Let it BEE!

To BEE, or not to BEE..

Szóval, ez az egész BEE-zés eddig távol maradt tőlem. Ám amikor láttam az égre írva a logóját (mint később megtudtam, a sajtótájékoztató napján..), persze leesett, hogy télleg, mintha lettek volna a városban ilyesmi óriásplakátok, amiket ugyan nem értettem, de különösebben nem is érdekelt.

Nos, olvastam a témában másutt , és feltűnt pár dolog. Fura, hogy magának a tarifacsomagnak a tényleges kifejtése (lásd percdíjak) az írás után eresztett fórumtémában véletlenül kerül csak elő.. Mert egy reklám lehet sokmindenféle, de ha a tartalmi dolgaitól (ami mögötte van..) nagyvonalúan eltekintünk, az kicsit gáz. Mert bár a percdíjai szerint ez a csomag a voda city-nél nem jobb, ám egyrészt a voda city-nél SEMMI sem jobb, tehát kár idekavarni :), másrészt, ha csak ezzel összevetve bukik el, attól az még lehet jó.

Hirdetés

Azzal is vitatkoznék, vajon arról van-e szó, hogy akkor most jól le akarják húzni a tizenéveseket (a szüleiket) x ezer ft-ra.. Aki arra gondol, hogy eztán minden kisiskolás orrba-szájba mobilozik majd a suliban (a nagyszünetre előre leegyeztetik a büfésorrendet, stb..), az nyilván téved: mivel az órák alatt ugye baromira nem éri meg telefonálni (már csak a percdíjak okán sem..), ott feltehetőleg kevesen használják majd. (ezzel senkit sem akartam cáfolni, csak a gondolatmenethez kellett.. :) Suli előtt és után viszont már jóval emberibb a díjszabás, tehát a "BEEért-e Móriczka a suliba?", valamint a "hova ment suli után?" latolgatásokat, ha Móriczka is úgy akarja, immár emberi percdíjak mentén tisztázhatja a szülővel.. Tehát, a "szólj haza fiam, mikor jössz!" mostantól már nem keresztülvihetetlen, ráadásul, mobilozni sikk, ezáltal minden Móriczkák szívesen nyugtatják majd meg anyucit, hogy "semmi gáz, ma fagyizni megyünk a haverokkal, meg esetleg bedobunk egy rétest, és aztán grasszálunk kicsit a Duna-parton, szóval dontvöri, vagyok-leszek-csövi-szia-csá.."

Ez a hazaszólás-szabadság pedig egyre méltányosabb percdíjakkal fenyeget, ahogy (el)telik a délután, mert 21:00-tól aztán még inkább szabad a vásár.. Alapvetően persze arra, hogy még egyszerűbb legyen megzörgetni a muter mobilját, vagy leegyeztetni az éjszakai tengés-lengés paramétereit. ("gyere te is, hogy többen legyünk, aztán majd megyünk valahova..") Vagy akármi mást. A lényeg, hogy ez egy moderált percdíjas pre-paid, szóval meg lehet mondani a gyereknek, hogy "fiacskám, a zsebpénzed -egy része- mostantól egy ilyen kártya x havonta, szóval becsüld meg, mert ha elcseszed, én nem veszek neked újat, és mert egy évig én még bármikor elérhetlek, nekem igazából édesmindegy.."

És ha már tombol a mobilhatnék: egy bármilyen gagyi telefonba is belerakható ésszerű pre-paid sokaknak lehet jó választás. Mert itt semmi másról nincs szó, mint arról, hogy egy mobil-cég úgy viselkedik, ahogyan egy mobil-céghez illik: mérlegel, latolgat, majd bevezet. Egy új tarifacsomagot. (hány volt már eddig is? (bevezetés) azokat, pl. a voda halál jellegtelen, átvett, külföldi cuccait miért nem vette elő senki? bár tény az is, hogy egyik vodás hirdetés sem operál félreérthető(magyarázható?..) szlogennel, már amennyiben a BEE-t annak vesszük..)

Pótlandó a hiányosságaim elnéztem a PGSM site-jára, és átfutottam a BEE-s aloldalukat. Hogy ez a cucc (az image) sokak szerint gusztustalan, azzal nem tudok mit kezdeni, a szó nekem sokkal durvább dolgokra van fenntartva.. Az image imho "jópofa", jó arc egy ilyesmi stuff-hoz, jól eladja, mert frankón azonosítja a célcsoportot ezekkel a képregényfigurákkal. Jól mutatja, hogy ez egy ilyen antennás-kor, amikor lassan már a kutyának is van telefonja..

Másrészt, ugyan eddig még senki sem írta le, de pl. a "BEE Original" díjcsomag a "be originális" mentén is értelmezhető :), szóval a "milyen eredeti"-re is utalhat, ami megint csak frappáns, bár mindez nem biztos, hogy alapvetése az elnevezésnek.. Aztán ott van az angol értelmezés, a "legyél eredeti.." Emellett, már csak a korosztály szokásainál maradva: a "bibibí, nekem már van BEE!" is ott lehet, bár tény, hogy a legalapvetőbb verbális asszociáció vagy megfejtés továbbra is a "birkás" marad. (már csak azért is, mert a legtöbben erre kattantak rá..) Amely viszont remekül utalhat arra, hogy ebből a szempontból lassan már mindenki egy nyájban evez(..), vagy inkább mobiloz. Hiszen amikor már több mint 4 millióan markolnak mobilt (ami persze újabban már kicsit túlzás, hiszen a készülékek egyre kisebbek), ráadásul, egy 10 milleres országban, akkor az össznépi "bégetés" már nem is annyira elrugaszkodott. (ja, és a PGSM nem is a legigénytelenebb szolgáltató, már ami pre-paid-jei átláthatóságát, meg a support-ot illeti, hiszen melyik másik díler ad egy minimál-feltöltésre 360 napot?..)

"Egy" szóval: nem értem. Nem értem, miért kell egy esetleg szokatlanul rámenős reklámkampány után nekiesni a reklámozónak, amikor az még csak nem is cigarettát, alkoholt, vagy épp villamosszéket próbál eladni.. Nem vagyok benne biztos, hogy a társadalomkritika, egy legtöbbször sok-sok ezer ft-os high-tech vasakról elmélkedő lapnál (bármelyik is legyen az) jó helyen van-e, mert a "médiatulajdonosi felelősség" az egy dolog, ám ha most nekiállnánk, és azt kezdenénk pellengérre állítani, hogy ki mindenki mi mindent is csinál a sok százezer ft-os gépével (ez a mi-mindent mennyire értelmes..), mennyire a szükség viszi rá az új vasak megvételére, kiknek mekkora biznisz az, hogy a részben mesterségesen gerjesztett igényt kielégítsék, akkor újfent rengeteg mindent ki lehetne nyilatkoztatni, és be lehetne láttatni..

Mert ez valahol olyan, mint amikor az alkoholista bemegy a drogambulanciára, és nekiáll szapulni a metadon adagjukért sorban álló addiktokat, hogy akkor ti most mennyire szarok is vagytok, mert mi a francnak vagytok ilyen gyengék..

Hadd álljon itt végül egy idézet, amivel mindenki azt kezdhet, amit akar:

"Egy számítógép-billentyű csak egy a számos komputertartozék közül, amelyekből 15 milliót selejteznek le évente. Mivel a számítógépek teljesítménye 18 havonta megduplázódik, 2005-re mintegy 315 millió elavult számítógépre számíthatunk világszerte. Az amerikai Silicon Valley Toxics Coalition kimutatta, hogy a fenti összeg, mérgező fémekben számolva, 600 millió kg ólommal, egy millió kg kadmiummal és 600 ezer kg higannyal egyenértékű. De nem csak a hardverek válnak idővel feleslegessé. Ott van az a sokmillió CD-lemez, ami az újabb és újabb szoftverek miatt elavul, így például az USA-ban akár napi 3-4 millió lemez is a kukába kerül. Egy lemez teljes lebomlása 450 évet vesz igénybe, ha viszont elégetik, savas esőt okozó gázokat bocsát ki.."

Tehát a BEE-t szapulni a lehető legjobb, legaktuálisabb és leghasznosabb időtöltés, ráadásul, aki így tesz, nem is tehetne másképp..

Azóta történt

Hirdetés