Hirdetés
Három a zombi igazság
Furcsa alkotás volt néhány éve a Dead Island: a zombikkal teli trópusi paradicsom nagyszerű játszótér volt, és a játék egyes részei kiválóan működtek – ám a program megannyi szekcióján érezhető volt a lengyel Techland fejlesztőinek tapasztalatlansága. Azonban a bugok tengerén, a helyenként igénytelen megoldásokon jobbára átlendült az ember, hisz karakterünk fejlesztése, a zombik őrült fegyverekkel való szeletelése, no meg a kooperatív-mód kellő élvezetet biztosított. Aztán jött a folytatás, a Riptide, ami tulajdonképpen ugyanaz a játék volt, egy másik szigetre helyezve – és mivel nem tűntek el a programhibák, a suta megoldások, a történetvezetés borzalmas kliséi, ez már nem sült el olyan jól. Ki tudja, hogy mindennek volt-e szerepe abban, hogy a Techland és a kiadó Deep Silver útjai elváltak – az utóbbi új csapattal készíti a Dead Island 2 nevű harmadik részt, a lengyelek pedig a Warner istállójánál találtak támogatást. És ha tetszik valakinek, ha nem, a Dying Light gyakorlatilag a harmadik verziója ugyanannak az elképzelésnek.
Szerencsére ezúttal hatalmas előrelépések vannak a játékmenet és a használt technológia terén, így ezzel semmi probléma nincs. Mindössze egyetlen pont van, ahol a Dead Island hibái visszatértek, és az a történet – megint megkapjuk a gonosz (és tök logikátlan) kormányzati összeesküvést, a karantén alá helyezett városban a szadista, a szimplán őrült, és a valószerűtlenül jólelkű bandákat, és a drámát a zombikór ellenszerével kapcsolatban. A történetről elég annyit tudni, hogy minket titkos parancsokkal ellátva dobnak be a világtól elzárt Harran városába, aztán eltérő új főnökeink parancsait fogjuk sorozatosan teljesíteni némi zombikór-ellenszer megszerzése érdekében. Még szerencse, hogy az első néhány órát leszámítva viszonylag keveset fogunk ezzel foglalkozni, és annál több időt töltünk a zombik és más rosszarcúak által ellepett városban rohangálva, fosztogatva és mészárolva.
Ember embernek farkasa, avagy nem mindig az élőholtak jelentik a legnagyobb problémát. [+]
És ez a része a játéknak az, ami kiválóan működik. Bár eleinte – hiába irányítunk egy különleges ügynököt – hősünk igen messze van az agilis parkour-bajnoki szinttől, néhány szintlépést követően már villámgyorsan tud vetődni, rohanni, falmászni. Erre szükség is lesz, a játék úgy van kitalálva, hogy az egyhelyben álldogálást, az óvatos előrehaladást nem igazán jutalmazza; a Dying Lightban akkor maradunk életben, akkor vagyunk biztonságban, ha a tetőn rohanunk, ha ablakokon vetődünk át, ha járművek tetejéről ugrunk át kerítéseken. A zombik nagy része ugyan a hagyományos lassan lődörgő, csendesen hörgő fajta, de minél messzebb megyünk a biztonságos környéktől, annál több extra verzióval fogunk találkozni. Óriási hústornyok és savat köpködő bestiák, robbanó zombik és szupergyors verziók egyaránt akadnak, és mind saját taktikát követel meg.
Ráadásul ha leszáll az éjszaka, és azt nem valami bázison, vagy általunk elfoglalt biztonságos házban töltjük, akkor hamar fordul a kocka, és hirtelen ránk kezdenek el vadászni a sokkal fürgébb ragadozók. A kontraszt a nappali vidám akció, és az éjszakai rettegés és menekülés között nagyszerű hangulatot kölcsönöz a Dying Lightnak, bár az első csúfos tapasztalatok után a legtöbben – okosan – átalusszák majd ezt az időszakot.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!