Game Developers Forum - beszámoló

Hirdetés

Page 1

I Want You For The U.S. Army! Csak ez most nem James Montgomery, nem a U.S., és nem is a hadsereg, hanem a Game Developers Forum, Magyarország, és az ott standdal megjelenő fejlesztők, kiadók, akik Téged akarnak, kedves Olvasó, csatasorba állítani a következő játékuk elkészítéséhez. Mert ez volt a fő üzenet, a Gears of War 2, Cevat Yerli és az összes dev-okosság előadás ellenére is: "We Are Hiring", nagy betűvel, az alig valamivel nagyobb Crytek felirat alatt.



A GDF speciális esemény, Michael Capps, az Epic elnöke alig győzött csodálkozni: "Nyugat Európában, de főleg az Óceán másik oldalán ritkán keveredik az érdeklődő közönség és a szakma - ott egy rendezvény vagy consumer vagy professional. De nekem tetszik, hogy ez így egyben is működik!" Sokan jöttek el, főleg tavalyhoz képest, becslésre olyan hátomszáz látogató lehet, a kicsit lassan induló bemutató végére megtelik a Magyar Optikai Művek parkjáról elnevezett pláza digitális nagyterme, mindeki betódul a Gears of War 2 gameplay-re, melyet maga az Elnök Úr demóz, és melyet eddig csak egy alkalommal, az Egyesült Államokban mutattak be. Fényképezés nincs, természetesen. "Fő céljaink az első rész után: legyen nagyobb, legyen jobb és legyen dögösebb. Az engine -en is sokat dolgoztunk, nagyobb tereket képes már kezelni (a második pálya hatalmas völgyben játszódik), sokkal több ellenféllel és egyéb részlettel. Nem 3.1, nem 3.2, csak simán Unreal Engine, amelyen folyamatosan tuningolunk" - mondja később, az interjú során. Arra a kérdésre, hogy milyen lesz a 4. verzió, csak mosolyog: "folyamatosan fejlesztjük a next-gen konzolokra". Next-gen? Persze, ez egy fejlesztői konferencia, a következő generáció már a PlayStation4, az Xbox720 vagy akárhogyan is hívják majd azokat."



A GoW2 után a Crysis következik. A játék már jó ideje kint van, de a mögötte lévő technológiával még mindig jól lehet házalni. Pár video, majd a szokásos Power Point diasorozat: polybumb, point based rendering, toolchain - szakmai zsargon. A konklúzió viszont mindeki számára érdekes lehet: "A jövő a grafikában 2009 -ben kezdődik, de csak 2012 -ben lesz először látható. Addig a stílus, az AI és a fizika adja el a játékokat, de főleg a stílus: a vizuális egyediség (visual identity) belövése kell legyen minden fejlesztés első lépcsője". Az előadás innen már szakmai: a fejlesztési költségek csökkentésének lehetősége, render technológiák, a PC-s fejlesztések illesztése a konzolciklushoz. A konzolok számukra sem kikerülhetőek: a CryEngine 2 már fut PS3 -on és Xbox360 -on is, több cég konzolos fejlesztésekhez licenszelte. A kalózkodásról most nem esik szó, nem is akarja senki erőltetni a témát. Elhangzik még pár kérdés, főleg a mod community kapcsán, aztán a szervezők a hallgatóságba folytják a szót, amit pedig nem indokol a két előadás közötti majd 20 perces üresjárat.



Az esemény itt kettéválik: a nagyterem marad a látványos bemutatók színhelye, a kisterem pedig workshoppá avanzsál. Az előtérben a kiállítók várják az érdelődőket, szinte minden helyi cégnél (értve ezen nem csak Magyarországot, hanem a régiót is) van munkalehetőség a legkülönbözőbb munkaterületeken. Programozik a kedves érdeklődő? C/C++ Game Developer. Rajzol, animál? 2D/3D Graphics Artist. Játékötletei vannak? Game/Level Designer. Csak simán okos? IT Business Analyst. Érdekes látni, hogy miközben a fiatalok tömegeit érdeklik a videojátékok és az egyetemek is ontják a végzett mérnököket, programozókat, a szakma munkaerőhiánnyal küzd. "Pedig sokféle karrier létezik. Vannak a híres, nagy fejlesztőcégek, amelyek nevei jól mutatnak az önéletrajzokban, de nehéz ott egyről a kettőre jutni. Vagy vannak az olyan kis cégek, mint mi, akiket alig ismernek, de ha valaki jól dolgik, pár év alatt megjárhatja a ranglétra minden fokát. Van aki ezt szereti, van aki azt, mindeki megtalálhatja a neki megfelelőt" - elemzi a helyzetet Harald Rieger, a Sproing CEO -ja. Undercover (NDS), Meing Gestüt - Ein Leben für die Pferde (NDS) és Panzer Tatics DS (NDS) a három promózott játékuk, de fejlesztenek PC-re, Wii -re és PS2 -re is. Negyven fős cég, Bécsben. "És ami a legjobb: sok különböző projektünk van, nincs beállás egy zsánerre, mint más helyeken."



Standbabák most nem voltak, ahogyan minden földi jóval megrakott reklámszatyrok sem - stábunk elfogyaszt egy sajtos pogácsát és egy kávét, majd egy Ubisoft -os kulcskarikafüggővel gazdagabban távozik (külön köszönet érte!), volt viszont sok fiatal, akik neveit, reméljük, nemsokára viszontláthatjuk valamelyik kitűnő játék credits listájában. Mert Téged akarnak a Seregükbe!