Hirdetés
OSD és képminőség
Mint említettük, az M-17B digitális jelkapun keresztül teremtett kontaktust ATI X850 XT grafikus kártyánkkal. A szokásos, 15 perces bemelegedési időt megadtuk ismét, majd jött a finomhangolás, amely pillanatok alatt elvégezhető volt.
Eresszük ki a macskát a zsákból: az avMode kapcsolóval kiválaszthatjuk az adott feladatkörnek leginkább megfelelő képi beállításokat, s mindezt egyetlen gombnyomással! Alapvetően két főmódusz létezik: nappali (felső) és éjjeli (alsó) üzemmód. Ezeken belül pedig választhatunk szövegszerkesztésnek, videózásnak vagy játéknak megfelelő beállítások közül. Véleményünk szerint az éjjeli üzemmódból a játékokhoz ajánlott értékek felelnek meg legjobban az általános felhasználáshoz, de ez erősen szubjektív megítélés alá esik, s valószínűleg mindenki megtalálja majd a magának legjobban megfelelőt.
Természetesen állítható a hangerő, a fényerő és a kontraszt a képernyőmenün keresztül. Amit azonban hiányoltunk, az a Kelvin-érték szerinti színhőmérséklet beállítási lehetősége. Cserébe kaptunk cold, warm és normal értékeket, valamint RGB színcsatornánként, százalékban állítható paramétereket. Pár percet eljátszadoztunk ezekkel, de rá kellett döbbennünk, hogy értelmetlen a kínlódás, úgyis az a legjobb, amit a készülék adott üzemmód szerint automatikusan beállít. A képminőség vizsgálatához saját tesztprogramunkat, a TFT teszt v1.03 változatát használtuk, valamint a Quake 3 Arenát az utánhúzás való-világbéli értékeléséhez.
Adott paneltípushoz képest nem is volt vészes a teljesképernyős fekete világossága, s az legalább egyenletes is volt, nem pedig foltos, mint azt már oly sok készüléken láthattuk. A színek élénkek, de kissé szintetikusak voltak, a betekintési szögektől erősen függő sötét, illetve világos árnyalatokkal. A szürke oszlopok tesztkép szép, színsemleges képet mutatott, az átmenetmentes gradiens pedig fényerő függvényében rajzolt átlós csíkokat. A fullscreen fehér foltmentesen hófehér volt, a világos- és a sötétszürke teljeskép szintén egyenletesen tárult elénk.
1/200 mp @ f2,8 ISO100
Az utánhúzás téma érdekes volt. Annak ellenére, hogy a gyártó 16 milliszekundumot ad meg, a kapott kép inkább a 25 ms-es paneleknek felelt meg. Az utánhúzás főleg sötét, illetve vöröses pályákon volt megfigyelhető, de messze nem ért el zavaró szintet.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!