Need for Speed World teszt

Alapozó és multimóka

Így jár mindenki, aki a baseballpályán hagyja a kocsiját!

Hirdetés

Az alapmechanika

A játék elején egy szerelőműhelybe kerülünk, ahol az összekuporgatott pénztőkénkből megvehetjük az első kocsinkat. Megjegyzem, hogy a SP-t birtokló játékosok a vásárlás helyétől függően (EA Store, D2D, GameStop, Impulse és GamersGate) ingyen kapnak egy meghatározott autót, igaz, ezen lesz néhány matrica, amin nem tudunk módosítani. Ezt követően ugorhatunk is a játék nagy térképére.
Kezdetben sokkoló látvány fogadja az embert: sok színes kocsi egymásba bújva tömörül az utca közepén. Ennek oka, hogy a World Mapen a játékosok nem érintkezhetnek egymással, pusztán mint szellemek vannak jelen. Ez egy furcsa megoldás, de elgondolkodva rájössz, hogy ezzel sok bonyodalmat takarítottak meg a készítők.
Versenyekre kétféleképpen jelentkezhetünk: vagy odahajtunk az ikonjához, vagy a nagy térképet lehívva (M billentyű) kotorászhatunk - szerencsére ez utóbbinál nincs helyhez kötve a dolog, azaz a bejárható terület másik sarkából is a rajtvonalhoz teleportálhatunk.
Ha már itt tartunk: maga a játéktér hatalmas, viszont nem túl eredeti. Ennek oka az, hogy a World helyszínéül szolgáló Rosewood lényegében a Most Wanted és a Carbon városát párosítja: a nyugati fele Palmont (C), míg a keleti oldal Rockport (MW), pár helyen apró változtatásokkal. Megjegyzem azért, hogy a cikk keltezésekor még nem járható be a 100 %-os terület, azaz még vannak a versenyzők elől lezárt kerületek.
Ha ezzel megvagyunk, akkor indulhat a verseny.

Hé, itt mit osztanak ingyen?

A közös játék öröme

A World legnagyobb ereje a multiplayer. A játékosok legtöbbje ezeket a versenyeket favorizálja, amelyből kétféle van: juss el A-ból B-be (Sprint) és körözés adott útvonalon (Circuit). Maximum 8 fő csaphat a lóerők közé és egymásnak, aminek a végkimenetele bizonytalan. Mert hiába a jobb kocsi, ha a játékos nem ismeri kellően a pályát vagy szerencsétlen módon beletrafál az előtte furikázó szedánba. Ugyanis hiába vannak a versenyzők elszeparálva a többi játékostól, forgalom mindig van. Ja, és mielőtt elfelejteném: itt már a mi autóink is érintik egymást, amit a lökdösődést favorizáló, agresszív sofőrök előszeretettel használnak ki.
A versenyek alatt különféle powerupokat is használhatunk. Ezek kvázi varázslatoknak felelnek meg, és darabra mérik őket. A választék nem nagy, de annál figyelemre méltóbb: a Jaggernaughttal mindenen átgázoló faltörő kossá alakíthatjuk autónkat, a Slingshottal az élen járókat érhetjük utol, a Traffic Magnettel az első helyen autózó verdáját tehetjük a forgalom számára ellenállhatatlanná (úgy hajtanak rá, mint nők az AXE reklámban), aminek kivédésére és más környezeti hatások ellen a Shielddel védekezhetünk, valamint a körversenyekben plusz egy körrel megtoldhatjuk az alap járaton két rundos mérkőzéseket. Sokan viszont furcsának találhatják, hogy a Nitro is itt kapott helyet... Egy versenytípusra legfeljebb négyet választhatunk ki.
Ha átértünk a célvonalon, akkor a helyezésünk függvényében reputációt (=XP) és pénzt oszt a játék, valamint húzhatunk egy kártyát is, amivel poweruphoz vagy extra rep/cehh jutalomhoz juthatunk.

"Nem fékezünk, senki kedvéért!'

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt