPEG és RAW képeket lőttünk. A készülék rendelkezik többféle sorozatkészítési móddal, a leggyorsabb 15 képet készít másodpercenként, azonban ennél a módnál csökkentett felbontással kell számolni (képek maximális mérete 1600x1200 H2, illetve 2560x1920 H1 módban). Az „igazi” sorozatfelvétel 2 kép/mp-re képes, de ez lehet RAW és JPEG egyaránt.

Főleg a nappali fények mellett hosszú záridőt használni kívánóknak hasznos szolgáltatás a beépített, 3 FÉ-s ND szűrő. Fenti kép teljesen manuális módban készült a hatás szemléltetése végett.

Az XZ-1 másik nagyon vonzó funkciója a panorámasegéd. A sémák között található a legutolsó helyen; működése az első exponálást kivéve teljesen automatikus: elkészítjük az első képet, majd bal vagy jobb irányba fordítjuk el a fényképezőt. A kijelzőn látni fogjuk a hivatkozási pontokat, amire, ami felé mozgatni kell a gépet. Minél körültekintőbb a mozgásunk, annál pontosabb lesz az eredmény. A házakat ábrázoló panorámaképet sebtében készítettük, de még így is csak az utolsó kép eltérő dőlésszöge kirívó. A beltéri képeket lényegében hibátlanul fűzte össze a beépített szoftver.

Az XZ-1 az Olympus E-5-ben bevezetett művészi szűrőket is megkapta: szemcsés film, dioráma, pin hole, lágy fókusz, pop art és az általunk is kedvelt drámai színek állnak rendelkezésünkre.

További képi stílusok segítségével a JPEG képek színvilágát befolyásolhatjuk. Alapvetően érdemes a természetes módot választani, ez általában minden helyzetben megfelelő szaturáltságot eredményez. Továbbiak: élénk, csendes, portré és fekete-fehér. A fekete-fehér képeknél használhatunk további színszűrőket, amivel egyes árnyalatokat nagyon szépen kiemelhetünk.

Szintén gépen belül megoldható a JPEG és a RAW fotók szerkesztése. Nyilván nem kapunk olyan széleskörű szolgáltatást, mint számítógépünkön az adott grafikus célszoftverekkel, de a legfontosabb módosításokat így is elvégezhetjük.

Az XZ-1 maximális gyújtótávolsága ekvivalens 112 mm. Ez az érték önmagában még nem feltétlenül indokolná a képstabilizátor szükségességét, de a gyártó szenzormozgatásos megoldását mégis beépítette a gépbe. Körülbelül 1,5 -2 FÉ előnyt tudtunk kicsiholni a rendszerből, ami nem kimagaslóan jó eredmény, de a semminél mindenkép több.

A beépített vaku sok esetben nagyon jól jön. Fényereje nem kimagasló, sőt, valamivel gyengébb a kategória többi gépénél.

További hasznos dolgok:

  • Teljesen manuális működés;
  • a nagy objektívgyűrű segítségével egy-egy adott funkció paraméterezhető. Azonban ez a gyűrű mindig rögzített feladatot lát el (pl. rekeszprioritásos módban a rekeszértéket, zársebesség-prioritásos módban a zársebességet, P módban az ISO értéket stb.), nem lehet szabadon hozzárendelni kívánt funkciót. Érdekesség: a teljes körforgás alatt 47-szer kattan a tárcsa;
  • makró és szupermakró mód;
  • automatikus expozíciós sorozat;
  • 18 séma;
  • többszörös expozíció, ahol legfeljebb két képet összegezhetünk;
  • Bulb üzemmódban akár 16 perces expozíciós idő;
  • erős AF segédfény;
  • képárnyalás négy fokozatban (automata, világos, normál, sötét);
  • vezeték nélküli vakuvezérlés (1 csatorna, 1 csoport lehetséges);
  • 12 bites RAW képfájl;
  • többféle képarány: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6;
  • csatlakoztatható kiegészítők (pl. EVF, mikrofon) az accessory portnak köszönhetően;
  • saját üzemmód, ahol beállításainkat tárolhatjuk;
  • TruPic V jelfeldolgozó processzor;
  • iAuto mód kezdőknek több apró segédlettel.

Az Olympus XZ-1 nagyszerű fényképező lett, melynek tudástára lenyűgözően sokrétű. A masina képes kezdők, haladók, de akár „profik” másod- vagy esetleg harmadgépeként funkcionálni. A már korábban megszeretett művészi szűrők, a panorámasegéd, az F1.8-ról induló optika, a két paraméterező tárcsa, az OLED kijelző és teljes manuális használhatóság verhetetlenné teszik az XZ-1-et.

Képminőség I.

Az Olympus XZ-1 elvileg a Panasonic DMC-LX5 érzékelőjét kapta. Az LX5-ről szóló tesztünkben leírtuk, hogy a JPEG motorral nem voltunk maradéktalanul elégedettek, ezzel szemben nyers fájlokból építkezve szemrevaló eredményeket értünk el. Nos, az Olympus mindig is az erős JPEG motorról volt híres (legalábbis a tükrös és m4/3-os gépeiben), így bizakodva nézhettünk a képminőség elébe. Ráadásul az új i.Zuiko optikát is igen jó fényben mutatta be a gyártó. Lássuk, mire képes a valóságban a gép!

Első körben az optikai torzítások mértékére voltunk kíváncsiak, azonban azóta, hogy a gyártók az objektívek torzulásait szoftveresen, még gépen belül kiegyengetik (akár a nyers fájlon belül is), azóta óvatosan kell kezelni és kommentálni a látottakat, főleg, ha azt a készülék JPEG fájljai alapján tesszük. Hogy akkor ilyen célból mégis miért nézzük meg a fotókat? Mert a képek részleteiből arra azért lehet következtetni, mennyire hatékony a szoftveres varázslat. Csökken-e a felbontás a képek sarkaiban? Látszik-e hullámminta a kép közepén? És hasonlók.

Az ekvivalens 28 mm-ről induló optika csupán gyenge hordótorzítást mutat széleslátó végén. A tele oldalon (ekvivalens 112 mm) szemmel nem látható a párnatorzítás. Alábbi képmintáinkon érdemes figyelni a részletekre:

Amire felfigyeltünk: a sötétebb, homogén felületek szinte mentesek a színzajtól; ez nem utolsósorban a kikapcsolhatatlan zajszűrés miatt van így. A fotók sarkaiban minimális a torzulás, és a részletek is szépen megmaradnak. Színes szellemélekkel (kromatikus hibák) nem találkoztunk.

Az i.Zuiko azonban érzékeny a beeső fény szögére, ha nem figyelünk oda, könnyen okozhatunk olyan mértékű becsillanást, mint ami a fenti képen látható. Ezek ellenére nagyon jól teljesített az optika, mind felbontás, mind torzítások, mind színi hibák szempontjából. Következő oldalon a zajszintet fogjuk szemügyre venni.

Képminőség II.

Az Olympus XZ-1 érzékenysége egészen ISO 6400-ig tekerhető fel, amit annak ellenére, hogy amúgy igen jól teljesít a masina, némileg eltúlzottnak vélünk, de döntse el ki-ki maga, mennyire lehet használható ez a maximális érték.

Első körben a fényképezőgépből kijövő JPEG fájlokat vizsgáltuk. Ehhez a lehető legnagyobb felbontású és legjobb minőségű JPEG beállításokat használtuk. A vonalas képen látható, hogy ISO 800 után a finomabb vonalak már kezdenek összeérni a zajszűrés maszatolása miatt, cserébe valóban nemigen látható színzaj, ellenben sárgás foltosodás ISO 3200-on és fölötte igen. Nagyjából ez az érték az (ISO 800), ami egy egészséges határvonalat jelent, ahol még kellően kontrasztos, részletgazdag, de még viszonylag zajmentes a fényképünk. A finomabb részletektől azonban már ezen az értéken is le kell mondanunk.

Fenti kép az ISO 6400-as érték hatását mutatja be. Itt már erősen akvarellszerű az összes fotó, ezt a beállítást érdemes hanyagolni.

Az Olympus Master 2.3-as verziója kezeli az XZ-1 nyers fájljait, ezért megvizsgáltuk, hogy az ORF-ekből milyen minőséget lehet előszedni – már ami a zajt és annak szűrését illeti, itt ugyanis már lehet paraméterezni a szűrést. ISO 800-on akár a normál mértékű zajszűrést is bekapcsolhatjuk, nem vész el sokkal több részlet, mint teljesen kikapcsolt állapotban. ISO 1600-on már csak az alacsony szintet ajánljuk; ez még megfelelő kompromisszumot jelent a zaj/részlet arány szempontjából. ISO 3200-on is maradhat az alacsony mértékű szűrés, majd ISO 6400 mellett inkább teljesen kikapcsoltuk, így maradt meg a legtöbb képi részlet. Ha majd más szoftver is támogatni fogja az XZ-1 nyers fájljait, akkor érdemes lehet ezekkel kísérletezni zajszűrés szempontjából. Utóbbi készüléktesztjeinkben az Adobe Camera Raw nagyon jól teljesített, ezt mindenképp meg fogjuk vizsgálni.

Azonban a képminőség nem csak a zajból áll. Valós használat közben az alábbiakat vettük észre: az i.Zuiko optika szép, részletgazdag képet rajzol, ami saroktól sarokig rendben van; a fényképező színvilága viszont kissé túlszaturált; mindenképp érdemes RAW-ban fotózni, onnan ugyanis tetszőleges színtérbe konvertálhatjuk képeinket. A masina saját JPEG motorja csak sRGB-t tud menteni.

Végül még egy érdekesség: fenti képen látható egy manapság több szakfórumon felkapott jelenség, a „misztikus vörös pöttyök, a digitális gépek skarlátja”. Mindenkit megnyugtatunk, ez nem hiba, csupán az érzékelő pontjainak tükröződése erős fény hatására. A meredek szögben beeső fénysugarak a CCD-ről visszatükröződnek az optika lencsetagjaira, s mivel igen erősek (a tükröződések), ezért onnan ismételten a szenzorra kerülnek. A Bayer minta vörös pontjainak reflexiója a legerősebb, ezért leginkább ezeket látni az ilyen radikális helyzetekben.

Rövidre fogva, meg voltunk elégedve az XZ-1 képminőségével, azt azonban a képek tüzetesebb átvizsgálása közben érdemes fejben tartani, hogy csak egy kompakt géppel állunk szemben, melynek kisméretű szenzora nem veheti fel a versenyt a(z m)4/3 gépekével (sem).

Filmfelvétel és értékelés

Az Olympus XZ-1-gyel legfeljebb 720p felbontásban készíthetünk videókat. Felvétel közben van lehetőség az optikai zoom használatára és választhatunk, hogy legyen-e hangfelvétel vagy sem rögzítés közben. Szintén elérhető az AF, azonban ez meglehetősen lassú, nem egyszer megesett tesztelésünk alatt, hogy akár öt másodpercet is várni kellett, mire élesre áll megfelelően kontrasztos és világos témánál is a fókuszrendszer. A képminőség átlagos, ami kissé meglepő a nagyon jó állóképminőség után. Normál felvétel közben (tehát szűrők nélkül, de hanggal) egy másodperc átlagosan 4 MB tárhelyet igényel. Pozitívum, hogy a művészi szűrőket is igénybe vehetjük filmjeinkhez, egyes szűrők azonban igencsak belassítják a felvételt, ami az Olympus E-5 és E-PL2 után nem volt meglepő. A képstabilizátor jót tesz felvételeinknek, de itt csak a digitális bemozdulásgátlás működik, a szenzort nem mozgatja a gép. Tesztvideó.

Értékelés

Az Olympus nagyszerű gépet tett le (ismét) az asztalra. Az XZ-1 szerintünk jelenleg a legjobb választás ebben a kategóriában, mivel állóképminősége és szolgáltatásainak sora „több gépet” ad a vásárló kezébe. Persze a maga 140 000 Ft-os árával az XZ-1 sem olcsó, de már beletörődtünk, hogy sajnos ezek a gépek ennyibe kerülnek, még ha halálra is vannak ítélve a csak minimálisan nagyobb, de határozottan jobb képet adó és cserélhető objektíves, tükörnélküli mini fényképezők által. Ha azonban valóban nagyon fontos a kis méret és a képminőség, akkor nem sok választásunk marad, egy ilyesmi kompaktra kell beruházni. Az Olympus XZ-1 gyakorlatilag mindenben „ott van”, és gyengébb filmfelvételi képességei, valamint a nekünk, magyaroknak valóban magas ára ellenére megkapja a különösen ajánlott minősítést.

Termék megnevezése Olympus XZ-1
Jellemzés A kompakt gépek királykategóriájának új királya.
Pro + Igényes, minőségi felépítés,
+ hasznos szolgáltatások, funkciók,
+ a szűrőket filmfelvételhez is lehet használni,
+ nagyon jó állóképminőség,
+ ötletes objektívgyűrű,
+ szinte hibátlan i.Zuiko optika F1.8-F2.5-ről induló fényerővel,
+ jól megválasztott gyújtótávolsági tartomány,
+ erős AF segédfény,
+ megbízható fénymérés,
+ teljes manuális mód,
+ vezeték nélküli vakuvezérlés.
Kontra - zajszűrést nem lehet kikapcsolni JPEG képek esetén,
- nem lehet egyedileg funkciót hozzárendelni a paraméterezőtárcsákhoz,
- az optika kissé hajlamos a becsillanásokra,
- mozgóképek minősége nincs a csúcson.
Ergonómia
Képminőség
Mozgóképek minősége
Ár/érték
Felépítés, anyaghasználat
Ennyire kellene
Alternatívák Panasonic DMC LX-5, Canon S95, Samsung EX-1


Olympus XZ-1

MLaca

Az Olympus XZ-1 fényképezőgépet az Olympus Hungary Kft.-től kaptuk tesztelésre.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés